Wat zijn jou rare gewoontes ?

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou meiden, heb net alle nieuwe berichten gelezen....ik val nog best mee...;)

Oh ja, ik vouw ook alle was op dezelfde manier op. Als mijn man dan een keer de was opvouwt en hij heeft het anders gedaan dan ik, ben ik in staat om alles opnieuw op te vouwen. Soms kan ik mezelf inhouden...:D

2. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Mijn rare gewoontes:

- Met douchen heb ik een bepaalde volgorde, hier moet ik me aan houden. Gaat het per ongeluk mis, dan doe ik alles opnieuw!

- Als ik fietsend een kruispunt moet oversteken, ga ik altijd heel hard, heb anders het idee dat alle auto's naar me kijken ;) Schaam me dood :p

- velletjes langs mijn nagels zijn niet veilig, die bijt ik er altijd af!

- wc-velletjes die niet netjes afgescheurd zijn gebruik ik niet. Dan scheur ik dus eerst het velletje netjes af.

- Iedere ochtend na het plassen sta ik op de weegschaal. Kan er echt niet zomaar voorbij lopen.

- Als ik ga slapen leg ik mijn hoofd op het kussen, en nestel ik mijn hoofd er lekker in.. hihi, mn vriend heeft dit inmiddels overgenomen en doet dit nu ook.

- Tijdens het fietsen alleen knipperen tussen 2 bomen/of 2 auto's/2 paaltjes/.... trouwens, dit heb ik ook in de auto vaak..

- Mijn lippen zijn verslaafd aan lippenbalsem. Heel lastig, want als ik het per ongeluk ben vergeten word ik he-le-maal gek!

- Altijd aan schone was ruiken. Erg irri tijdens de was op vouwen... Steeds een nieuw kledingstuk aan mijn neus...:)

3. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is zooooooooooooooo rete-irritant. En ergste is als je denkt 'valt wel mee vanavond' en je dan toch ligt te draaien en te woelen en er toch uiteindelijk uitgaat om dat kreng weer goed te schudden :S. DRAMA!

Plassen voor ik echt in slaap ga vallen. Ook zo'n fijne gewoonte :S.

4. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een hele rare gewoonte die ik heb is dat ik tegen alles praat. En dan bedoel ik ook echt ALLES. Ik kan rustig een hele discussie met een tomaat of een mes hebben:)

5. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zodra we een paar minuten in de auto zitten MOET ik zingen... en dan elke keer hetzelfde lied en hetzelfde ritueel:

"oh jee, ik voel iets"
    wachten op reactie van mijn vriend
    na reactie of bij geen reactie barst ik los:
    "GISTEREN GING IK NAAR DE CINEMAAAAAAAA"

en verder ken ik het liedje niet echt, dus tsja.... vriend wordt er helemaal gestoord van, maar soms, heel soms, trapt hij er nog in :D

:):):)

6. angel1990

angel1990 Niet meer actief

* voor ik ga slapen, eerst dekbed goed doen
    * ik heb verschil in rechter en linker rokken
    * ik friemel altijd met mijn voeten voorhet slapen gaan
    * mijn man aait mijn hoofd voor het slapen gaan anders kan ik niet slapen
    * handdoeken en theedoeken moet precies als ik wil op gevouwen worden

7. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik naar de grote toilet ga moet ik altijd eens kijken wat ik gefabriceerd heb :$

8. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha... da's misschien wel :$ maar stiekem toch wel een goede gewoonte... je ontlasting kan natuurlijk vanalles zeggen over je gezondheid...

9. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    -Hoeslakens en dekbedovertrekken altijd op dezelfde manier opvouwen en als manlief het doet, doe ik het stiekem nog wel eens over (al moet ik zeggen dat ik probeer het niet meer te doen omdat we er een keertje ruzie over hebben gehad:x)
    -Plassen voor het naar bed gaan, maar ik zag dat ik daar niet de enige in ben
    -snoepjes/dropjes of zoiets in twee of vijftallen eten. Het liefst heb ik altijd een even getal in zoiets
    -snoepjes die meerdere kleuren hebben (bijvoorbeeld m en m's dan moet ik altijd eerst van alle kleuren evenveel hebben en daarna eet ik ze in setjes (van elke kleur een) op
    -voor het rode licht wachten tot het groen wordt en in de tussentijd minstens 2keer de auto in de eerste versnelling zetten, terwijl ik dan toch echt al zeker weet dat hij daar in staat.
    -altijd op mijn rug in bed gaan liggen en als ik bijna slaap draai ik op mijn linkerzij, mocht ik op mijn rechterzij draaien dan krijg ik rare dromen:(

Hmm valt nog best mee toch??:D

10. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.100
    2.592
    113
    Limburg
    Ik ga altijd met de trein naar het werk en elke dag opnieuw kijk ik meerdere keren of ik mijn treinkaart in mijn portemonnee heb zitten.

