-Nieuwstopics in het tv-gedeelte. Ik vind het leuk om te lezen hoe anderen over zo’n bericht denken. Vooral omdat er vaak verschillende invalshoeken zijn en er vanuit verschillende situaties naar gekeken wordt. Leerzaam en af en toe een leuke discussie. -Het “antwoorden op basis van topictitel” topic. Altijd hardop lachen. -Het kindernamengedeelte helemaal, maar vooral de afgrijselijke kindernamen. Als er weer iemand met de “prenataljuweeltjes” komt. -Eigenlijk alle topics die gaan over de fase waar ik zelf in zit. Eerst ivf/pgd, toen zwanger, nu peuter en baby en voeding/borstvoeding vanwege de herkenning en informatie. En soms kijk je al scrollend in een bepaald topic waar je niks van verwacht en waar je even een adviesje wilt droppen en dan blijkt het toch een heel interessant topic te worden, zoals over een dresscode ofzo...
Jammer is dat, lijkt me geweldig als je je kind op taalgebied die voorsprong al mee kan geven door beide ouders taal te spreken thuis. Ging jouw kind dan de taal spreken die voor hem/haar het makkelijkste was? on topic, Ik merk dat ik dit een heel interessant onderwerp vind dus een topic hierover zou ik zeker volgen!
Ja @KleineLai, open dat topic nou maar gewoon vast, ik heb er ook van alles over te zeggen maar wil niet offtopic gaan
Wat jammer! Ik ken eigenlijk geen verhalen waar het verkeerd is gegaan. Wel in de zin van: ze verstaan me wel maar spreken het niet. Maar dat komt eigenlijk altijd omdat de ouder uiteindelijk meegaat in de andere taal. Maar eigenlijk nooit dat de hele taal 'mislukt', dat betekent dan dat ze 1 ouder permanent niet verstaan?
Mijn zusjes zijn tweetalig opgevoed! (Nederlands/Frans) Kinderen leren heel snel. Als je een topic opent kan ik er wel wat over vertellen.
Ja inderdaad zo jammer! Mijn oudste praatte eerst niet en nu alles door elkaar en de jongste alleen Nederlands op wat andere woordjes na.
Mijn nichtjes zijn meertalig opgevoed. Thuis Nederlands, op school Engels en diverse talen uit de landen waar ze hebben gewoond (ze woonden overal 2-4 jaar). Spreken nu meerdere talen goed, waarvan Nederlands en Engels vloeiend. De oudste heeft zelfs nog een tijdje Mandarijn gedaan omdat ze het leuk vond. Het kan wel goed gaan.
Misschien moeten we een topic openen over het proces tegen Wilders. Daar had ik gisteren met mijn vader al een hele discussie over.
Het onderwerp maakt me eigenlijk niet zoveel uit (behalve kleding topics, daar heb ik echt niks mee) maar vooral hoe er gereageerd wordt. Vind het leuk om, zeker bij een ‘sappig’ topic, te voorspellen wie reageert en wat de reactie zal zijn. En wie het daar dan wel of niet mee eens is, de (in)directheid van sommigen. Soms word ik verrast, vind ik leuk
Maar in welk subforum? Er zijn er echt te weinig, er is niet eens een subforum met 'opvoeding algemeen' of zo.
mee eens, ik denk dat we echt een subforum 'taalontwikkeling' nodig hebben! Veel te onduidelijk zo. Ik heb hem geplaatst bij 'mama en gezin'