-Opruimen als je ergens klaar mee bent -Jas op de kapstok, tas in de mand -Handenwassen voor het eten -Pesten en geweld is verboden we behandelen elkaar met respect -slaapkamer opgeruimd houden -je eigen bord in de keuken zetten -wij zijn de baas maar wanneer je ergens een goede reden voor hebt kun je de beslissing omdraaien, mits het een gewoon gesprek is. -ik was wat er in de wasmand ligt We zijn met 2 volw, 3 kids
Poeh.. Hier is het.. allebei wel af en toe iets van de ander over nemen in het huishouden.. En met emma.. ze mag absoluut niet aan papa's spullen komen(dvd's games, consoles e.d.) Niet in de keuken komen ( ze doet dus als t hekje niet dicht zit, zelf t hekje dicht ) Verder geen regels tot nu toe..
- wassen doen we allebei, alleen dat wat in de wasmand ligt - koken doen we allebei, wie het meeste tijd/zin heeft - schoonmaken doet de hulp - eten (ontbijt, lunch, diner) doen we aan tafel - roken buiten (visite, wij roken niet Huishouden is mijzelf, man en zoon van 17 maanden
Tot nu toe heb ik de volgende regels: Ik ben de baas; period - daar is geen discussie over mogelijk; onderhandelen of in gesprek gaan mag altijd, maar ik heb het voor het zeggen. Verder doet degene met de minste taken buitenshuis (werk, studie, cursus, vrijwilligerswerk of wat dan ook) de meeste taken in het huishouden - MAAR niemand doet niks; je draagt hoe dan ook je steentje bij. Wasgoed dat op de vloer van de slaapkamer ligt, eindigt in de container. Verder mag er pas aan mijn kop gezeurd worden als ik voldoende koffie op heb; wat is voldoende? Als je dat niet zeker weet; moet je er meer koffie in gieten So far, so good !
Precies dit! Zie hier dingen voorbij komen als niet op de muur tekenen etc. Maar dat is toch logisch? En als iemand een regel niet nakomt.. wat gebeurt er dan? Ik zie hier alleen 1 hele goeie!! Die ga ik invoeren! (rara voor wie zou die zijn ) Slapen doe je in je bed, en niet op de bank
Dat komt ook een beetje doordat ik 4 kinderen (heb opge)voed. (de oudste is een pleegdochter die de deur al uit is) Dan voer je automatisch al meer regels in, anders kun je met zo'n groot gezin op een gegeven moment geen orde meer houden En ja, ik ben zelf ook al ouder dan het merendeel hier (39) en ook heel streng opgevoed thuis.
Inderdaad, het meeste wat hier staat vind ik geen typische huisregels. Wij hebben hier ook geen huisregels. Dat je je papiertjes niet op de grond gooit, maar in de prullenbak, of dat je je afgekloven kippenpootje niet over je schouder gooit, maar op je bord laat liggen zodat het de prullenbak in kan, spreekt voor zich. Ik hoop toch dat het in ieder huishouden zinloos is om daar een aparte 'huisregel' voor op te stellen
Ziet het kippenpootje vliegen . Maar nu ik erover na denk.. ik ken wel degelijk een gezin waar de kinderen (11 en 6) de broodkorsten gewoon achter de bank gooien . Maargoed, dat gooi ik maar op een gebrek aan discipline van de kinderen en te weinig aandacht door de ouders.
