Haha dat doe ik ook.. Ik ga echt niet in die vieze tas die vieze bezwete spullen eruit halen.. Soms is ie het vergeten en dan zegt hij ineens op vrijdag van ja ik heb de was even aangezet. En dan later ja ik ga de was even in de droger doen.. Onze regels zijn: aan tafel tot iedereen klaar is geen tv tijdens het eten Overdag sowieso geen televisie als ons zoontje beneden is geen speelgoed tijdens het eten degene die het eerst thuis is ruimt de afwasmachine leeg jassen aan de kapstok schoenen niet voor de deur krant in de krantenbak (dat vergeet ikzelf alleen vaak) Degene die ons zoontje niet in bad doet zet koffie. fietsen altijd op slot (mijn fiets is verzekerd en mijn vriend vergat hem altijd op slot te zetten daarom is dat nu een huisregel) binnen niet roken Deur van de kelderkast altijd dicht maken. Na het douchen douche droogmaken. Oh ja en dus ook dat kleren die niet in de wasmand zitten niet worden gewassen. Dat was het wel zo'n beetje.
hier staan voorop: * niet schelden, slaan, spugen, bijten, krabben schoppen of duwen. (de belangrijkste regel hier. Vooral onze zoon van 4 moet daar nog wel eens aan herinnerd worden ) *Wees lief voor elkaar en help elkaar een handje. (Vooral nu ik heel slecht kan bukken, gaat dat gelukkig steeds beter Elkaar helpen deden de kids al, maar mamma helpen is redelijk 'nieuw' ) *Samen spelen, samen delen ( speelgoed wordt hier gedeeld. Degene van wie het speelgoed is heeft wel de meeste zeggenschap) *Neem je rommel ook eens ZELF weer mee naar je kamer (Die wordt al lastiger ) *Laat elkaar uitspreken (anders worden m'n oren zoooo moe! ) Jas aan de kapstok en aan tafel blijven gelden voor zich. Als de jas al tenminste op het bankje bij de kapstok ligt ben ik ook al blij hoor! Zo lang de boel maar niet op de grond ligt ben ik al gelukkig Ik hou niet zo van regeltjes. Zo lang we allemaal prettig kunnen leven met elkaar hier in huis (zonder over dingen en /of mekaar te struikelen) ben ik al blij!
Belangrijke regel hier (naast vele die al genoemd zijn) is: geen tv aan als er visite is. Heb er zelf ook een hekel aan als de tv ergens aanstaat waar ik op visite kom, komt op mij erg ongeïnteresseerd over. Uitgezonderd natuurlijk wanneer je afspreekt om samen tv te gaan kijken (voetbal, film bijvoorbeeld).
met mijn man heb ik niet echt huisregels hoor. met de kinderen wel netjes wachten van tafel te gaan als een ieder zijn eten op heeft. gezamelijk afruimen. na het wassen netjes tanden poetsen en zelf de borstel schoonmaken. schoenen uit als je binnen komt je eigen rommel achter je kont opruimen. jullie kleding netjes in de wasmand doen. altijd vertellen waar je heen gaat als je buiten gaat spelen. hmmm dit waren ze wel denk ik. oh en ze ruimen netjes elke dag de afwasmachine uit en dan doe ik het in de kasten opruimen. ik vind het zeer belangriijk om conseqeunt te zijn hoor,regels zijn er nu eenmaal die had ik vroeger ook. en mijn kinderen vinden het prima.
mijn huisregels zijn niet zo moeilijk 1) niet slaan schelden enz enz 2) ikke ben baas 3) eten wat de pot schaft 4) jassen aan de kapstok schoenen in de gang 5) tijdens het eten blijft iedereen zitten totdat iedereen klaar is 6) de oudste ruimt de tavel zodat ik de jongste in bad kan doen 7) alles wat je knoeit ruim je zelf op ook destiney 8) als je drinken inschenkt vraag je de rest ook of ze willen 9) als de telefoon gaat of ik bellen wil ben je stil kun je dit niet ga je je kamer maar in 10) de kinderen hun kamer is hun kamer en dus hun verantwoordelijkheid 11) waar je niet meer mee speelt ruim je op voor je met ander speelgoed begint 12) kleren in de was zijn ze niet in de was dan worden ze niet gewassen 13) naar bed is naar bed geen discussie mogenlijk 14)buitenspelen wil ik weten waar je bent ga je ergens anders naartoe kom je dat eerst melden dat was het geloof ik wel zo een beetje groetjes nathalie
Hier weinig regels: - was in de wasmand - schoenen in de hal en jassen aan de kapstok - bij binnenkomst honden eerst aandacht geven ( onze herder is erop getraind als je neit welkom bent en je geeft haar geen aandacht zij, in een aanval houding moet gaan staan) - rommeltjes achter je kont aan opruimen - zeg waar jee heen gaat gezamelijk eten is hier niet mogelijk, ik werk van 12 tot 7 en me vriend van 8 tot 4
Hier niet zo veel regels Niet vloeken of schelden Van andermans spullen afblijven (en van de mensen zelf ook)
omdat ze anders gaan stinken in het schone bed waar ze in gaan slapen, die regel heb ik ook, is heel normaal in onze cultuur.
Maar na het logeren was je het beddengoed toch direct weer neem ik aan? En mijn loge's stinken doorgaans niet hoor!
Dat vroeg ik me nu ook af... :-k Ik zou nooit bij je blijven logeren, ik mag door m'n huidaandoening maximum om de andere dag douchen... maar ik stink niet zenne...denk ik....
