Was ophangen: eerst alle blauwe knijpers, dan de gele, dan de oranje en als laatste de roze. Ook van volwassene/grote dingen naar kinderkleding. Eerst dan de shirts, daarna broeken/rokken. Daarna onderbroeken en op laatst de sokken. Alleen ik mag de was ophangen. Oja, ik schep altijd voor mezelf op en eet mijn hele bord leeg. Mijn man laat ALTIJD één hapje liggen. Daar kan ik weer niet tegen, dus eet ik dat ook nog op.
Ik kan niet "gewoon" zitten. Ik zit altijd op mijn onderbenen bijv aan de eettafel. Geen gezicht maar gaat automatisch. In een restaurant moet ik natuurlijk wel
Wanneer ik mijn dochter naar bed breng dan verlaat ik pas haar kamer wanneer ik 'ik hou van jou, welterusten, slaap lekker, tot morgen' heb gezegd, in die volgorde. Ze is er zelf inmiddels zo aan gewend dat wanneer ik de volgorde verander ze me terugfluit en we het opnieuw moeten doen anders slapen we beide niet
Ik moet ook altijd onder iets slapen maakt niet uit hoe heet. Dekbed moet altijd aan het voetenzijde vast liggen, als ik met mijn voet ook maar iets los voel komen dan moet ik het weer terug erin stoppen. Maakt niet uit of het midden in de nacht is. Ook moet ik zelf ook ingepakt liggen in de deken en ik ga altijd op mij zij liggen (welke is dan wel weer willekeurig) waarbij ik met beide handen een stukje dekbed weer vasthoud. Mijn handen vouw ik dan voor mijn kin. Thuis kan ik nooit fatsoenlijk ergens op zitten, en blijf telkens weer een nieuwe zithouding aanhouden. Met mijn eten opscheppen heb ik ook een vaste plek voor het eten. Vlees rechtsonder, aardappelen bovenaan het bord en groente linksonder. Kon het als kind ook niet hebben als het omgedraaid was. Ik eet ook altijd in die volgorde.
Het volume mag nooit op een 3 staan. Als ik als laatste naar boven ga dan ren ik als een gek de trap op alsof er iemand achter me aan zit. Zomers moet ik ook wat over me heen.
Oh ik heb best veel dingen haha. Het eerste wat in mijn opkomt : Ik haat het als mijn voeten onder een rand staan. Dus stel ik sta het bed te verschonen zal ik nooit met mijn voeten onder de rand van het bed staan altijd voor het bed. Maar het maakt niet uit of het een bed rand is , bank rand of bijvoorbeeld een douche gordijn. Tv staat altijd op 11 anders vind ik het te hard of te zacht haha Ik slaap nooit met broek en/of sokken aan. Vreselijk. Ook moet ik iets om mij heen hebben liggen een deken of als het heel warm is , maar dan moet het ook echt warm zijn een laken. Ik kan ook niet op mijn zij in slaap vallen , alleen op mijn rug. Stomme is als ik overdag een uurtje ga liggen dan juist wel op mijn zij Alles moet op een bepaalde manier in de kast staan : kopjes , borden etc. Maar ook de handdoeken op een bepaalde manier gevouwen en in de kast. Staat netter en ik vind die orde fijn. Naja ik heb nog wel allemaal dit soort dingetjes maar ben veder heel normaal hoor haha.
Hihihi, wat een hilarisch topic!! Ik kan er niet tegen als er laatjes of deurtjes van een kast een kiertje openstaan, die MOETEN altijd gesloten zijn. Dochterlief heeft dezelfde tic van haar mama overgenomen en gaat nog een stapje verder: Dopje van het afwasmiddel, strooituutje van de hagelslag... alles moet dicht! Haha.
Ik haat blote voeten; ik kan echt niet op blote voeten lopen en dan kruimels onder mijn voeten voelen of pluis of smeer . gruwel . Blote voeten van anderen vind ik ook smerig om aan te zien bluhh...
Ik heb iets met geboortedatums. Vind ze altijd ontzettend interessant, zeker als er een patroon in zit (dus hoe leuk dat mijn zoontje op 16-2-16 werd geboren!) Ik onthoud ook altijd van iedereen wanneer diegene jarig is. Iemand hoeft het maar 1 keer te noemen en ik vergeet het nooit meer. Dus zo weet ik van de verste vroegere vriendinnen van mijn zusje nog hun geboortedatum (indien die dus een keer gevallen is waar ik bij was). Totaal nutteloos want die mensen zien we al meer dan 10 jaar niet meer, maar het blijft gewoon hangen.
Haha! Leuk dit en veel herkenbaar, net als die radio! Ik heb dat met de wc rol, die moet altijd met het hangende velletje vooraan in de houder zitten. Bij andere mensen draai ik die dan ook altijd goed. En ik pel de mandarijn altijd helemaal af! Daar mag geen enkel draadje meer op zitten. Ik heb er heel veel trouwens als ik zo ga nadenken!
Ik kan echt niet op blote voeten lopen en dan kruimels onder mijn voeten voelen of pluis of smeer . gruwel . Ik heb als enige thuis het briljante idee dat bepaalde kopjes en mokken alleen maar thee, melk of koffie uit gedronken kan worden. Geeft mijn man mij koffie en naar mijn idee in een melk mok dan giet ik de koffie over in een ander mokje. Anders smaakt de koffie mij niet en visa versa ook. Vast nog wel meer maar dit waren de 2 uitzonderlijke die ik meteen zo weet..
Ik ook!!!! Em. de reden waarom is echt te belachelijk voor woorden.. Ik ben "bang" dat er iemand met een naald gauw iets in het voorste heeft gespoten.. Gif oid hahahah
Als ik s avonds in bed lig en toevallig zie dat het 21.21,22.22 of 23.23 uur is dan moet ik een wens doen, al vanaf m'n jonge jaren. Ik heb er een handje van om de laatste slok in een glas te laten zitten, zelf valt het me niet meer op, automatisme maar als ik ergens op bezoek ben dan doe ik het ook, ik sta er om bekend haha.
Oh ik bedenk nog wat. Als ik koffie of thee drink moet er persee een lepeltje in zitten. Anders drinkt het niet goed. En als ik koffie drink dan laat ik altijd het laatste slokje over. Ik loop ook nooit op blote voeten in huis.