Dan zullen jullie wel genoeg verdienen . Wij betalen netto haast niets, maar als we netto net zoveel als jullie zouden moeten betalen, zouden we het maar net redden...
wij moeten eigenlijk rond de 150 euro zelf bij betalen maar omdat mijn moeder de oppas is krijgen wij dit bedrag van haar weer terug, wij betalen dus helemaal niets aan de kinderopvang. ik moet er wel bij zeggen dat ik nog een opleiding volg (bbl werken leren) en dus ook maar minimaal verdien.
Wij gaan straks voor 1 kindje, 3 dgn per week bruto 840 betalen, volgens de rekenmodule van de belastingdienst (dacht ik) komt dat op 340 euro netto uit. Een andere rekenmodule kwam lager uit, maar ik ga maar uit van het ergste. En ja, wij vonden het best schrikken! Ik had al eerder berekeningen gemaakt maar was daarbij uit gegaan van 9 uur per dag en op het KDV brengen ze voor een dag 12 uur in rekening! Dus ja, dat is dan ook 1/3 duurder dan wij hadden berekend.
1 kind 2 hele dagen is per maand gemiddeld 365 euro... daarvan krijgen we zo'n 210 euro vergoed. en dan valt het me eigenlijk wel mee..moest hier ook even slikken....maar heb het liever dan een gast oudergezin of me schoonmoeder
1 kindje 4 dagen: 1066 per maand. daarvan krijgen we 371 terug van de belastingdienst, dus netto betalen we nu bijna 700 euro per maand. voor de 2e wordt het goedkoper; bruto nog steeds 1066 maar dan krijgen we een groter deel terug van de belastingdienst. volgens mij betalen we zometeen ongeveer 1000 euro netto per maand voor 2 kindjes, 4 dagen.
Het is weliswaar niet tegen mij, maar ik vind dit eigenlijk wel een beetje een lompe reactie, je hebt toch helemaal geen idee van iemands uitgaven?! Wij betalen twee studieschulden af van ongeveer 400 euro per maand, dus die 340 euro hou ik normaal ook echt niet over hoor! Beetje nadenken voordat je zoiets schrijft!
Ik moet zeggen dat ik het niet zo vreemd vind. ja, wij betalen een vermogen aan de kinderopvang, maar dat is ook inderdaad omdat wij (zoals snoopy ook zegt) ook wel genoeg verdienen om dit te kunnen betalen. Nee, wij hadden eerst ook geen 1000 euro per maand over, maar je verandert je prioriteiten en uitgavenpatroon en in ons geval kan het zo wel uit.
Nou, iets minder gepikeerd mag wel hoor! Als je zoveel netto moet betalen, verdien je echt wel een hoop meer! En ik heb inderdaad geen idee van iemands uitgaven, maar voordat je kinderen krijgt heb je als het goed is ook al over kinderopvang nagedacht en over je uitgavenpatroon en of je alles wel kunt betalen. Sterker nog, wij hebben bewust geen maximale hypotheek omdat het in de planning zat dat er kinderen zouden komen en we minder zouden gaan werken. En ik neem aan dat wij niet de enigen zijn die er zo over hebben nagedacht.
Gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt . Maar jullie betalen wel veel zeg, maar inderdaad, het is wel in verhouding, maar voor mij klinkt het als heel veel! Jullie zouden 500 euro betalen voor 2 dagen voor 2 kinderen, wij iets meer dan 100 euro. Maar goed, het is niet voor niets zo geregeld, als ik 500 euro zou moeten betalen zou het voor ons goedkoper zijn als 1 van ons zou stoppen met werken en dat wil de overheid niet (en ik trouwens ook niet ).
Nu voor 1 kindje op het KDV 100. Zometeen 2 kindjes bij de gastouder 200 Ongeveer hoor, en dit zijn netto bedragen. Gaat om 1,5 dag in de week.
vorig jaar 200 dit jaar 300 (mijn vriend krijgt meer salaris dit jaar...) voor een kindje dat 2 hele dagen heen gaat... vanaf augustus gaat nummer 2 ook 2 hele dagen heen en dus zal het ons dan het dubbele kosten (ongeveer 600 euro...) gelukkig doet mijn moeder een middagje per week gratis hihi
Hier 2 kindjes 1 hele dag per week en wij betalen bruto 577 euro en na teruggave van de belastingdienst hebben we ongeveer 135 euro netto betaald.
Als we straks ons kindje voor 3 dagen per week naar de opvang gaan doen, dan zijn we netto ongeveer 150 euro kwijt.
Waarschijnlijk ben je niet het dubbele kwijt hoor! Tenminste, hier kost 1 kindje dus 81 euro en 2 kindjes 106,50 euro. Misschien dat het jullie straks maar 400 euro kost? (300 + 1/3 van 300)
Hier betalen we 1.700 bruto per maand voor 3 kindjes voor 2 dagen pw. We krijgen ong 1.400 terug van de belasting, dus vind het hartstikke meevallen. Wel vond ik grappig dat die 300 bijna helemaal aan het eerste kind gaan, voor de tweede en derde betalen we resp. 20% en 9% (!) van de kosten. wel een goed systeem vind ik