- Laat het toilet en de douche netjes en schoon achter na gebruik. - Om en om poepluiers verschonen. - Geen t.v. aan bij bezoek en ik wil ook niet hebben dat kinderen door gesprekken heen gaan praten met bezoek. Dat mocht ik vroeger ook niet. Het valt me op dat heel veel kinderen niet normaal kunnen praten, maar slechts kunnen gillen en krijsen, zoiets wil ik ook absoluut niet hebben. Eigenlijk hebben we niet veel regeltjes, maar sommige dingen zijn gewoon een kwestie van fatsoen en dat neem je van je ouders over en jouw kinderen weer van jou. Het loopt hier gewoon wel.
Ik heb teveel regels om op te noemen! Voor mezelf een heel strenge regel, qonseqent zijn! Bij mij is NEE ook NEE!
hmmm....regeltjes bij ons thuis: -niet vloeken, geen vieze woorden (mijn dochter is bijna 7 en nam het woord "sukkel" nog al vaak in d'[r mond....presteerde het om het regelmatig te herhalen tegen ons, wou niet luisteren als ik NEE zei...resultaat, haar mond met een beetje zeep gewassen...ouderwets...maar wat heeft het gewerkt zeg!) -gezamelijk aan tafel eten, wie niet wilt eten moet toch blijven zitten tot iedereen klaar is!...als pa en ma klaar zijn met eten word het bord gewoon weg gehaalt. Onze middelste van 3 weigert de laatste tijd te eten...maar zeurt wel op zijn toetje. Spreek altijd af voor het eten dat als papa en mama klaar zijn het bordje dan word weg gehaald. Tuurlijk houden we er rekening mee dat hij niet zo snel eet als wij -troep die je kan maken kan ook worden opgeruimd. Deze regel geld voornamelijk voor mijn dochter die er vaak een zooi van kan maken in haar kamer maar geen zin heeft om het opteruimen. Met Damiën doen we dit gezamelijk. Hij heeft een kist voor zijn auto's die we dan samen opruimen...zelfs de jongste helpt al mee. -als er problemen ontstaan (bv als de jongste speelgoed afpakt van de middelste) en ze het niet zelf goed kunnen oplossen word mama of papa erbij gehaald. Damiën denkt nog wel eens dat Jayden slaan of schoppen een oplossing is. Daar zijn we dan ook mee bezig. -bed tijd: Beneden trekken de kinderen hun pyama's aan. Mijn dochter doet haar vieze kleding in de wasmand. We gaan gezamelijk tandjes poetsen. De oudste en de middelste (als ik het in me uppie moet doen) mogen nog even in hun kamers spelen terwijl ik Jayden naar bed breng. Daarna ga ik gezamelijk mety Kelsey en Damiën een boekje lezen (de ene avond mag Damiën een boekje kiezen en de andere keer Kelsey) Als we zeggen dat er geslapen word...dan word er ook echt geslapen. In het weekend vind ik het niet zo'n ramp als ze nog een beetje spelen. En zo heb ik er nog veeeeeeeeeeeeel meer haha
hmm is het vreemd om bijna tot geen regels te hebben? * wij gaan nooit weg zonder elkaar gekust te hebben (is geen regel maar gewoon zo ontstaan) de enige echte regel die ik heb is de schoenen uit, nu is ons kindje ook nog niet zo oud dus er zullen wel regels komen nee is en blijft bij mij ook nee ze mag hier niet gooien met speelgoed en wil straks dat ze ook stil is als er grote mensen praten zeg maar we eten wel met zijn allen aan tafel en als je genoeg gehad hebt mag je van tafel af of er nu anderen aan het eten zijn of niet, als ik alles lees dan vraag ik me af ben is zo raar dat ik haast geen regels heb?
@Calimero: het is toch ook geen wedstrijdje wie er meer regels heeft dan de ander Ik heb een huishouden van 3 kids en straks 4. Als ik er geen strikte regels in gooi word het straks een zooitje hier haha Je doet wat het beste werkt voor jou/jullie...en dat is toch prima
Das hartstikke slecht voor je huid! Ik douche om de dag, anders kun je bij mij de vellen van mn huid schrapen. Hier mag niet gerookt worden in huis en geen alcohol gedronken worden.
heb hier wel huishoudelijke regels maar meer ook niet, elke dag douchen en zeker 2 x daags is zeer slecht, dan lkan je lichaam niet zo goed tegen bactieren,ik douche vaak elke avond, soms sla ik het wel over, als ik bv een dag neit werk, of weinig doe, en het niet warm is buiten douche ik zo een dag niet, wassen doe ik dan wel savonds en sochtends.
Nou hier hebben we niet echt regels alleen dat mijn man en ik schoenen in de gang uit doen. mijn schat vergeet dat heel vaak. en ik zorg dan voor het huishouden. en dat gaat heel netjes. Maar zo af en toe laat ik de boel de boel.... we hebben afgesproken schoenen in de gang uit doen alvorens je de huiskamen binnen komt.... nou ja mijn schat vergeet dat dus vergeet ik om het huishouden te doen dat is zo al 2x voor gekomen. en dan gaat het een maandje goed en laat hij de schoenen in de gang nou dan ga ik ijverig aan het werk om het huis weer op orde te krijgen. En dan een dag of wat later loopt hij weer vrolijk met zijn bagger schoenen door het huis heen