Hoeslaken moet hier ook goed om de deken zitten, anders word ik gek

Ik heb een eigen volgorde bij het ophangen van was, kledingstukken hebben ook een vaste plek op het wasrek. Was afhalen gaat ook in een bepaalde volgorde. Als mijn man de was heeft afgehaald en ik ga die vervolgens strijken, dan leg ik deze eerst op de goede volgorde in de mand, want met strijken heb ik ook weer een bepaalde volgorde.

Ik kan absoluut niet stilzitten.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat plassen vor het naar bed gaan is dus helemaaaaal niet raar? ook al ben je 5 minuten geleden nog geweest? Mn man doet t nooit en kan rustig slapen als hij 2 uur voor het slapen gaan nog is geweest. met als gevolg dat hij weleens midden in de nacht moet en mij wakker maakt!! Zo gek is dat dus niet!!

Verder: de autoradio mag bij mij niet op volume 13 staan!

Zodra ik in mn auto stap moet ik ook labello smeren?? Anders heb ik het idee dat ik droge lippen krijg van de lucht ofzo??
    Heb ook zo'n tic voor het slapen gaan, er staat een grote pot vaseline tegen de droge velletjes op mn lippen..

Ik doe altijd sokken aan in bed, met koude voeten kan ik niet slapen. meestal na een uur of wat schop ik ze uit... te heet om te slapen!!

Ik doe vaak de hele dag met 1 thee mok, totdat ie savonds bruin is van de aanslag... smerig eigenlijk...

Alles in huis moet in 2 tal staan: 2 waxine licht houdertjes, 2 vazen, 2 bloempotten, 2 kandelaars, fotolijstjes... weet niet, het moet gewoon symetrisch zijn...

Ik heb altijd de neiging om alles vast te leggen, vroeger in dagboeken, nu in agenda's: voedingsschema's van de kinderen, CB boekjes, zwangerschapsnotities, alles!!

O en ik moet ook altijd overal aan ruiken, aan eten, drinken, shampoo, wasgoed, etc. Zelfs in een winkel kan ik het soms niet laten, whahaha!

Nou, tis wel even genoeg zo., voel me wel een beetje een autist ;)

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik snuffel altijd aan boekjes... Nouja van die tijdschrift dingen..
    Die ruiken zoooooo lekker:)

13. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Whahahah geweldig :D

Ik zie je al staan in de plantenhal hahahah

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik slaap ook met een beertje in bed, tijdje niet gedaan maar de dag dat ik erachterkwam dat ik zwanger was heb ik een beertje voor men vriend gekocht, zo eentje die baby's peuters en kleuters overal mee naarheen sleuren, zo een zakdoekachtig ding, olifantje
    hij ligt nu bij ons in bed en altijd tussen men arm gekneld

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben heel erg van de even aantallen. Als ik snoepjes pak moet het altijd een even aantal zijn. Maar 1 mag wel. Maar 3, 5, 7 enz. dus niet.

Bepaalde dingen eet ik altijd op een bepaalde manier anders vind ik het niet lekker. Een Mars bijvoorbeel, eerst de zijrandjes chocola eraf, dan de bovenkant met caramel, dan de onderkant chocola en dan het zachte bruine. Als ik iemand een mars gewoon zo zie afhappen heb ik echt zoiets van, dat is toch niet lekker? En die heb ik bij wel meer soorten chocola die in delen zijn opgebouwd zeg maar. En met roze koeken, altijd eerst het roze eraf. En die koekjes met zo'n plakkaat chocola erop, altijd eerst zoveel mogelijk chocola eraf eten.

Dat van die broodjes had ik ook altijd, maar het wordt al minder. Wel meer dingen zijn de laatste tijd minder geworden (volumeknop van de autoradio bv., moest altijd een even getal zijn, nu kijk ik er niet meer naar).

16. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Nou nu durf ik ook wel haha.. Lig in een scheur hier!!

