wat zijn jullie gemiddeld kwijt aan alle babyspullen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Littlejoy, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Wij zijn net geen 6000 euro kwijt maar dan zijn we echt bijna klaar. Ik hoef alleen nog maar nieuwe gordijnen te kopen. Ik heb trouwens paar setjes merkkleding gekocht via marktplaats maar meeste toch echt wel nieuw, Toen mijn schoonmoeder gisteren alle kleertjes heeft gezien moest ze echt om mij lachen en vroeg of dat we drieling verwachten haha

2. Jade12

Jade12 Niet meer actief

hoeveel precies? geeeen idee. Ik geloof ook niet dat ik dat wil weten.

brocante babykamer € 550,-, moest nog het een- en ander aan opgeknapt worden.
    Matras moeten we nog aanschaffen

Kinderwagen Joolz day earth incl. voetenzak € 1100,-
    maxicosi + adapters zaten bij de kinderwagen

Box krijgen we van mijn ouders.

We hebben een aantal kleertjes gekregen, en wat gekocht. We moeten nog veel kopen. Eigenlijk hebben we nog bijna niets van de 'kleine dingen'.

Verzorgingsproducten heb ik van Zarqa gekocht, dat is ook wel redelijk prijzig.

verf waren we € 30,- aan kwijt. Het voordeel was dat we alle muren afgelopen zomer al hebben laten stucen/ en gewit zijn. daardoor was 1 wandje schilderen genoeg. Laminaat ligt er ook sinds de zomer nieuw in. gordijnen moeten we nog aanschaffen.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij zitten nu rond de 2500 denk ik en we zijn er nog niet, we moeten nog lakens, dekens, wat flessen, slaapzakjes, muziekmobielen, speelgoed, een hemeltje, bad+standaard,het behang, de verf, vloerbedekking, gordijen, lampen etc. dus er komt nog genoeg bij!

4. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Ik heb m'n complete uitzet bij elkaar, inclusief kleertjes tot 1,5 jaar...
    en ik heb ALLES gekregen. (collega's, vrienden en enthousiaste familie) We hebben ook behoorlijk wat opgehaald via MP.
    De zwangerschap was ook onverwacht... (daardoor niet minder gewenst hoor! )

Dus alle spulletjes zijn echt een zegen. Ik zoek alleen nog een box. ;)

5. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Wij hebben veel tweedehands:

Kamertje: 100
    Box: 50
    Kinderwagen maxi cosi mura 4 (2011): 300
    Easy base: 50
    Kinderstoel van dapper (nieuw) hebben we gekregen van mijn opa en oma
    Wiegje (nieuw) hebben we gekregen van mijn ouders
    Wipstoel nuna leaf (nieuw) hebben we gekregen van schoonouders

Aan kleding/hydrofielen/lakentjes etc zal ik max 200 kwijt zijn. Dus in totaal nu rond de 700 euro kwijt.

6. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Babykamer (bed, commode, kast, matras en aerosleep) 1100 gekregen schoonouders
    Wagen (+ maxi cosi, parasol) 1300 gekregen moeder
    Box 250 gekregen vader
    Domoo + onderstel 170
    Hemeltje heeft mijn moeder gemaakt
    Schommelstoel 200
    Aankleding incl badset etc, lakens, deken, verzorgingsspullen en kleren.....dat loopt ook wel in de 2000 euro

Weet je, ik maak mij er echt niet druk om wat ik of een ander uitgeef. Ieder doet het op de manier waarop zij wil of financieel kan. Het kind merkt niets van die bedragen.
    Ik heb nooit ergens spijt van gehad en geniet ervan wanneer het kan.

Laat ik maar niet alles van het eerste levensjaar bijtellen ;)

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb het toen ook eens uitgerekend en daar werden we achteraf niet blij van hahaha :) Zeg wel eerlijk dat we behoorlijk wat gekregen hebben en echt niet low-budget zijn gaan zoeken.

Ik geloof dat het bijna 5000 was (kamertje a 1000 en kinderwagen a 1200 gekregen maar wel meegeteld).

Maar het kan véél goedkoper hoor, schoonzusje heeft ook heel wat 2e hands op de kop getikt en was voor 1500 kant en klaar.

8. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    ledikant + commode was 1000
    box was 200
    stoeltje 400 (gekregen van oma)
    wip stoeltje 170 (gekregen van mijn ouders)
    kinderwagen 700 (Moet nog gehaald worden)
    hemeltje(stok hadden we al) 100
    nieuw laminaat 100
    badje 100
    en voor al het kleine spul heb ik 300 uitgegeven maar ga nog een keer dat bedrag ongeveer kwijt zijn omdat ik nog niet alles heb.
    kleertjes heb ik tot nu toe ongeveer 60 euro aan uitgegeven (zal nog wel wat meer worden;))

9. Within

Within Niet meer actief

Even rekenen..

