Ik lees ook even mee. Ik heb gehoord dat je er best misselijk van kan worden? Ik heb zelf liever geen ruggenprik omdat je dan langer moet blijven en aangezien ik van mezelf een hele lage bloedprik heb en de ruggenprik mijn bloeddruk verlaagt ben ik bang dat ik flauw val ofzo Pijnpompje word in het ziekenhuis waar ik ga bevallen ook helaas niet gebruikt!
Bij de eerste bevalling heeft totaal niet geholpen en ben ik toen maar overgegaan op een ruggenprik. Ik heb hier geen last van gehad. Nadeel van de ruggenprik is dat zodra het stopt je ineens heeeeeel veel pijn hebt van de persweeen. Dus van geen pijn naar persweeen. Bij de tweede bevalling heb ik volgens mij iets teveel gehad. Tussen de weeen door lag ik te slapen en zodra er een wee opkwam zetten werd ik klaar wakker van de pijn. Zodra de wee weg was viel ik weer in slaap. Nou en dat dus een uur achter elkaar, slapen-wakker-slapen-wakker. Verder geen nadelen gehad. Na de bevalling heb ik liggen slapen en daarna was ik gewoon normaal wakker.
Voor mij ook geen pethidine meer! Mijn vliezen waren langer dan 24 uur gebroken maar de weeën zetten niet door daarom kreeg ik wee opwekkers. Ik kreeg wel gigantisch pijnlijke weeën maar het zette allemaal niet echt door. Op aanraden van de gyn een pethidine injectie gehad en vanaf toen was het inderdaad zoals hierboven al werd genoemd slapen/wakker/slapen/wakker... Vreselijk vond ik het en de pijn werd er echt niet minder door. Op een gegeven moment gesmeekt om een ruggenprik terwijl ik die van te voren écht niet wilde! Door de pethidine is eigenlijk de hele bevalling als een waas aan me voorbij gegaan waardoor ik nu gewoon echt stukken mis en dat vind ik echt heel erg jammer... Ik kreeg trouwens ook een super grote blauwe plek op mijn bovenbeen van die injectie daar stonden de verpleegkundigen zelfs versteld van! Nee voor mij niet weer!
Ik heb het tijdens mijn 1e bevalling gehad. De ontsluiting schoot helemaal niet op en ik had enorm pijnlijke weeen. Ik werd er helemaal high van, ging dubbel zien en werd ook heel lacherig! Tussen de weeen sliep ik gewoon. Toen ik eenmaal persweeen kreeg was ik weer voor 100% aanwezig. Mijn dochter heeft nergens last van gehad.
nah wilde het de 2de keer echt neit meer! Overdag dan... Heb het wel gehad samen met een roesje om te kunnens lapen tijdens de inleiding.....maar dat beviel goed. De 1e keer...nooit meer!!! Ik werd er gewoon compleet stoned van..mis hele stukken, kan tijden niet goed meer plaatsen...was soms niet wakker te krijgen..en misselijk, met spugen erbij!! En mijn ontsluiting vorderde nog niet..(wat de bedoeling ervan was) toen het uitgewerkt was ineens had ik van 3 naar 10 cm in 20 min...en is ze geboren na 3 keer persen...(bijwerking van de pethidine zei mijn gyn later, toen ik aangaf het niet te willen bij de 2de) Die stelt vaak de activiteit uit waardoor alles tegelijk komt in een soort van storm als het uit gaat werken...euhm dat was mij zo niet verteld....maar nee nooit meer dus op die manier...de 2de manier vond ik beter heerlijk geslapen!!
Ik kreeg een weeënstorm en voor mij hield het de scherpe randjes er van af. Ik was sowieso al helemaal in mezelf gekeerd tijdens de bevalling. Ik ben wel aldoor wakker geweest, maar de tijd is heel snel gegaan voor mijn gevoel. Na de pethidine ben ik in 30/45min van 5cm naar volledige ontsluiting gegaan. Ik was volledig bij mijn positieven tijdens het persen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik kon mij beter ontspannen waardoor de ontsluiting goed vorderde en ik de weeën beter kon opvangen. Mijn dochter is wel misselijk geweest,.maar dat.kwam volgens de VK en kraamhulp door de snelle bevalling.
Ik vond het heerlijk. Vrijwel direct voelde ik me lekker lam. En riep ook meteen... Dit spul moet ik thuis ook hebben Het hielp niet om de scherpe rand van de weeen af te halen. Maar dat maakte me niet uit. Ik voelde me high/zweverig, heerlijk gevoel op dat moment. Ruggenprik wilde ik niet.
