Waterfles na vakantie mat

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 15 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik heb deze fles meegenomen naar Spanje, daar afgewassen met kraanwater en gevuld met fleswater. Nu is de fles mat geworden, ik vind het er niet fris uitzien. Hoe kan ik deze fles weer doorzichtig krijgen? Zou het van kalk komen?

Bijgevoegde bestanden:

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja das van kalk. Even azijn erin doen en kokend water toevoegen.

3. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Thx, ga het proberen. Keukenazijn of schoonmaakazijn?

4. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik zou eerst even kijken of er koken water in mag. Hier is wel eens een fles gekrompen van heet water omdatbik dacht hem even grondig schoon te maken.

5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Heb er heet (inderdaad niet kokend) water ingedaan met azijn, hoop dat het werkt!

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Lijkt niet te werken :(.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

met een flesseborstel proberen misschien

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Citroensap. Doe ik ook bij mijn waterkoker als die vol kalk zit.

9. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.701
    2.382
    113
    Is de fles wel aan de binnenkant mat of is hij misschien van de buitenkant mat? In het laatste geval zou zonnebrand de schuldige kunnen zijn namelijk. Mijn zoontje had op vakantie een paar nieuwe autootjes gekregen en ineens waren de (plastic) raampjes helemaal mat. Wij ons afvragen waardoor dat nu gekomen kon zijn en opeens bedachten we ons dat het zeer hoogstwaarschijnlijk de zonnebrand (die vanzelf ook aan de handjes komt) het is geweest. Die kan namelijk ook heel lelijke vlekken op de lak van je auto achterlaten. En ik vrees dat je er in dat geval niets meer aan kunt doen.

Als het kalk was geweest dan had de azijn namelijk echt wel moeten werken, of je hebt te weinig azijn en teveel water gebruikt.

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb exact dezelfde flessen in roze blauw en doorzichtig. Waren ook mat van binnen geworden naar 3 weken vakantie. Ik had een afwasborstel met slanke kop, beetje afwasmiddel in de fles, half vullen met water, afwasborstel erin gewoon van binnen afwassen, en kraakhelder geworden.

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Steradent ( halve is genoeg) erin met gewoon warm water.
    Was een tip van de tupperware mevrouw en werkt heel goed.

12. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Dat is het! Op vakantie dacht ik ook dat het van de zonnebrand kwam, maar dacht: thuis gaat het in de vaatwasser en het is weg. Niet dus, vandaar dat ik aan kalk dacht. Baal enorm!

13. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.701
    2.382
    113
    Jammer ja. Wij vonden het ook zonde van de autootjes van zoonlief. Nu zijn het maar speelgoedautootjes en hij speelt er nog net zo lief mee, er zijn ergere dingen. Maar toch zonde van net nieuwe autootjes. Gelukkig bleef de rest van de autootjes wel goed. Je hebt het nodig, zonnebrand, maar het heeft toch ook zijn nadelen. Ik vraag me af of er ook merken zijn die misschien bepaalde toevoegingen niet hebben en daardoor dit ook niet veroorzaken (en die dan natuurlijk wel net zo goed werken).

Deel Deze Pagina