Hallo meiden! ik heb even een vraagje, ik kreeg van de week een brief van de belasting dat ik 2000 euro moet terug betalen! nu zit het zo in 2008 heb ik 2 maanden gewerkt, daarna heb ik heffingskorting aangevraagd omdat ik gestopt was met werken! maar nu krijg ik een brief dat ik 2000 euro moet terug betalen? hoe zit dit nu? heb ik geen recht gehad op die heffingskorting omdat ik die 2 maanden van 2008 nog heb gewerkt. die twee maanden heb ik weinig verdiend, en dacht dat ik dus recht had op die heffingskorting omdat ik niet meer werk! wie kan mij helpen?? alvast bedankt
hai, hai, Ik wil je wel helpen, maar dit zegt mij niet genoeg......... Je mag mij eventueel een scan mailen van de achterkant van de aanslag dan kan ik even voor je kijken. Ik werk overigens bij een accountantskantoor waar ik ook deels verantwoordelijk ben voor de belastingen. Ik hoor het wel en anders succes met uitzoeken. Groetjes Petra
Ik heb geen idee hoe het precies bij jou zit. Ik heb vorig jaar ook gewerkt, maar als je onder de volgens mij 4600 euro zit aan inkomsten in een jaar, dan heb je recht op de heffingskorting. Let wel op...dat ww of een uitkering ook onder inkomsten vallen.
Dat hebben ze vorig jaar ook bij mij geprobeerd. Ik heb vervolgens een bezwaar brief gestuurd dat ik het er niet mee eens was en dat ze me eerst maar moesten uitleggen waarom dat was. Vervolgens kreeg ik na een aantal weken een brief terug dat ze het onderzocht hadden en dat het kwam omdat het niet duidelijk was of ik en mijn partner fiscale partners waren. Nou, we woonden al 2 jaar samen en waren al een aantal maanden getrouwd, dus nadat we daar een verklaring van hadden ondertekend hoefde ik niks terug te betalen.
meiden bedankt voor jullie reacties! ik heb alleen geen scanner dus kan geen scan maken..helaas heb 2 maanden gewerkt en heb maar 2000 euro verdient.. hopenlijk klopt het niet! mijn partner en ik zijn ook fiscale partners en wonen al drie jaar samen.. ik heb geen ww en ook geen uitkering dinsdag maar even langs de boekhouder, misschien kan die er iets mee..