Wat zijn jullie gemiddeld per maand aan boodschappen kwijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Vlees koop ik altijd in de aanbieding. of bij de lidl dan vries ik het in per porties van 2.
    Groente koop ik op de markt scheelt veel met de supermarkt.
    en brood gewoon van de AH en daar doe ik een halve week mee

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    dat doe ik dus ook.. veel aanbiedingen.. maar misschien scheelt het dus dat als ik vlees heb.. al gauw 6 stukken vlees per dag nodig heb.. of minimaal halve kilo gehakt voor de pasta etc..

denk dat de grote knullen maar eens kostgeld moeten gaan betalen :D

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man vroeg me ookal hoe doe je dat toch? Als ik hem boodschappen zou laten doen waren we veel meer kwijt geweest in de maand!

Ik maak zoiezo een weekmenu aan de hand daarvan maak ik een boodschappenlijstje. Wanneer ik een weekmenu maak kijk ik altijd even wat er in de aanbieding is bij de winkels waar ik boodschappen doe en stem ik het daarop af. Verder drinken wij geen fris. Ik heb hooguit een pak sap in huis voor visite. De kinderen krijgen roosvicee en wij drinken thee,water of koffie.
    Daarnaast haal ik alleen iets lekkers in huis voor de weekenden.

Voorbeeld van weekmenu deze week:
    Zaterdag: zelfgemaakte lasange
    Zondag: Surinaamse bami met kio
    Maandag: Hashee,verse rode kool en aardappelen
    Dinsdag: tilapiafilet met tomaten,pesto en mozzerella uit de oven,gebakken aardappelen,salade
    Woensdag: Nasi
    Donderdag: Stampot spruiten met kaas
    Vrijdag: Linzensoep met stokbrood en kruidenboter

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Voor alleen boodschappen hebben wij meestal rond de 400 euro, soms iets minder, meer eigenlijk niet. We zijn met 2 volwassenen,2 kids een hond en een kat.
    Benzine en uitjes zitten er niet bij.

5. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n 100 euro per week ongeveer. Wij zijn met 2 volwassenen, 2 kinderen, een hond en een kat. Het lukt mij ook echt niet om minder uit te geven.

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Waaauwww wat goed en doordacht zeg :) Ik moet zeggen dat het hier wat raar is qua eten. Ik ben op dieet en door de weeks eet ik voornamelijk groen voer ;) vlees vervangers, of vis, en daarnaast moet ik nog mijn vriend voeden hihi , Ik heb eigenlijk nooit echt een plan wat ik haal behalve voor mezelf. Ben wel blij dat ik dit topic heb geopend kan er geloof ik nog heel wat van leren haha. En meiden wat knap dat jullie gewoon voor 200/250 boodschappen kunnen doen :D

7. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Minimaal 400 euro in de maand, en daar gaan wij eigenlijk geregeld overheen.
    Ik verbaas me er elke keer over dat ik zoveel geld kwijt ben.
    Moet wel zeggen dat wij luxe monsters zijn:)
    We zijn nu nog maar met z'n 2en + hond, en daar komt binnenkort een kleintje bij. En dan heb ik eigenlijk hetzelfde budget maximaal te besteden, dus ik moet nog even gaan bekijken wat ik waar kan gaan schrappen van mijn boodschapjes

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    Over besparen gesproken: ik heb net mn bonnenboekje van lekker in het leven gekregen. Maar natuurlijk niet met de pamperbon. Wie o wie wil ruilen: mijn complete kortingsbonnenboekje (o.a. wasmiddelbonnen) tegen een pamperbon? :D

9. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Minimaal 500 euro per maand incl. de pampers.
    We zijn met 2 volwassenen en en dochter van 16 maanden.

10. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wij zijn met 2 personen en 2 honden voor ons zijn we 25 euro per week kwijt en de honden 12 euro pm. De reden dat bij ons het zo goedkoop is, is dat als de kip bij de c1000 in de reclame is 1 kilo voor 4 euro dan haal ik 10 kilo en dan kan ik heel wat weken vooruit, manlief lust geen groenten dus dat word hier al bespaard en manlief lust alleen pindakaas of hagelslag op de boterham dus dat bespaard ook.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier 2 volwassenen, 1 peuter en 1 baby+ hond en kat.

luiers+ voeding 100-120 euro

boodschappen incl. shampoo e.d. tussem de 150 en 300 per maand. en 300 is bij extra vlees/scheermesjes/extra lekkers halen/vejaardag. dus normaal 150 a 230 ong.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    hier 2 volw en 2 kids en een kat,

Ik denk zo'n 250 per week.. dus 1000 in de maand... daar zit dan alles bij, zoals pampers, wasmiddelen, verzorgingsspul enz....
    ik haal elke dag vers brood, en kaas van de boer... vlees van de slager... en verse groenten op de dag zelf dat ik het klaarmaak... dus heb geen weekschema ofzo voor de boodschappen....

13. emje

emje Niet meer actief

wij zijn ongeveer 250 per maand kwijt. hierin zit alles, dus ook: luiers, flesvoeding en rookwaar voor me vriend.

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ongeveer tussen de 250/300 ex. benzine voor met zn 2e

15. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ong 400 per maand.. zonder verzorgingsspulletjes, benzine, afhaalmaaltijden, uit eten etc.. echt alleen aan eten.

Zou ook wel minder kunnen maar we eten ook niet heel simpel (aardappels, vlees, groente) meestal eten we van die knorr gerecht (uit die pakjes) Dan ben je toch wat duurder uit dan de standaard pot.

16. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Zo dat is veel geld ;) maar goed als je dat kan doen is dat natuurlijk totaal geen probleem ;). Heb alles even laten zien aan me vriend en dat we best gemiddeld uitgeven vind ik zelf.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij zijn met 2 volwassenen, 1 kindje van 2,5 en 1 van 8 maanden. Beide nog in de luiers. Wij zetten 350 euro per maand op een aparte rekening en doen daar de boodschappen van. Wij komen altijd uit. Mochten we aan het einde van de maand niet meer zo veel geld hebben dan doen we wat goedkoper boodschappen (dus geen luxe kaasjes en flessen drank enzo). Voor de rest doen we boodschappen bij de aldi (omdat ik sommige producten daar gewoon veel fijner en voordeliger vind) en de dirk van den broek (omdat ik daar sommige producten weer fijner vind).
    Wij kopen bijna geen a merken. Omdat wij het verschil niet zien. Alleen koffie wil mijn man graag van douwe egberts (senseo) en bier wil hij van heineken. 1 kratje per maand ongeveer.
    Luiers koop ik gewoon pampers in de aanbieding.

Wij kunnen wel meer missen hoor. Maar vind het nutteloos. Koop wat ik wil en kom goed uit.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij zijn dat geen pampers maar bumblies...

19. dromertje35

dromertje35 Actief lid

28 jul 2011
    253
    0
    16
    Overijssel
    Wij zijn met z´n tweeen en een hond. Iedere maand leggen we 300 euro apart voor de boodschappen en dat gaat goed.
    Alles voor de hond doe ik dan wel weer apart, maar dat is meer omdat mevrouw een dure smaak heeft:p:p

20. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Schrik wel van een paar bedragen.

Hier maken we altijd een lijstje voor de boodschappen.
    Ik woon 1 minuut lopen van de supermarkt vandaan, maar ik kom er bewust maar 1x per week, het brood/vlees vriezen we in. En fruit koop ik genoeg voor de hele week.

Wij zijn de ene week 40 euro kwijt en de andere week 90 euro. Ligt er maar net aan, hoeveel ik nog op voorraad heb.

250 euro pin ik iedere maand, en hier komen we mee rond. De ene keer net, en de andere maand houden we zelfs nog wat over.

Wij leven hier met zn 4tjes van.

Deel Deze Pagina