Hallo meiden, Omdat in mijn eerste zwangerschap, mijn dochtertje ter wereld is gekomen via een keizersnee (lag in stuit) Kunnen ze lastig inleiden. Ze kunnen het maar op 1manier en dat is d.m.v een balloncather. Wie o wie heeft hier ervaring mee? Ze willen het gaan doen tegen de 39ste week... Ik ben zo benieuwd! Alvast bedankt!
Ik heb daar ervaring mee. Na 3 dagen inwendig pillen ingebracht te hebben gekregen en het niet wilde vlotten met de ontsluiting ( lees 0,0 mm) zijn we over gegaan op een balloncatheter. Deze werdt bij mij ingebracht met een eendenbek en had meteen van die vervelende ongesteldheidsachtige buikkrampen tot gevolg die heftiger werden en binnen een paar uur verloor ik de slijmprop, had ik 3 cm ontsluiting en werden de vliezen gebroken. Bij mij werkte dit dus snel en goed. Veel succes!! Groetjes momfertje
ik heb een kleine 24 uur een balloncatheter gehad, kreeg eerst wel een beetje weeen maar dat stopte ook weer. de volgende ochtend had ik gelukkig 3 cm ontsluiting en konden de vliezen gebroken worden.
Ik heb ook een balloncatheter gehad, de eerste viel er na 12 uur uit, maar had toen 1-2 cm ontsluiting, nog niet helemaal voldoende, toen meteen een tweede gekregen (was 's avonds) en deze lag er 's ochtends toen ik naar het toilet moest uit. Kon toen meteen naar een verloskamer, daar zijn de vliezen gebroken. Ik kreeg alleen geen weeën, dus kreeg ik weeopwekkers. Uiteindelijk is mijn zoontje ruim 17 uur na het breken van de vliezen geboren.
Ik heb ook een balloncatheter gehad (1e bevalling) en ze vertelden me dat er normaal gesproken de eerste 24u weinig actie is en dat ze waarschijnlijk de dag erna nog een nieuwe zouden plaatsen. Nou, binnen een half uur na het plaatsen had ik direct een weeënstorm (om de 2 minuten, hielden 1 minuut aan) die 9,5u heeft geduurd. De ballon zat daarna nog steeds dus ik had nog geen 3cm ontsluiting in ieder geval. Daarna 5,5u nergens meer last van gehad. Toen braken spontaan mijn vliezen. Daarna is de ballon verwijderd maar toen begon bij mij weer een weeënstorm die uiteindelijk nog een halve dag geduurd hebben. Ik was dus minder tevreden over het hele inleiden maar het is uiteraard voor iedereen anders. Ik had ook nog helemaal geen ontsluiting, BMM was nog potdicht en er was nog geen teken dat de bevalling uit zichzelf zou beginnen. Ik hoop voor je dat het bij jou positiever en sneller uitpakt!!!
Ik ben ook ingeleid dmv zo'n ballonding... hier was het dus om voldoende opening te krijgen zodat ze dan m'n vliezen konden breken... Over die ballon zelf, geen klachten, was eigenlijk gewoon een beetje lastig bij het inbrengen. Toen hij eruit viel hebben ze m'n vliezen gebroken, daarna kreeg ik een weeenstorm, maar goed... denk dat alles na het ballonnetje ook bij iedereen anders verloopt
Word nu wel heel nieuwschierig hoor. 12 December gaat het plaats vinden... Laat de dag maar vlug komen! Ik ben dan 39weken & 1 dag. Ik verwacht dat ik dan nog geen ontsluiting heb, geen idee waarom niet en ga er dus maar vanuit dat het een lange weg word ..... Kan het alleen maar meevallen. Bedankt voor de reacties, meer reacties ... graag!!