* Voordat ik naar bed ga moet mijn neus leeg want ik haat een piepende neus dan kan ik echt niet slapen (soms komt mijn vinger er gewoon aan te pas :))
    * Ik laat altijd een slokje drinken over in het glas. (manlief schenkt nu al minder in zodat ik niet overlaat, maar ja die vlieger gaat natuurlijk niet op want het gaat om dat ene laatste slokje) geen idee waarom trouwens.
    * De hond wordt altijd ingestopt onder een dekentje.. :) De hond wacht er tegenwoordig al gewoon op en begint te piepen als ik eerst nog even ga douchen haha)
    *In bed moet ik helemaal STRAK onder de dekens liggen en mijn man moet niet het lef hebben zich om te draaien want dan voel ik wind onder de dekens en aaaargh wat vind ik dat errug!! :)

Zo kan ik wel doorgaan, maar dit zijn de ergste van allemaal, met name de onderste... ;) Gelukkig heeft manlief het geaccepteerd en draait bijna niet of heel rustig haha.

17. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Bij brood haal ik altijd brood uit het midden. De laatste plakken die dan blijven liggen, eet ik ook echt niet op.

Ik laat altijd de laatste slok in een fles/pak drinken zitten.

Bij elk nieuw glas drinken dat ik voor mezelf inschenk, pak ik een schoon glas. Dus ook schoon kopje. Naar mijn idee is dat andere glas dan namelijk 'vies' :).

Elke avond voor ik ga slapen controleer ik of alle deuren goed op slot zitten, de gaskraan uit, draai alle kranen na etc. Opzich niet zo raar dus, maar als manlief alles heeft gecontroleerd doe ik ik het alsnog daarna nog een keer zelf. Ook ga ik er wel 'ns voor het bed uit als ik denk dat een deur niet goed dicht zit, terwijl ik toch eigenlijk zeker weet dat ik die nét nog gecontroleerd heb.

Ben niet de enige zag ik, maar ondanks dat wij wél een grote bank hebben (speciaal daarvoor aangeschaft). Sleep ik nog regelmatig de matras van ons bed naar de woonkamer om dan liggend een film te kijken. Dat terwijl dus prima met zn 2-en naast elkaar op de bank kunnen liggen en onze TV op de slaapkamer ook groot genoeg is, vind ik films kijken in de woonkamer toch prettiger. Als in slaap val, blijf ik wel gewoon liggen. Tot ergenis van mezelf de volgende dag want nu ik zwanger ben, kan/mag ik niet meer in mn eentje met die matras gaan slepen en blijft die dus liggen tot dat man thuis komt, tot grote vreugde van ons meisje ;).

Oh en ik denk niet dat dit zo'n rare gewoonte is, maar ik kijk elke avond voor het slapen nog even bij mijn dochter. Dan stop ik haar onder, geef ik haar 'n kus en zeg ik dat ik van haar houdt. Als ik dat niet doe, kan ik dus echt niet slapen. Drama dus als ze zo'n 1x per jaar uit logeren is..

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    O ja, er komt ineens zoveel meer boven:
    tijdschriften ruiken: check!! Vooral ook oude vergeelde boeken, mmmm...

Haha, dat van die mars!! Ik eet tompoucen ook altijd zo op: eerst de binnenkant, dan de onderkant en als laatste de geglazuurde bovenkant, zo met mn handen, heerlijk! Als ik iemand zo doodordinair zie afhappen kan ik dat niet begrijpen??!!

Van die salades ( kipkerrie, komkommer- etc) lust ik alleen op geroosterd brood, anders wordt het brood zo week...

kaas: alleen gesmolten, anders moet ik er van kokhalsen!!

Laatste slokje thee laat ik ook altijd in mn glas zitten...

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hahaha, dat doe ik ook! :D

Verder nog:
    - Voordat ik ga slapen, smeer ik altijd mijn lippen in met labello.
    - Ik slaap nog met een knuffel. Zonder kan ik écht niet slapen. :):D
    - Ik pak altijd 2 stukjes kauwgom.

Uh... en meer kan ik zo niet bedenken. Zal nog wel komen. ;)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja natuurlijk eet ik een tompouce ook zo! :D Binnenkant dan met een vorkje eruit eten totdat ie instort zeg maar ;). Ik wilde het al noemen maar als ik alles moet omschrijven kan ik wel door blijven gaan :)

Deel Deze Pagina