Kinderwagen + alle benodigdheden en maxi cosi 150 euro
    Box 20 euro
    Commode en ledikant 160 euro
    Badje enz 40 euro
    Kleertjes e.d 500?

10. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Toen wij voor de eerste gingen hebben we alles nieuw gekocht en niet gekeken naar de kosten. Dit omdat we wisten dat we het voor meerdere kinderen zouden gebruiken. De kinderkamer was behoorlijk prijzig, maar gebruiken we nu voor onze tweede en over twee maanden ook voor de derde. Kinderwagen was de bugaboo en hebben deze voor de 1e en de 2e gebruikt. De wagen hebben we uiteindelijk verkocht voor een mooie prijs op marktplaats waardoor de wagen ons eigenlijk bijna niets heeft gekost. Nu met de derde weer een duurdere kinderwagen aangeschaft, maar hoop ook deze weer voor een mooie prijs te verkopen.
    Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Ik zou wel goed opletten wat je allemaal koopt. Ik had bij de eerste veel dingen afgeschaft waarvan de kraamhulp zei dat ik het niet mocht gebruiken of het eigenlijk overbodig was.

11. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Meubeltjes kamertje 650
    Laminaat/verf kamer etc 200
    Kinderwagen 600 (2dehands bugaboo)
    Box +boxkleed 100
    Maxicosi + adapters 150
    Bed/bad textiel 300
    Kleertjes e.d 500
    (fob)Speentjes,flesjes 50
    Verzorgings dingen 250
    Overige kleine dingen 300
    Ass. kamertje 250
    En de rest....

Denk een 3500 - 4000 euro... misschien wel meer
    Overal waar baby voor staat is belachelijk duur!!

En dan hebben we de wieg en schommeltstoel nog gekregen ook en moeten nog een kinderstoel

12. Linlala

Linlala Actief lid

27 feb 2012
    341
    0
    0
    Eindhoven
    Phoe, best een smak geld als ik er bij nadenk.

- Babykamer bij van Asten in Tilburg heeft ons zo'n €850,- gekost. Wel inclusief matrasje, badje en babyfoon.
    - Hemeltje ledikant, ook gekocht bij van Asten in Tilburg, inclusief standaard: €100,- :$
    - Wiegje voor bij ons op de slaapkamer (tweedehands): €75,-.
    - Kinderwagen(s) met maxi cosi (tweedehands) kwam neer op €300,-.
    - Box, nieuwe bij de babydump, kostte ons €200,-.
    - Beddengoed, dekentjes etc. zal ons tot nu toe rond de €100,- hebben gekost, maar hebben hier nog niet alles van :)

Dat brengt het totaal al op ruim €1600,- en dan heb ik dingen als het wipstoeltje, badstandaard, schommelstoel met bekleding, aankleedkussen, kruik en ga zo nog maar even door, niet eens meegerekend. Om maar te zwijgen over de kleine verbouwing die er boven heeft plaatsgevonden :D

13. Koon

Koon Niet meer actief

Kinderwagen: 400
    Babykamer: 700
    Box: gratis bij de babykamer
    Maxi cosi: gratis bij de kinderwagen
    Kleding: voordat hij geboren was bijna niets, nu zo'n 50 euro per maand denk ik
    Overige dingen zoals aankleding babykamer/box, flesjes etc. weet ik echt niet. Hebben we niet bijgehouden.

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik weet niet alles precies meer, maar dit nog wel (via marktplaats, alles gekregen);

Celine wieg incl. matrasje en bekleding 125 euro
    Bopita rondo box 85 euro
    Quinny Buzz incl. reiswieg, wageninzet en maxicosi 265 euro
    Strandkast 50 euro

Verder hebben wij de benodigdheden als badje, lakentjes, hydrofielen waskussenhoezen, kruik+zak enz. ook allemaal gekregen. Dit was allemaal nieuw. Ik geloof dat die rekening ook nog wel dik 200 euro was. Kleding heb ik zo af en toe eens wat gekocht. Hiervan weet ik echt geen prijzen meer te noemen. Ik weet wel dat ik nu zo veel mogelijk afgeprijsd of in de aanbieding koop. Zeker met kleertjes, ze groeit er zo gauw uit.

