Verloskundige heeft gezegd tweede baby hoofd niet helemaal ingedaalt te zijn?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Orchidee26, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik ben vandaag naar verloskundige gegaan, en ik had haar gevraagt of de baby goed was ingedaald en vast zat (na de echo). En zei dat de baby wel met hoofdje naar beneden zat maar niet vast zat en niet hoefde.

Bij de eerste baby is het belangrijk dat de baby goed is ingedaalt en vast zit, bij de tweede baby hoeft die niet vast te zitten omdat het meestal tijdens de bevalling indaalt?

Klopt dit waarom bij de eerste baby wel belangrijk en bij de tweede niet? Ik heb ook aangegeven dat mijn gynecoloog heeft genoteerd dat de ruggenprik tot einde aan blijft staan.

De verloskundige zei er zijn meerdere vrouwen die op deze manier bevallen je voelt de ergste pijn niet, maar als de baby in risico is bijvoorbeeld niet wilt indalen? dan doen we op ons eigen manier alles regelen omdat wij niet willen dat er iets met de baby of moeder overkomt dus ruggenprik uitzetten en dan wachten tot dat ik die weeenstorm ga voelen...

Maar als de baby niet wilt indalen wat doen ze dan heeft hier iemand ervaring erin? want ik denk niet dat het iets met de ruggenprik te maken heeft of wel?

Bij mijn eerste bevalling was mijn baby ook niet ingedaalt toen moest ik op mijn zij liggen, maar toen was de ruggenprik allang uitgezet maar als de ruggenprik niet uitgezet word kan de baby alsnog indalen als je op je zij ligt?

2. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend was ook niet ingedaald (was wel pas de eerste van mijn sm) en die hebben ze uiteindelijk met de tangen moeten halen, kan ook dat ze het met de vaccuum doen maar daar was bij hem geen tijd meer voor.

Tis inderdaad zo dat bij een tweede heel goed kan zijn dta die pas tijdens de bevalling indalen. Zal te maken hebben met het feit dat het dan allemaal al wat wijder is van binnen.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Weet idd wel dat het bij een tweede niet zoveel uitmaakt maar precies waarom.....misschien omdat er al een baby doorheen is gegaan?

4. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    beide jongens waren bij mij niet ingedaald, geen problemen gehad, ze zakken vanzelf wel.

5. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Haha dat klinkt heel droog!

6. Orchidee26

Ik zal deze vraag aan de forum verloskundige vragen kijken wat zei hierover gaat zeggen..

7. sSanneke

sSanneke Actief lid

21 mei 2010
    196
    0
    0
    Bij mij was ze ook niet ingedaald (eerste) Maar tijdens de weeen kreeg ik ineens een enorme druk. Toen bleek dus dat ze aan het indalen was, vlak daarna begonnen de persweeen al. Heb een gewone bevalling gehad. Ze hadden me wel gewaarschuwd dat het wel een moeilijke bevalling kon worden doordat ze nog niet ingedaald was maar dat viel dus allemaal erg mee.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze dochter lag wel met haar hoofd naar beneden, maar niet ingedaald. VK kon haar 4 dagen voor de bevalling met haar hoofd uit mijn bekken halen.
    's ochtends lag ze vaak laag, en 's avonds weer heerlijk hoog tegen mijn ribben aangeplakt.

Ze is tijdens de bevalling ingedaald, en nergens last van gehad. Gewoon normaal bevallen zonder pomp of tang.

9. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    orchidee , zie dit niet als een aanval ofzo, maar heb al meerdere topics van je voorbij zien komen en vraag me af of er ook iets is waar je je niet druk om maakt wat de bevalling betreft. Volgens mij zit jij echt 9 maanden in spanning tegen de bevalling op te kijken he?

10. Orchidee26

Tetta,

Ik ben bang voor de bevalling omdat mijn eerste bevalling een dramatisch ervaring was geweest.

11. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok, ja ik dacht al zoiets te merken. Knap dat je dan toch voor een tweede durft te gaan!

12. Alita

Alita Niet meer actief

Mag ik vragen wat er gebeurd is bij je eerste bevalling....

13. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn eerste bevalling verliep gewoon heel normaal (ok misschien wat moeizaam, maar normaal), maar vond het ook een dramatische ervaring. Er hoeft dus niet per se iets ernstigs gebeurd te zijn om het als dramatisch te ervaren.

14. Delilah

Delilah Niet meer actief

Bij mijn 2e bevalling lag ze ook niet vast ingedaald maar dat doen ze tijdens de bevalling wel. Daar hoef je je niet zo druk om te maken volgens mij.

Maar ik snap dat de ervaring van de eerste keer mee speelt. Toch proberen wat over je heen te laten komen, je kunt zelf weinig doen aan het indalen, dat doet je kindje zelf!!

15. BabyOnBoard

BabyOnBoard Actief lid

15 nov 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze 2de was ook niet ingedaald, die draaide de avond voor de bevalling nog vrolijk rondjes ;) Nu ben ik zwanger van de 3de en die wil ook (nog) niet indalen maar blijft gelukkig wel braaf met t hoofdje naar beneden liggen.

16. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik zag dat je 31 weken bent, dan zijn de meeste 2e baby's nog lang niet ingedaald. Dus zo erg is dat niet. Sommigen dalen pas tijdens de bevalling in. Je hoeft echt niet druk te maken hoor! Probeer een beetje van je zwangerschap te genieten! Je baby voelt de spanningen van jou ook allemaal. Praat je met je verloskundige of iemand anders over je angsten? Misschien helpt het een beetje om je spanning te laten gaan. Geen bevalling is hetzelfde!
    Succes!

17. Orchidee26

maar wat doet de verloskundige/gynecoloog als de baby tijdens de bevalling niet wil indalen?

En als je ruggenprik heb tijdens de bevalling en de baby is niet ingedaalt heeft het nut om de ruggenprik uit te zetten zodat de baby kan indalen dus heeft het met de ruggenprik te maken?

Mijn eerste bevalling was echt dramatisch omdat ik niet mijn benen kon optrekken plus ik werd in de kamer helemaal alleen gelaten omdat ik niet mee kon werken, de verloskundige en alle andere die er bij waren zeiden als je niet mee werkt dan laten wij jou alleen en zijn boos de kamer uitgelopen..

En ik zat midden in de persweeen te kreunen helemaal in mijn eentje dit is echt verschrikkelijk, na een kort tijd zijn ze weer naar binnen gelopen en hebben alsnog mijn knieeen heel hard naar achteren getrokken en dat deed zoveel pijn omdat ik afwijking heb aan mijn knieen en absoluut niet mag optrekken, na 50 min. persen was mijn baby op de wereld.

Heb 1 week in het ziekenhuis gelegen omdat ik veel pijn had in mijn knieeen, en heeft maanden geduurt dat ik fatsoenlijk kon gaan lopen.

De gynecoloog wist over mijn afwijking en was genoteerd in de dossier, maar zelf wist ik niet dat bij bevalling de knieen helemaal moet optrekken omdat het eerste bevalling is weet je niet wat er allemaal op je afkomt...

En toen de baby geboren was zei had een electronisch draadje in de hoofdje geplakt, wat deden ze eraf trekken en huppa achterkant hoofdje van de baby groot kaal plekje overgehouden en huidje was beschadigd en bloedde een beetje ik heb een klacht ingediend...

Daarom wil ik bij de tweede dat de ruggenprik niet word uitgezet tot einde om paniek aanval te voorkomen, en hiermee zijn ze akkoord gegaan, en ga mijn knieeen niet optrekken dat hoeft niet hoe ik ga bevallen in welke ligging dat weet ik nog niet...

18. Alita

Alita Niet meer actief

Nee dat snap ik hoor:cool:
    Misschien eens goed met iemand over praten dan?

19. Alita

Alita Niet meer actief

@Orchidee waar ben jij bevallen in godsnaam?!

20. Orchidee26

cindy24

In het ziekenhuis ( is geen groot ziekenhuis) begrijp je nu waarom ik voor de tweede heel erg bang ben voor de bevalling, daarom wil ik dit keer alles heel goed aanpakken en niet meer zo met mij laten sodemieteren....

Want wettelijk mag je nooit iemand die persweeen heeft en bijna zit de bevallen alleen in de kamer achterlaten!

Deel Deze Pagina