1 kind BSO 2 kids dagopvang 4 dagen per week Hiervoor belalen we bruto ca 3000 euro, en van de belasting krijgen we ca 2300 terug, 700 euro netto per maand dus. Half april gaat ons 2e ook naar de BSO en dan gaan de kosten naar ca 2000 bruto. De teruggaaf van de belasting is dan ook naar beneden geschroefd en is dan ca 1300 euro. Juist ja, dan betalen we nog steeds ca 700 euro per maand. Of we er nu naar verdienen of niet, 700 euro is gewoon veel geld. De gedachte dat onze kinderen in proffessionele handen zijn als wij aan het werk zijn maakt een hoop goed. Groetjes van Kiki
ik vind t niet gek hoor dat ze zo iets schrijft. het is toch ook zo dat je betaald naar inkomen. dus zul je genoeg salaris ontvangen tja en met schulden hebben ze niets te maken.........
Wij zijn voor 1 kind, 2 dagen naar de gastouder, 130 eigen bijdrage kwijt (dus belastingteruggave al meegeteld)
Wij zijn zo 540 euro bruto kwijt voor 2 dagen, netto 240. Voor 1 kindje. Ik geloof als het 2e kindje naar de opvang gaat we maar 30 euro omhoog gaan, netto gezien dan. Valt me mee.
Goed om te lezen wat de bedragen allemaal zijn.. Wel veel vind ik! Al wordt je er voor jezelf natuurlijk geen wijs uit als je er nog niet bekend mee bent..! Tegen die tijd maar eens aanvragen..! Tuurlijk wordt het bedrag aan inkomen gerelateerd, anders is het voor de meesten niet haalbaar. Maar dat wil niet zeggen dat het heel erg veel geld is!
Het bedrag van het kdv is bij ons niet inkomst gerelateerd hoor. De prijzen staan gewoon vast. Ik betaal Netto 460,- pm. En dit is voor 1.5dag.
Wat er hier bedoeld wordt met netto, is het bedrag wat je aan het kdv moet betalen, min de kinderopvangtoeslag. Het bedrag van het kdv staat inderdaad vast, maar de toeslag hangt af van je inkomen. Wij hoeven aan het kdv trouwens alleen het netto bedrag te betalen, omdat de toeslag naar het kdv gaat ipv naar ons.
A zo, ik betaal wel het gehele bedrag aan het kdv en krijg dan 220 terug van de belastingdienst. Dus kom dan netto op 240 p.m. voor 1.5 dag.
ik betaal voor 2 dagen 594,75 Ik krijg terug van de belastingen 398,94 kosten: 195,81 dit is voor 1 kindje.
Hoezo een lompe reactie? Het is toch waar wat ze zegt? Hoe meer je verdient, hoe minder toeslag je krijgt En dat je dan schulden (om wat voor reden dan ook) er naast hebt of andere grote uitgaven daar kijkt de belastingdienst niet naar.