Poll welke jongensnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door mint1987, 7 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam vinden jullie het leukste?

1. Bas

52 stem(men)
    46,8%
  2. Rens

24 stem(men)
    21,6%
  3. Wessel

19 stem(men)
    17,1%
  4. Marnix

16 stem(men)
    14,4%
  1. mint1987

mint1987 Actief lid

2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Ook hoor ik natuurlijk graag waarom en wat voor associatie jullie bij een bepaalde naam hebben.

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Bas en Wessel vind ik leuke namen, gewoon leuke, frisse, Nederlandse namen.

Rens vind ik een beetje een zeurende klank hebben en Marnix gewoon niet mooi.

3. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Marnix: Ik koos voor Marnix. Die staat bij mij ook in de top drie. Ik vind het een beetje een kak-naam en dat vind ik in dit geval juist leuk. Verder heb ik lang geleden een schattig jongetje gekend die Marnix heet. Zo intens lief en zachtaardig! Ik vind de naam chique, ik houd van de x, ik zou hem soms verschattigen naar Marnie. Zowel leuk voor een baby en kind als volwassene en als opa.

Bas: Prima, wat simpel. Ondanks de simpelheid spreek ik hem zelf niet mooi uit en lijkt het meer op Pas. Ik zie hier een tiener voor me met een mooie lage, rauwe stem die alle meisjes verliefd maakt.

Wessel: Leuke naam. Ken geen enkel kind die zo heet. Ken de naam wel. Associatie is Wesley. Ik denk hierbij aan een snotneus, op een irritante manier haha.

Rens: Trekt mij totaal niet aan. Ik zie hier een heel saai jongetje bij met een bloempotkapsel en heel sluik haar. De naam straalt niks uit, voor mij.

4. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Ik vind Marnix echt leuk.
    Maar moet wel meteen denken aan niet zoekt vrouw (en ik vond Marnix een vreemde gozer)

5. Sunna

Sunna Fanatiek lid

10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Bas leuk! Vlotte vrolijke naam.

De andere namen vind ik ook wel leuk eigenlijk.

6. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Bas, Wessel en Marnix vind ik leuke namen. Rens vind ik iets minder.

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Alleen Bas vind ik niet leuk, ik ken denk ik minimaal 10 mannen of jongens met deze naam, zo fantasieloos en saai... Marnix en Wessel erg leuk, Rens wat gewoontjes maar vind ook wel mooi.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. Nora001

Nora001 Bekend lid

22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Marnix. Stond bij ons ook hoog op het lijstje. Maar ik vond het mooi met mijn families zachte g, maar minder mooi met mijn schoonfamilies noordelijke accent. Beetje te kak.
    Uiteindelijk mar.lo geworden.

9. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Marnix en Wessel vind ik leuk. Marnix leuker dan Wessel.

Bas en Rens vind ik prima namen maar meer ook niet.

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #10 hummeltje5, 7 apr 2019
    Laatst bewerkt: 7 apr 2019
    Wessel en Rens de leukste. Draag ze ook regelmatig aan hier op zp ;)

Heb ooit met een hele knappe Wessel gezoend dus goede associatie :D
    Heb voor nu Wessel gestemd.

Maar misschien wil je delen (mag ook per pb) hoe je oudste heet?
    Zelf vind ik het wel belangrijk als de namen een beetje bij elkaar passen (geen Mohammed en Jan in één gezin zeg maar ;)) :)

Ook ken ik een hele leuke Rens. Vind het een vlotte naam. Maar heb zelf wel een voorkeur voor wat langere namen dus vandaar Wessel.
    Jens vind ik trouwens ook heel vlot!

Marnix ook leuk. Ook deze draag ik zo nu en dan aan hier op zp.
    Toch is deze naam het voor mij niet helemaal. Misschien door de associatie met BN'er (wel een oude hoor ;)) Marnix Kappers, waardoor ik het gevoel krijg dat de naam niet echt lekker bij een kind past..

Bas vind ik de minst leuke. Vind m 'geweest'. Echt voor iemand die nu 30 jaar of ouder is zeg maar.

Wat ik leuk vind aan Wessel, Rens en Marnix is dat het hele gewone en al langer voorkomende namen zijn en je ze tegelijkertijd nauwelijks hoort.
    Enerzijds zeg ik dus: er zouden meer namen als deze gegeven moeten worden.
    Anderzijds zeg ik: veelvoorkomende namen zoals Emma en Daan enzo komen me echt de neus uit (sorry dames van wie hun kind zo heet).
    Gelukkig verschillen smaken! :)

Bas vind ik om de zojuist genoemde reden buiten de boot vallen. Teveel hondjes die Fikkie heten ;)
    PS: alle Bassen die ik ken zijn allemaal nerderige types :p Maar tevens ook lieve jongens! :)

11. mint1987

mint1987 Actief lid

2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Dank voor jullie reacties!

12. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Marnix gekozen, Wessel ook leuk. Zijn aparte moderne namen en hou daar wel van.
    De andere twee vind ik niks. Klinken te ouderwets in mijn oren en te saai.

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Marnix moet ik denken aan knoop in je zakdoek mey marnix kappers en sylvia millecam.

Wessel mwah meer voor een hond.

Bas vind ik van deze 4 de leukste.

Rens is mijn assosiatie peter jan rens.

Hier dus bas gestemd. Beetje bevooroordeeld mss ik zou bas heten als ik een jongen was geweest.

14. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wat vind je van Wes?

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Marnix. De rest wat ‘gewoon’.

16. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Ik heb Bas gestemd, omdat ik dat een vlotte naam vind. Wel vind ik Sebas nog vele malen leuker!

Daarna vind ik Wessel het leukst.

Rens en Marnix zijn niet mijn smaak, dan zou ik gaan voor Jens of Marvin / Marlin ofzo...

17. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Bas en Rens - leuke namen ! Zou er niet tussen kunnen kiezen al vind ik Rens iets softer. Ik zie hippe, vrolijke jongens voor mij. Wat hier gezegd wordt over te gewoontjes, daar hou ik juist van ! Bas hoor je wel vaker dan Rens trouwens, maar wel bij de 'oudere' kinderen.

Wessel - Ik vind dit een boeren naam en zie een jongen in overall tussen de koeien. Mijn andere beeld is een oude man op een schommelstoel. Ik vind hem niet zo leuk.

Marnix - Ik vind deze wat hard, wel mannelijk. Maar zou deze niet kiezen. Geen reden eigenlijk. Niet zo mijn ding.

18. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Bas

19. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Bas!! Leuk

20. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik vind Bas en Rens het leukst, heb Bas gestemd. Andere twee ook prima, maar Wessel vind ik iets kinderachtiger en Marnix daar krijgt de rrrrnnnn combi vaak zo'n Hilversumse klank, afhankelijk van je accent ;)

Deel Deze Pagina