Wat zijn jouw "cravings"?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door LadyL, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of het de zwangerschap is of gewoon fases haha
    In het begin at ik alles met knoflook, luste ik hiervoor nooit.. Hierna zure matten, waarna ik zo misselijk werd ervan dat ik het echt niet meer kon zien. Nu veel zuivel.. Yoghurtdrink, vla, yoghurt, milkshakes zijn ook erg welkom.

Vlees kan ik trouwens echt niet meer eten!

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    vettig eten en rookworst... rookworst kan je me nu onderhand voor wakker maken.

3. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Inmiddels is er een craving ontstaan: Vietnamese loempia's. Ik eet er niet meer dan 1 per week, want ik wil niet dichtgroeien :D maar ik denk er meerdere keren per dag aan.

4. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Eerste zs niet echt cravings gehad. Wel een hele tijd een handje naturel chips gegeten. Had een lage bloeddruk dus dat kwam daarvan denk ik. Niet alles smaakte mij ook even goed.

Nu heb ik echt moeite met avondeten. Warm eten staat me tegen en vlees moet ik niet aan denken. Kwam de dag na kerst ineens opzetten. Vleeswaren heb ik trouwens geen moeite mee. Als ik alleen ben met mijn zoon eten we of vis of ei. Gelukkig vindt hij dat prima. Als ik de nieuwe mac reclame zie krijg ik ook spontaan zin in vette hap. Laatst maar eens aan toegegeven en eigenlijk viel het nogal tegen. Ben benieuwdbof ik nog echt cravings krijg.

5. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Ik ben nu gek genoeg ook ineens fan van vette happen, probeer daar wel een beetje mee uit te kijken. Verder nog steeds veel fruit (en ontzettend zin in gerookte zalm en sushi, maar ja...).

6. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Krijt eten lijkt me idd niet echt gezond, mss een goed moment om je bloedwaardes te laten controleren :(

Ik heb geen echte cravings, eet ook niet anders als voorheen. Enige waar ik echt vaak trek in heb is gerookte zalm en tja.. dat mag niet.
    At dit voorheen vaak wekelijks of om de week (broodjes, wraps of maaltijdsalade) dus of t echt een zwangerschapstik is durf ik niet te zeggen. Vervelend is t wel want je kunt echt nergens vers gerookte zalm vinden.
    Compromis is dus maar af en toe pasta met roomsaus en zalm of een panini met zalm. Zolang het maar goed verhit is he.
    Staat in ieder geval op mijn lijstje voor na de bevalling ;)

7. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Avondeten smaakt me niet meer zo lekker. En vlees al helemaal niet meer. Als ik er al aan denk word ik misselijk..bahh vind het echt vies nu terwijl ik vlees altijd wel lekker vond.

Eet ook minder nu anders krijg ik z'n zwaar gevoel op mijn maag. Boterhammen eet ik nu veel meer ( wel spelt brood volkoren vind ik vies ) en vooral boterhammen met katenspek en boter en boterham met hagelslag.
    Voor ik na bed ga moet ik nog even wat eten anders ga ik echt met een lege maag naar bed. Meestal pak ik kwark met straciatella of een bammetje

8. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    De eerste trimester ontzttend veel zin in donuts van kripsie kreme en en fastfood. En laaatste trimesters nog steeds patat cheeseburgers maar vooral komkommers (ong 3 per dag) en paprikas blaadjes ijsbergsla. Haha

9. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Mandarijnen, staat bij mij op nr 1. Ook omdat het helpt tegen de misselijkheid. Verder vette hap, terwijl ik dat bijna nooit eet. Vooral patat met mayo!
    Van zoetigheid moet ik momenteel niks hebben. Zelfs met chocola doe je mij nu geen plezier.

10. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Tosti met chocolade en banaan. At ik normaal nooit. (Ooit 1 keer eerder gegeten. ) zoo lekker. Moet alleen de kracht gaan vinden om gezonder te blijven eten, omdat ik later in de zw zwdiabetes krijg en dan moet ik heel erg uitkijken wat ik eet. Vorige 2 keer ook goed gegaan, zal nu ook wel goed komen😊

Deel Deze Pagina