wat wordt er eigenlijk gedaan met de placenta na een thuisbevalling? Moet die in de kliko ofzo? of neemt de verloskundige die mee voor onderzoek? Ik zat me dat vandaag te bedenken, het is ook wel een "groot "ding lijkt me. Waar laat je/ze het?
Inderdaad in de kliko. Zo groot is het niet en dan had ik nog wel een hele grote placenta . Bij ons heeft ie trouwens eerst in de garage gestaan, ik geloof omdat de bak vol zat...
Je kan er ook pizza of een lekkere stoof pot van maken http://www.gentlebirth.org/archives/etplcnt2.html Maareh, ik persoonlijk zou het gewoon weggooien...
Sommigen begraven hem ook in de tuin. Heb ik zelf niet gedaan, maar het werd mij wel voorgesteld door de vk.
In het ZH probeerden ze hem ook al onder m'n neus te douwen. Wil je hem nog zien? Gatverdamme nee! Maar.. het was het 'huis' van je baby? NEEE! Brrr. Stelletje mafkezen... Dat hoef ik echt niet te zien hoor.
Ik heb het dus wel gezien, ze tilde echt dat vlies eromheen omhoog en zij: "kijk, hier lag hij met zijn ruggetje en hier... blablabla" Gatsie wat een smerig ding! Toen vroeg ze er ook nog bij of ik nog een foto wilde maken! :-&
De verloskundige vroeg ook of ik 'm wilde zien, ik wilde dat juist wel! Ze hield de vliezen en placenta zo vast dat je precies kon zien hoe Eva erin heeft gezeten. En daar hebben we ook een foto van .
Placenta Lasagne: Use your favorite lasagne recipe and substitute this mixture for one layer of cheese. In 2 tbl. olive oil, quickly saute meat of 3/4 placenta, ground or minced plus 2 sliced cloves of garlic, 1/2 tsp. oregano, 1/2 diced onion & 2 tbl. tomato paste, or 1 whole tomato. Ik geloof dat ik tot het eind van mijn dagen nooit meer Lasagne door mijn strot krijg... Brrrrr gewoon walgelijk ale:
Mijn vader had voor de bevalling gevraagd of hij de nageboorte mocht begraven. Nu liggen de drie nageboortes bij die van mij en mn zusjes.
@jacoba: Das bijzonder! Mooi idee. Ik ben in het ziekenhuis bevallen, dus geen idee wat ermee gebeurd is. Ik heb hem wel gezien, maar heb er geen foto van gemaakt. Ook niet aan gedacht.....
Eerlijk waar, wat voor mensen verzinnen zoiets? Dr. Hannibal Lector soms? ''I ate his liver (her placenta) with some fava beans and a nice chianti!'' Tja, je zal het denk ik wel 'scharrelvlees' kunnen noemen... Brrr!
Hier liggen ze in de tuin begraven. Bij het ieniemienievruchtje (ong. 8 wken) van de miskraam. Wij vonden het niet vies of raar. Eigenlijk meer heel bijzonder. Het leven van je kindje heeft er vanaf gehangen.
Hier vroeg de gyn na de bevalling ook of ik hem in de tuin wilde begraven.. ik: - Nou we wonen op een balkon. Gyn: - Dan stop je hem toch in een bloempot!