Fijne zachte doeken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ikkemijik, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt mij heel fijn om een aantal fijne zachte doeken te hebben waar ik straks het babytje in kan wikkelen. Bijvoorbeeld tijdens het voeden of na het badderen.
    Ik heb al 2 badcapejes, maar deze vind ik niet echt lekker zacht.

Zouden de supersoft fleece plaids van de leenbakker hier geschikt voor zijn? Deze zijn prijstechnisch een stuk leuker dan de officiele babydoeken namelijk

2. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    als je kijkt naar fijne zachte doeken is het merk Optidee misschien wel een tip. is niet goedkoop dat moet ik er wel bij zeggen maar het is heerlijk zacht en blijft zacht. Ook vangt het vocht goed op met knoeien of badderen. Ik haal me er bij elke party wel 1 dan is het niet zo'n bulk prijs maar krijg je toch genoeg bij elkaar. (is hier in NLD redelijk nieuw en wordt gedaan in party's zoals met tupperware)
    Ik ben er in elk geval fan van;)

3. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Qua fleece zou ik wel kijken naar katoenfleece, want dat is tenminste ademend materiaal en dus fijner voor je kindje. Katoenfleece is overigens wel een stukje duurder.

4. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is van dat teddyfleece, volgens mij is dat wel ademend.

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Volgens mij is teddyfleece ook volledig polyester?

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb de doeken van Aiden en Anais :) Ze blijven ook zo heerlijk zacht. Zijn redelijk aan de prijs maar ik haal ze in de sale bij de Bijenkorf, dan valt het mee.

7. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik heb een paar flanellen luiers gekocht die zijn heerlijk zacht, veel zachter dan de Hydrofielen! En zijn van 100%katoen.
    Iemand zei optidee ik heb er 2 washandjes van, die zijn idd heerlijk zacht ook! Dus is misschien ook een optie idd.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Aden en anais of jollein grote 120x120

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee teddy is gewoon polyester dat ademt niet en bovendien droogt niet af dat neemt geen vocht.
    Hydrofiel, katoen is echt goede.
    Wel dus verschil in zachtheid/prijs.

Wat ik ook superfijn en zacht vind is omslagdoeken van dure merken koeka/baby only etc.
    Heb hier ook een van goedkope en nooitgebruikt is echt zo bagger harde badstof

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    XXL hydrofielen van Aden&Anais, Jollein of Kruidvat. Echt top zijn die!

11. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 3 groot formaat hydrofielen van Jolein. Maar die vind ik niet zo zacht hoor? Of verkijk ik me er op en wil dit prima?

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Aden anais zijn wel zachter;)
    Is maar wat je wil
    Maar tja hoe zacht je die wil hebben?
    Je strijkt het niet, wassen en deppen je baby mee. Erna inprincipe kleed je je kind gewoon aan. Inwikkelen en laten liggen is niet het beste manier of zo.

Ik heb dus die grote aden en anais allen gebruikt voor kinderwagen/voeden/zwembad/zee,strand
    Thuis gewoon op kussen na het bad, 2 hydrofiel 70x70, deppen, massage en in rompertje luier aankleden.
    Nooit kind ingewikkelt of zo.

Nu ze wat ouder is gebruik ik gewoon handdoek en heb ik va maat 68 koeka badjasje voor zwemmen/strand/bloot thuis

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    De Wikkeldekens van snoozebaby zijn fijn

14. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Hydrofiel van xkko. Heerlijk zacht. Of een swaddle van lulujo.

15. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ja ik heb een hoop soorten maar die van xkko zijn het zachtst.
    En de bamboo swaddles van aden en anais.

16. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Om af te drogen is een fleece doek niet handig, dat neemt vrijwel geen vocht op.
    Ik zweer echt bij de Aden & Anais doeken. Worden alleen maar zachter als ze vaker zijn gewassen en ze blijven super mooi. Heel handig als handdoek, wikkeldoek, doek voor over de kinderwagen, bij het voeden, op het strand etc etc.
    Zelfs onze bijna 4-jarige droog ik er nog vaak mee af, dus je hebt er lang plezier van.

17. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga de doek ook niet gebruiken om af te drogen. Dat is iig niet de bedoeling.
    Mijn badkamer zit beneden achter het huis en voor ik dan bij de commode op de eerste verdieping ben ben ik een best eind onderweg. Het is meer om de baby even snel in te kunnen pakken zodat hij het niet koud krijgt in tussentijd (winterbaby ;) )

Deel Deze Pagina