Wij zijn hier nu nog met zn tweetjes... (26 en 28 jaar) we hebben 2 regels: -Geen telefoon onder het eten. -Gaskraantje bij fornuis dichtdraaien na het gebruik van fornuis. (Dit is omdat ik al een keer thuis ben gekomen en er een hele gaslucht in huis hing... Daar ben ik nogal van geschrokken)
hmm regels, niet echt eigelijk. Kinderen schoenen uit, jas ophangen. speelgoed opruimen als je niet meer speelt. Koken als we beiden thuis zijn kookt manlief, anders de eerste wie thuis is. de was, beiden schoomaken meestal ik, stofzuigen meestal mijn man. Verder respect voor elkaar, erg belangrijk. veel in ons huishouden gaat in overleg, ook met onze zoon, bv wat wil jij vandaag eten wordt hem wekelijks wel eens gevraagd, (krijgt dan bv 3 opties)
Dat is wel een mooie: geen regels maar gewoontes We hebben trouwens wel een regel: geen speelgoed aan tafel (tijdens maaltijden) dus ook geen telefoon, I-pads etc
er is bij ons maar 1 regel, en dat is dat er binnen niet, door niemand, gerookt word. echt. al zou het degene zn laatste wens zijn (zie het al voor me) het gebeurt niet! en verder.. ik ben chef huishouden en mn vriend chef koken (als hij 2 weken thuis is, anders kook ik zelf natuurlijk) samen voeden we onze kindjes op in een liefdevol huis. waar niet op de bank gesprongen word enzo. als vriend thuis is helpt hij gewoon mee. hij kan moeilijk 14 dagen op zn reet gaan zitten. als hij weg is doe ik wat minder omdat ik dan ze zorg voor Fem er nog bij heb
Poeh niet zoveel hoor. Schoenen uit in huis, afval in de afvalbak en niet op tafel of op de grond, eigen bed opmaken, ik doe het huishouden en kook. Niet naakt in het huis rondlopen, geen gescheld ed. Wanneer er iemand eens s'middags pit op de bank kan me dat niet zoveel schelen eigenlijk, komt al praktisch amper voor dus heb daar echt geen moeite mee.
Wij houden rekening met elkaar, luisteren naar elkaar en houden van elkaar! Kom je echt een heel eind mee, ook al woon je met 7 mensen in 1 huis!
Op dit moment voor dochterlief schoenen uit voor je binnenstapt.!! Anders zit ik met een zandbak in de gang. Voor de rest heb ik niet zo heel veel regels. Oudste moet zijn kamer opruimen kleding in de was afwas in de keuken en van af vorige week mag hij elke dag mee helpen met de afwas of afdrogen en daar is hij het niet echt mee eens. Pech gehad. Dochter moet iets opruimen voor ze aan iets nieuws begint.
Met 1 ding tegelijk spelen. Netjes eten, kliederschort aan tijdens het eten. Geen schoenen aan in huis en goed de voeten vegen. Afval in de vuilnisbak. Dagelijks slaapkamer opruimen (moet ze zelf doen), het speelgoed dat overal en nergens ligt bedoel ik dan. Thuis mag hoe dan ook, absoluut niet worden gerookt. Door wie dan ook. En verder, natuurlijk gewoon dingen als elkaar laten uitpraten, naar elkaar luisteren, geduldig zijn, niet boos worden/stem verheffen en dat soort dingen. Oudste mag 1x per week kiezen wat we gaan eten, maar eigenlijk is dat niet nodig want ze is geen moeilijke eter. Meestal kiest ze iets gezonds haha. Eigenlijk vast wel meer dat ik nu vergeet, ik ben niet zozeer heel streng maar wil het wel graag geordend en overzichtelijk houden.
Pfoe, niet echt regels, wel gewoontes en dingen die wat mij betreft voor de hand liggen. Schoenen uit bij de deur, geen schoenen in huis Voor het eten/voor we weggaan etc speelgoed opruimen Niet in verkleedkleren/rare dingen naar buiten Iedereen slaapt in zijn of haar eigen bed! heel belangrijk voor mij, ik wil absoluut geen kinderen in bed. Bedtijd is bedtijd en dan blijf je in bed Niet roken en geen alcohol in huis Tijdens het eten in ieder geval een hapje proeven dat soort dingen. Oh en slapen op de bank - heerlijk . Hier staat de zon 's middags precies op onze hoekbank, nou dan pik ik gerust een half uurtje mee hoor, zou niet weten waarom niet.