Wat zijn jouw favoriete topics?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manque, 19 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    -Nieuwstopics in het tv-gedeelte. Ik vind het leuk om te lezen hoe anderen over zo’n bericht denken. Vooral omdat er vaak verschillende invalshoeken zijn en er vanuit verschillende situaties naar gekeken wordt. Leerzaam en af en toe een leuke discussie.
    -Het “antwoorden op basis van topictitel” topic. Altijd hardop lachen.
    -Het kindernamengedeelte helemaal, maar vooral de afgrijselijke kindernamen. Als er weer iemand met de “prenataljuweeltjes” komt.:D
    -Eigenlijk alle topics die gaan over de fase waar ik zelf in zit. Eerst ivf/pgd, toen zwanger, nu peuter en baby en voeding/borstvoeding vanwege de herkenning en informatie.

En soms kijk je al scrollend in een bepaald topic waar je niks van verwacht en waar je even een adviesje wilt droppen en dan blijkt het toch een heel interessant topic te worden, zoals over een dresscode ofzo... :D

Manque en DastyQueen vinden dit leuk.
  2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Jammer is dat, lijkt me geweldig als je je kind op taalgebied die voorsprong al mee kan geven door beide ouders taal te spreken thuis. Ging jouw kind dan de taal spreken die voor hem/haar het makkelijkste was?
    on topic, Ik merk dat ik dit een heel interessant onderwerp vind dus een topic hierover zou ik zeker volgen!

3. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.185
    3.823
    113
    Ja @KleineLai, open dat topic nou maar gewoon vast, ik heb er ook van alles over te zeggen maar wil niet offtopic gaan ;)

KleineLai, Marchella en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.310
    28.491
    113
    Wat jammer!
    Ik ken eigenlijk geen verhalen waar het verkeerd is gegaan. Wel in de zin van: ze verstaan me wel maar spreken het niet. Maar dat komt eigenlijk altijd omdat de ouder uiteindelijk meegaat in de andere taal. Maar eigenlijk nooit dat de hele taal 'mislukt', dat betekent dan dat ze 1 ouder permanent niet verstaan?

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.310
    28.491
    113
    O ja sorry, ik neem het topic beetje over :oops::)

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Mijn zusjes zijn tweetalig opgevoed! (Nederlands/Frans) Kinderen leren heel snel. Als je een topic opent kan ik er wel wat over vertellen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja inderdaad zo jammer! Mijn oudste praatte eerst niet en nu alles door elkaar en de jongste alleen Nederlands op wat andere woordjes na.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Niet permanent maar grotendeels inderdaad dus niet.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Mijn nichtjes zijn meertalig opgevoed. Thuis Nederlands, op school Engels en diverse talen uit de landen waar ze hebben gewoond (ze woonden overal 2-4 jaar). Spreken nu meerdere talen goed, waarvan Nederlands en Engels vloeiend. De oudste heeft zelfs nog een tijdje Mandarijn gedaan omdat ze het leuk vond. Het kan wel goed gaan.

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.310
    28.491
    113
    Lastig! Misschien een taalschool een idee?

11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.310
    28.491
    113
    Ik zal later een topic openen :)

12. Manque

Manque Niet meer actief

Ja, ik ook! Maar het is alweer een tijdje geleden... Ik vind het er nu best stil.

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Misschien moeten we een topic openen over het proces tegen Wilders. Daar had ik gisteren met mijn vader al een hele discussie over. :D

Manque vindt dit leuk.
  14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.173
    113
    Het onderwerp maakt me eigenlijk niet zoveel uit (behalve kleding topics, daar heb ik echt niks mee) maar vooral hoe er gereageerd wordt. Vind het leuk om, zeker bij een ‘sappig’ topic, te voorspellen wie reageert en wat de reactie zal zijn. En wie het daar dan wel of niet mee eens is, de (in)directheid van sommigen.
    Soms word ik verrast, vind ik leuk :)

15. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.185
    3.823
    113
    Maar in welk subforum? Er zijn er echt te weinig, er is niet eens een subforum met 'opvoeding algemeen' of zo.
    :rolleyes:

Blijdorp vindt dit leuk.
  16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.310
    28.491
    113
    :roflmao: mee eens, ik denk dat we echt een subforum 'taalontwikkeling' nodig hebben! Veel te onduidelijk zo.

Ik heb hem geplaatst bij 'mama en gezin' :)

Manque, Ysabella, DastyQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Manque

Manque Niet meer actief

Dat subforum zou echt onder de lounge moeten staan. Ik kijk er nu veel te weinig.

KleineLai en iMoeder vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina