[QUOTE="nan1984, post: 21510649, member: 99428"Doe je dagelijks alle talen door elkaar en hoe zorg je ervoor dat je zoontje niet talen door elkaar gaat halen?[/QUOTE] Die vragen gaat ze dus over een paar jaar stellen
Die vragen gaat ze dus over een paar jaar stellen [/QUOTE] Ja maar zo lang kan ik niet wachten ben ik veels te ongeduldig voor
Zie het als iets positiefs, je hebt gewoon een eigen -sterke- mening. Sorry dat ik mijn mond weer eens niet kon houden.
Ik ga een topic starten. Hoe kom ik van mijn pest imago af?! Ik denk dat de tip is alle banden met jou en @Ysabella te verbreken
Laten we dat dan maar doen. Misschien is het net als een verslaving het contact word altijd weer hersteld.
Ik vind het wat koop jij voor Sint topic altijd erg handig Ook de herkenbare topics over vervelende peuters dan weet ik weer even dat die van mij niet alleen een draak kan zijn
Nederland, Engels, Frans en Vietnamees. Wij doen het OPOL systeem (one parent, one language). Ik zal dus (proberen om) nooit Frans tegen hem praten, enkel Nederlands. Het schijnt dat ze redelijk snel doorhebben dat er verschillen zitten in taal, en passen dit ook redelijk snel correct toe. Ik heb een studie gelezen over de taalontwikkeling van baby's tot 1 jaar. Het schijnt dat baby's aan de hand van klanken al verschillende talen herkennen en ook groeperen. Een verklaring hiervoor is om de moeder te herkennen aan de hand van haar stem. Na een jaar verdwijnt het 'groepering-'systeem maar de basis'groepen' zijn dan wel al gelegd waardoor meerdere talen leren makkelijker zal gaan. Schijnt. Je 'moet' dus al beginnen vanaf dag 1.
4-talig? Ik ken wel een stel dat 2-talig opvoedt. De een spreekt alleen de ene taal tegen hun kind en de ander alleen de andere taal. Maar 4-talig? Twee talen per ouder ofzo?
Ik spreek Nederlands, partner (zoveel mogelijk) Vietnamees, binnen het gezin spreken we Engels, omgeving is Frans. Of dat goed gaat? Geen idee
Ah dus jij Nederlands tegen de kleine, je partner Vietnamees tegen de kleine, jullie Engels tegen elkaar en dan is de buitenwereld Frans... Cool! Weet ook niet of het werkt, maar goede poging
Hier vind ik veel oppervlakkige topics leuk met humor. Ik vind ook de beste producten en schoonmaaktopics leuk (al voel ik me daarna altijd heel hebberig of vies haha). In het dagelijks leven ben ik veel serieuzer en houd ik van diepgaande gesprekken: klimaatverandering, veganisme, feminisme, cosmopolitanisme, politiek etc. Alleen via internet ontbreekt nuance zo vaak dat het bijna altijd mis gaat.
Theoretisch zou het goed moeten gaan. Ik merk wel al dat hij de verschillende talen herkent. Moeilijk om precies uit te leggen hoe dan, maar ik merk het aan zijn reactie. Als hij bijv. mijn schoonmoeder hoort dan zie ik hem opkijken van: 'he, dat herken ik ergens van.'