Ik was totaal vd wereld. Of liever gezegd in mijn eigen wereld. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het de weeen minder maakte maar tussen de weeen was ik veel relaxter. Terugkijkend denk ik dat ik het zonder oook gered had. Vooral omdat de weeen gewoon pijnlijk bleven Suc6 n een fijne bevalling gewenst
Ik las gisteren ook in een folder dat je ook de ruggenprik met een pompje bedienen kunt. Dus naast het pijnpompje, kun je ook de ruggenprik ' bedienen'. Ze laten dan 'n dun slangetje achter stond er. Heb ik dat goed begrepen? Want ik had hier nog noooooit van gehoord. En trouwens, mijn bloeddruk ging door m'n ruggenprik ook enorm omlaag, mijn vk zei gisteren dat ik dan van te voren allang aan een infuus lig, en dat zowel ik als de baby goed in de gaten gehouden worden. Wordt het te laag- dan liggen de zakken al klaar om de bloeddruk op te krikken
Ik vond het topspul! De bevalling bij onze eerste werd ingeleid vanwege langdurig gebroken vliezen. Werd er een soort high van en voelde de pijn veel minder (en mis ook echt een paar uurtjes). Maar toen ik het niet meer hield, bleek ik volledige ontsluiting te hebben en was ik weer compleet helder. Zou het bij de komende bevalling graag weer krijgen....
Dit dus.... Had bij m'n eerste een pompje en dat was fijn zeg! Helaas mocht het bij de tweede niet, omdat ik langdurig gebroken vliezen had.
Ik zou bij de volgende hem weer doen.. Vond het heerlijk dat ik van de wereld was. En daardoor ging binnen een uur m'n ontsluiting van 5-6 cm naar 10 cm. En persweeën
Pethidine is de vorm van pijnstilling met de meeste bijwerkingen en gevaar voor je kind. Ik werk in het ziekenhuis dus no way dat ik pethidine ge gebruiken, weet er teveel van. Ruggenprik idem dito. Ik heb het alternatief gebruikt, een infuus met pijnstilling, remifentanil. Je krijgt een basishoeveelheid en je kunt zelf nog 1 tot 2 x bijklikken dmv een pompje als je een wee krijgt (ik had maar 1 klik nodig). Voordeel: werkt prima en is snel uitgewerkt. Dus bij het uitzetten ben je snel weer op sterkte om te persen. Persweeën deden helemaal geen pijn bij mij trouwens.
Zowel bij de pethidine en de remifentanil pomp slechte ervaringrn gehad.. Bij 2e bevalling gekozen voor een ruggenprik en daar zou ik zo weer voor kiezen.
Ik heb bijna dezelfde ervaring ermee gehad, alleen had ik het niet met persweeen, maar met de gewone weeen die zich vanaf het begin in minder dan een minuut elkaar opvolgden. Mijn lichaam kreeg geen tijd om zich klaar te maken, te wennen en ik raakte in paniek, begon bijna te hyperventileren. Dit middel haalde de scherpe randjes weg waarmee ik dus wat rust kreeg en zelfs kon genieten van mijn bevalling. Ik raakte ervan in een soort roesje, maar die kleine heeft er niets van meegekregen. Die kreeg meteen alleen maar tienen toen hij geboren was. Een volgende keer zal ik om dit middel, mocht het nodig zijn, ook weer vragen. Een ruggenprik wilde ik absoluut niet!
ik raakte echt helemaal zat van dat spul, geen idee of het tegen de pijn heeft geholpen, want na het zetten kreeg ik binnen 1 minuut persdrang (terwijl ik voor het zetten 5cm had...) en nog een minuut later was onze 2e dochter er hihihi. ben in 1 wee van 5 naar 10 gegaan en in 1 perswee is onze dochter geboren, spul was dus nog lang nie ingewerkt, duurde 20 minuten... toen ik gehecht moest worden en op de bevalkamer op het bed moest gaan liggen toen begon hij te werken, en heb me rot gelachen omdat ik niet van bed kwam verder erg van de wereld, en lag echt met dochterlief in mn armen maar te liggen, was erg stil en slaperig van die spuit. ik doe het NOOIT nog een keer, ik maak liever alles na de geboorte goed mee.
Ik heb het gehad toen ik om 16.00 in een weeenstorm raakte met 4cm en pas op 22.00 had ik 10 cm. Ik heb denk ik rond 17.00 die prik gehad maar echt NOOIT meer. Ik mis heel veel zelfs het moment dat Nina geboren is en dat mijn man zei het is een meisje (wisten we niet) ik heb blijkbaar gezegd je maakt zeker een grapje (iedereen zei dat het een jongen was en daarom dacht ik niet aan een meisje haha) Ik vind het HEEL jammer dan ik dat allemaal niet meer weet. En of het echt tegen de pijn geholpen heeft geloof ik niet heb al die uren het gevoel gehad dat ik van onder uit elkaar zou barsten zoveel geweld zonder pauzes... Ruggenprik wilde ik niet.
Nooit meer!!! Werd er zo ziek van als een hond en haalde serieus de scherpe randjes NIET van me rugweeen af en daarbij vond me kleine man het ook niet leuk, zijn hartslag daalde ervan
Zou daar echt nooit voor kiezen, aangezien het ook effect zou (kunnen) hebben op de kleine. Het dochtertje van mijn zusje was zelfs zo sloom, dat ze in de 24 uur na de bevalling 2 x gestopt is met ademen. En dan hebben we het over een supergezonde zuigeling, maar door de pethedine helemaal apathisch. Ruggenprik heeft geen enkel effect op je kindje, daar kun je dan veel beter voor kiezen