Hallo allemaal, Morgen ga ik voor het eerst met mijn kleine man babyzwemmen. Hij is nu twee maanden en heeft vorige week z'n eerste prikken gehad. Ik heb er superveel zin in, ben zo benieuwd hoe hij het gaat vinden! Maar nu weet ik eigenlijk niet hoe zoiets gaat, en wat ik allemaal mee moet nemen. Als hij thuis in bad gaat dan wordt hij meteen lekker afgedroogd, aangekleed etc. Maar hoe doe je dat bij zo'n openbaar zwembad? Zodra hij uit het water komt moet hij natuurlijk een lekker warme omslagdoek om (maar, waar laat je die tijdens het zwemmen?). En vervolgens, wat te doen na afloop, ik ben dan natuurlijk zelf ook druipnat en sta in m'n zwempak (dus, hem eerst afdrogen en aankleden, en dan laten liggen in z'n maxicosi met risico op bleren tot ik zelf ook klaar ben?). Hebben ze daar faciliteiten zoals aankleedkussens (vast niet - meenemen maar?). En gaan alle mama's tijdens het zwemmen met hun eigen baby in de weer, of is het meer een soort begeleide les met een zwemleraar erbij (geen idee of ik hem onder water kan houden, en hoe lang, enz)? En waar laat je je maxicosi? Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik begin te denken dat ik de eerste keer misschien met man moet gaan, dan heb je in elk geval twee paar handen.... Alle ervaringen tips zijn welkom, veel dank alvast!
Het zal natuurlijk overal anders gaan maar hier is het als volgt geregeld: Kind in maxicosi of buggy(als ze wat groter zijn) gaan gewoon mee naar binnen. ik kleed me om en dan rijd ik met buggy het zwembad in waar aankleedkussens klaar liggen om de kindjes om te kleden. spullen laat ik dan in de tas bij de buggy staan. Na het zwemmen loop ik naar een aankleedkussen, pak m'n spullen en ga lekker douchen samen met de kleine. Dan de kleine aankleden en in de buggy en dan zelf omkleden. Succes ermee!
Hier gaat het als volgt: In de buggy (voorheen maxi cosy) naar het zwembad. Er liggen genoeg aankleedkussens klaar voor iedereen. Ik neem altijd een doek mee waar Merel op kan liggen, anders plakt het zo op het aankleedkussen. Ik laat Merel in de buggy zitten tot ik zelf mijn zwempak aan heb. Dan ga ik Merel omkleden. Zwemmen en dan, na het zwemmen,kleed ik Merel aan, zet haar in de buggy en dan ga ik mezelf afdrogen. Ik heb nooit een omslagdoek mee voor haar, want het is zo warm in het zwembad en de kleedkamer, dat het niet nodig is. Dus meenemen: handdoek voor jezelf en je kindje, zwempak voor jezelf en een zwemluier voor je kindje, doek om je kindje op te laten liggen tijdens omkleden. Verder niks....als het goed is zijn de aankleedkussen geregeld in het zwembad.
Dank voor jullie antwoorden, ik ga meteen het zwembad hier bellen om te vragen of zij inderdaad aankleedkussens hebben liggen (wat goed zeg!).
als ik ga zwemmen neem ik julian in de maxi cosi mee naar de kleedhokjes, ik kleed mezelf om. dan ga ik hem omkleden. maxi cosi schuif ik onder de tafel met aankleedkussens. na het zwemmen gaan we even samen douchen, je kunt hier een handdoek in een rekje aan de muur leggen zodat je hem zo kunt pakken. daarna kleed ik julian aan. als ik klaar ben ga ik mezelf weer aankleden. Ik neem een hydrofiel luier mee voor hem en een badcape om op te liggen. verder wat bodylotion om hem lekker in te smeren. zwemze!
Ik doe t eigenlijk precies t zelfde als hierboven. Alleen neem ik voor mezelf altijd een badjas mee, die ik aantrek als ik Angelina aan t aankleden ben. Dan krijg ik t zelf niet koud en droog ik vast een beetje op, scheelt weer bij t aankleden daarna Je schreef 'en dan laten liggen in z'n maxicosi met risico op bleren tot ik zelf ook klaar ben'..nou hier slaapt ze meestal al tegen de tijd dat ik mezelf ga aankleden hoor, dus ik doe haar in de maxi en met 2 minuten is ze buiten westen Wat betreft het zwemmen zelf. Wij zijn met 5 a 6 dames met baby's, en er is een zwemjuf. Het is natuurlijk niet echt zwemmen, maar meer spatteren en spetten. We zingen liedjes, lopen heen en weer, houden de kleintjes afwisselend op buik en op rug, houden ze (heel even) onder water (eng! hihi), zetten ze op de kant en trekken ze dan voorzichtig in t water etc. Het gaat dus niet om zwemmen ofzo, maar gewoon beetje gewend raken aan t water zodat ze er niet bang voor worden. Veel plezier!
Hoe kort zul je bedoelden Tis echt een kwestie van een paar seconden ofzo hoor, ze gaan ff onder water en hup er weer uit...het gaat puur om t idee. Ik was trouwens altijd in de veronderstelling dat die kleintjes hun ogen dicht zouden doen onder water maar nee hoor, ze houden ze gewoon open. Angelina zit dan ook rustig om zich heen te kijken..heel maf gezicht.