Ik vroeg me af hoe lang het bij jullie duurde voordat je je vriend aansprak als ''mijn man'' nadat jullie getrouwt waren. Ik ben dan op 23dec getrouwt en zeg nog steeds automatisch ''mijn vriend'' ik vind het zoeen raar idee om ''mijn man'' te zeggen, het klinkt zo oud haha plus ergerde ik me kapot aan mijn moeder, die zei het altijd zo nadrukkelijk ''mijn man dit'' en ''mijn man dat'' VOORDAT ze getrouwt was, werd er altijd een beetje misselijk van bah... maargoed anyway hoelang duurde het bij jullie?
Eigenlijk vanaf het moment dat we getrouwd waren. Voelde wel raar, maar het is mn man dus daarom noem ik hem zo. En het went vrij snel hoor.
Wij zijn in mei getrouwd en ik begin het nu wat meer te zeggen. Ik vind het opnemen met zijn achternaam ook heel lastig, doe dat nog steeds niet met gemak. Ik merk dat het bij mij moet groeien. Ik vind het wel fijn hoor om zijn achternaam te dragen, maar het voelt nog heel onnatuurlijk.
Ik moet zeggen dat ik het nog steeds raar vind om te zeggen 'mijn man'. Dat klinkt zo 'oud'. Ik ben 3,5 jaar getrouwd
haha dankje wel ja was leuk, en druk! beetje te druk voor mij we vierde het als een vereedelde verjaardag zeg maar, dus geen uitgebruid feest ofzo (gelukkig haha) @suanne wij hebben een dubbele achternaam, maar ik zeg ook automatisch alleen mijn achternaam, en dat doet hij dan met de zeine, en aangezien we een dubbele achternaam hebben is dat toch niet zo erg denk ik?
hihihi grappig.. wij zijn niet getrouwd en zal waarschijnlijk ook niet gebeuren helaas. ik noem me vriend altijd mijn vriend maar mijn vriend zegt wel heel vaak: mijn vrouw...... ( als we bij iemand zijn of ergens) en dan zeg ik altijd als ik een humeurige bui ben: ben je vrouw niet. dan moet je eerst met me trouwen! hihih
Oh meid, wij zijn al ruim 2 jaar getrouwd en ik vind het nog steeds raar om "mijn man" te zeggen. Voor mijn gevoel gaat het nooit wennen .
ik zei het eigenlijk wel vanaf dat we getrouwd waren, ik versprak me weleens, maar het went wel. Achternaam van m'n man vond ik wel wennen. Maar het scheelde dat ik na het trouwen bij een andere werkgever startte en ze me daar alleen kenden met mn getrouwde naam
Vrij snel zei ik wel mijn man, maar de ene keer gaat het hier beter dan de andere keer. Vooral omdat ik op school met mijn meisjesnaam aangesproken wordt. En mijn man is ook mijn beste vriend, dus zo raar vinden we het beide niet .
Ik zei het eigenlijk ook vrijwel gelijk nadat wij getrouwd zijn. Zijn nu meer dan een jaar verder en vind het nog steeds wel heel vreemd om te zeggen eigenlijk... Komt misschien ook omdat ik zelf nu 21 ben en als je dan 'mijn man' zegt iedereen je een beetje raar staat aan te kijken van: ben je al getrouwd dan? haha. Moet er in ieder geval nog steeds aan wennen.