15. tally22

tally22 Lid

31 okt 2012
    86
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    80 euro baby kamer (kast, ledikant en commode)
    185 euro complete kinderwagen met wieg en maxicosi van het merk maxicosi
    33 euro matrasje
    40 euro verf voor meubeltjes
    20 euro nieuwe handvaten voor meubeltjes
    10 euro 2 rompertjes

Dit was het tot nog toe! Hebben de kamer en kinderwagen van mijn ouders gekregen!
    Beide via mp! En beide super kwaliteit en helemaal onze smaak!

De rest moeten we nog! Kan heel veel overnemen van mijn zus, schoonzus, collegas.
    Kijk wel of het mijn smaak is, anders koop ik het toch zelf! Gordijnen, lakentjes, verschoeningskussen hoezen, kussenslen en al het andere van stof maakt mijn moeder! Dus top! Samen stof uitzoeken, en zij mag aan de slag:D
    Denk dat het hier dus wel gaat meevallen!

16. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik denk dat wij rond de 1500,- á 2000,- euro kwijt zijn aan alles wat we tot nu toe hebben gekocht. Het merendeel is tweedehands in zeer goede kwaliteit en redelijk goedkoop kunnen overkopen.

17. Even terugdenken.. dit was het 3,5 jr geleden ongeveer:

Kamertje 1400 euro
    Stokke 1200 (door alle accessoires)
    Maxi cosi 110 euro
    Babykleertjes 600 euro
    Box 240 euro
    Wieg 60 euro
    Kolf en flesjes 300 euro
    Speelgoed (schommelstoel, boxmobiel) 350 euro
    Accessoires 80 euro
    Stokke tripp trapp via MP 80 euro

Badje+standaard+wipstoel gekregen :)

Deze keer alleen een nieuwe wieg, wat kleertjes, nieuwe accessoires en extra tripp trapp met newborn set gekocht. Heb ook niet meer zoveel geld als een paar jaar terug (+ de spullen niet nodig, koop nu net zo graag een kinderwagen op MP)

18. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

de enige echte grote uitgave hier in de kinderwagen, daar wilde ik niet op besparen want bij onze eerste zoon hebben wij heel veel gezeik gehad met 2e hands.

Dus kinderwagen (Mutsy Evo) - 540 euro.
    Babymeubels - 60 euro. (commode en bed, kledingkast hadden we al) van Marktplaats.
    Matrasje : 30 euro bij de Leenbakker.
    Beddengoed : 50-60 euro.
    Kleding : Geen idee, veel gekregen. Kan je zo duur en goedkoop maken als je wil.
    Verzorgingsartikelen zoals creme, shampoo, badschuim - 30 euro bij elkaar zo'n beetje. Al kan dat wel goedkoper, ik koop nu veel bij de Action en dat is veel goedkoper.
    Box - 90 euro van Bopita op Marktplaats.
    Muziekmobiel - 10 euro ook van Marktplaats.
    Boxkleden - op maat laten maken - 100 euro voor 2 stuks (!)
    Wipstoel/schommelstoel : 70 euro.

19. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Bedje-kast-commode-matras-2lampen ikea 300
    Kinderwagen mp 70 euro (safety1st)
    Decoratie babykamer (mandjes klamboe waskussenhoezen lakentjes etc) 200 euro
    Bad + toebehoren babydump 50 euro (gekregen van mams)
    Maxicosi 20 euro mp
    Wipstoeltje 10 euro mp
    Flesjes 90 euro (?) (Ze pakte heel veel flesjes + spenen niet had al een hele set avent en toen dat niet werkte van elk merk een flesje gehaald, kreeg toen friso comfort en avent kon gelukkig toen weer)
    Kruiken (2) 5 euro op koninginnemarkt:D
    Wieg: gratis (van vriendin)
    Kleertjes pfff tot aan de geboorte 200 euro denk ik (goedkoop maar gewoon belachelijk veel)

Helaas staat heel veel in de opslag omdat we noodgedwongen een kamer delen:( zo zonde.

20. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor de eerste meubeltjes van vroeger opgeknapt of goedkoop via mp gekocht. Nu voor de 2e ook weer een kast via mp en koekadekentjes via mp. Waar ik geld aan heb uitgegeven is met name praktische dingen zoals een goede voedingsbh, mijn kolf weer compleet gemaakt, nieuw verschoningskussen en wat kleertjes. Zelfs die kleine dingetjes zoals lotions, washandjes enzo tikken aardig aan. Ik denk dat ik toch weer zon 200-300 euro heb uitgegeven terwijl er niets 'bijzonders' bij zit. Bizar eigenlijk he.

Deel Deze Pagina