175 euro elektra en gas 65 euro water We verbruiken (veel) minder maar ik heb de voorschotten expres zo hoog staan, een soort sparen is het zo en dan weet ik iig zeker dat we niet bij hoeven te betalen bij de jaarrekening. Dit jaar kregen we bijna 1000 euro terug.
Onze vorige woning was nieuwbouw zaten voor gas en licht op 100 euro per maand. Dat was ver onder het gemiddelde in de wijk voor onze gezinssamenstelling we zijn met z'n 2en. En dat terwijl we o.a een vijverpomp hebben die 24/7 draait en we er echt niet op letten. Nou scheelde het wel dat wij het centraleafzuigsysteem niet aan hadden en de meeste andere denk ik wel. Nu hebben we ouder minder goed geïsoleerd huis hopelijk redden we het dan met 130/140. We gaan nog wel de zolder isoleren en we zijn in overleg met de woningbouw voor spouwmuurisolatie en eventueel zonnepanelen.
183 voor een flatje van 70m2 waarbij wij maar 1 verwarming aanhebben. Echt belachelijk maar wij hebben blok/stadsverwarming en zijn dus verplicht om bij eneco te zitten. Vorig jaar mpesten we zelfs 800 bijbetalen.
Als dit bij jou echt zo veel kost, dan is je apparatuur dringend aan vervanging toe. Was, douche en bad - Nibud - Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting
Eneco enkel voor stroom - 63 euro. Gas hebben we niet, we werken met mazout (en die gaat vol als de tank quasi leeg is). De wasmachine en de vaatwas draaien hier altijd 's avonds na 10 uur of in 't weekend. Vorig jaar maandelijks 110 euro betaald bij Electrabel voor elek en uiteindelijk 500 euro teruggetrokken na een jaar.
179,- gas en stroom bij Essent en 56,- per kwartaal voor water bij Vitens. Hebben een maisonette hoekwoning op de 1e etage van c.a. 100 m2.
46 euro voorschot voor 54m2. Verwarming zit in de huur. We hebben nog geen afrekening gekregen dat zal volgend jaar voor de eerste keer zijn.
200 alleenstaande woning - binnen alles open, enkel een deur voor de badkamer, dus de warmte van beneden trekt ook naar boven.... Temp staat ingesteld op 19.5°
140 gas en ligt van af maart. 120 warmte blokverwarming. Met metertjes tot nu toe elk jaar rond de 500 euro terug gehad. we betalen dus best veel per maand maar tot nu toe hoeven we gelukkig ook niet bij te betalen. Water 45 per drie maanden. Gemiddeld dus rond de 250 euro per maand aan gas water en ligt. Best wel veel eigenlijk.
Gisteren was bij kassa een item over energie. Op de site gaslicht.com kan je uitrekenen wie de goedkoopste is voor jou. Ik heb nooit geweten dat je jaarlijks kan overstappen naar een andere leverancier. Ik ben altijd bang dat het fout gaat je krijgt ineens een enorme rekening of zo. Vaak krijg je ook korting omdat je een nieuwe klant bent.
Wij stappen elk jaar over. Is ook het meest voordelige ivm actietarieven en welkomstpremie. Het is heel makkelijk: even vergelijken welke de goedkoopste is, je gegevens invullen en huppatee, je merkt er niets van, je houdt gewoon gas en stroom . Voor water kun je niet overstappen, daar ben je gebonden aan de leverancier van je regio.
Oh en trap niet in iPads enzo bij energieleveranciers want die betaal je dus gewoon zelf door een extra duur contract was ook bij kassa gisteren