wat zijn jullie huisregeltjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door henkie24, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

Hier mag niet gerookt worden in huis en geen alcohol gedronken worden.

oja die was ik vergeten*dat alcohol mag dan wel maar niet tot dronkenschap toe 1 a 2 biertjes geen bezwaar* Maar roken is absolut funist

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier ook niet echt regeltjes.

Alhoewel.... er staat nu nog een voetbaltas van manlief met gebruikte inhoud boven, nog van gisteravond bedenk ik me net. :(
    O, ja en de sokken niet als een bolletje in de wasmand gooien, eerst recht trekken.
    En dat motorpak gewoon ophangen en niet over de stoel gooien, 'Das alvast voor morgen', zegt ie dan. Grrrr....

Dit zijn niet echt regeltjes, maar meer irritaties! Ha,ha!

Ik ga wel een nieuwe regel invoeren! meteen de post opruimen! En die regel geldt voornamelijk voor mezelf. ;)

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik probeer al 2,5 jaar rommel achter je hol opruimen bij mijn vriend erin te krijgen. Tot nu toe lukt het niet erg.

Verder gewoon was direct in de wasmand;
    De een koken de ander vaatwasser inruimen;
    Flesjes 's nachts om de beurt;
    Gezamelijke kosten worden betaald van de gezamelijke rekening

Dat zijn eigenlijk de enige regeltjes die ik heb. We komen samen overal wel uit. Ik schat dat als Yelena ouder is, er wel meer regels komen ;)

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    ja dat niet roken hebben we hier ook.
    En ladderzat worden doen we ook niet hier...beschonken heel soms wel (naja mn man dan ik drink wel eens 1 x in het half jaar 1 glaasje cider)
    nog eentje die sinds kort van kracht is: Huiswerk doe je meteen als je het mee krijgt.
    En daar werd altijd tegen in gestribbelt. Jamaar dit en jamaar dat en als ik nou zus of zo of jamaar t moet pas vrijdag af zijn blablabla...pfff :rolleyes:
    Kwam zoon lief gister thuis...pakt n pen...gaat aan tafel zitten. En begint uit zichzelf zn huiswerk te maken.
    Heb mn onderkaak even van de vloer moeten rapen hoor :)

5. Karoliene

Karoliene Actief lid

15 jul 2008
    105
    0
    0
    Sales engineer Spare parts
    Cuijk
    De meeste mannen hebben het helaas geen inzicht of het nu rommel of netjes is. Als ik achter de billen van mijn vriend opruim dat zucht hij en zegt. Ja ik wilde het net opruimen maar jij bent gewoon sneller. bla bla bla natuurlijk.
    Maar schoenen en jassen opruimen is mij altijd geleerd en het volgende ook
    oude en vreemde mensen met u aanspreken
    schoenen vegen
    tanden poetsen
    GEEN natte handdoeken in de wasmand gooien en geen kledingstukken onder het bed verstoppen
    bah....

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Hier mag binnen niet gerookt worden
    Qua drinken geld hier eigenlijk voor ons zelf dat een van beide altijd nuchter blijft. Ik vind het belangrijk dat één van ons in staat is om auto te rijden voor het geval er wat met de kleine is. Dit geld ook als de kleine uitlogeren is.

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Tja, die regel heb ik ook, maar mijn zoontje lapt hem aan zijn laars... :rolleyes:
    Wat nu?

8. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Wel grappig om over na te denken inderdaad.
    Want wij hebben onbewust toch een aardig lijstje met huisregels, terwijl we het er nog nooit over gehad hebben.
    Eigenlijk dus gewoontes die erin geslopen zijn en dingen die wij als vanzelfsprekend aangenomen hebben.
    Mijn man en ik hebben praktisch nooit woorden met elkaar over het huishouden, we hebben nemen allebei blijkbaar evenveel initiatief.
    En mijn dochter is nog te klein om mee te discussiëren over huisregels.

Toch hangt hier wel een magneet met huisregels op de koelkast:

- Staat het open, doe het dicht
    - Ligt het op de grond, raap het op
    - Is het vies, maak het schoon
    - Heeft het honger, geef het te eten
    - Is het verdrietig, geef het liefde

Voldoet prima ;)

Deel Deze Pagina