Voor een meisje: Amélie Aurelie Jade Voor een jongen: Jurvice Terence Tyrone Een aantal vindt mijn man niet leuk de rest is het net niet.
Aaah leuk. Wij hebben een meisje James en vind Teddy zo leuk! On topic; voor meisje: Dylan, Stevie en Joey. Jongen: Hero vind ik erg mooi. Misschien een tikkeltje ordinair. Maar alsnog zou ik gewoon een guilty pleasure naam geven hoor
Wij krijgen geen kinderen meer, maar ik heb nog 2 namen die ik nog steeds super vind. Vielen toen af omdat ze qua klank niet mooi bij onze achternaam staan. Meisje: Marije Jongen: Matthijs
Waarom Hero ordinair als ik vragen mag?(heb geen kind die zo heet hoor maar ben nieuwsgierig want ik vind het wel een toffe naam)
Ik vind Olivier te gek voor een jongen, maar we kregen een dochter de tweede keer, zoon is vernoemt. En voor een dochter vond ik zelf Kahlan en Aelynn (elin) altijd heel mooi. Maar man niet. Dus ja.
Officieel nog steeds in de running, maar ik twijfel wel heel erg of ik het niet te apart vind: Aurora. Ik vind zowel de klank, de betekenis als de associatie mooi. Ook wel een beetje lastig af te korten in een 'koeshie koeshie boven de wieg hangen'-situatie. Daarnaast kan onze jongste de 'r' nog niet uitspreken, dus dat wordt dan Auwohwah Voor onze jongste zoon vond ik Adam prachtig, maar dat was geen optie omdat ik zelf Eva heet.
Ik met Laoghaire en Aoife en Maire :') Sowieso, Keltische spelling <3 Prachtig, maar die regels wijken zo af van de onze, dat ze hier echt niet bruikbaar zijn. En met de 'verengelste' spelling komen de namen vaak weer wat pauperig over vind ik...
Laoghaire ken ik uit Outlander, maar die andere twee namen zou ik inderdaad echt niet weten hoe ik het uit moet spreken zonder het op te zoeken.
Oh jeetje ik krijg dit niet eens mijn mond uit. De namen zo geschreven vind ik heel mooi maar heb echt geen idee hoe je dit moet uitspreken.
Wat is er mis met VW? Ik denk alleen aan Volkswagen, dat lijkt me geen probleem. Misschien mis ik de clou hoor maar hier zou ik het nooit om laten als je Vera zo’n mooie naam vindt.
Haha het lijkt ook vaak niet eens op de spelling. Laoghaire is "Liri", Aoife is "Ife" en Maire "Mére/Mèri" (op z'n Nederlands de klanken gedaan dus, maar dan met langere Engelse/schotse klinkers uiteraard).