huh, 3x ongesteld in 2 weken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wishtobe, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Hallo dames!

Hoop dat ik het op de juiste plek neer zet.

Mijn cyclus is even compleet van slag.
    7 april moest ik ongesteld worden. Maar had een week te vroeg (1 april) al een dag bloedverlies. Een dag echt ongesteld. Toen was het over.
    7 en 8 april weer bloedverlies. Weer over. Gister, de 13e had ik ineens weer een dag bloedverlies. Snap hier helemaal niets meer van!

Ik ben redelijk regelmatig ongesteld, kan wel eens een dagje schelen, maar zoiets raar heb ik nog niet eerder meegemaakt. Wie heeft dit ook eens gehad? Waren jullie de volgende ronde weer gewoon normaal ongesteld?
    Vanaf welke datum moet ik nu rekenen voor mijn volgende ronde?

Ik lees voornamelijk dingen over ontpillen, maar zijn in 2010 gestopt met de pil, dus dat kan het niet meer zijn.

2. wishtobe

Niemand ervaring mee of een idee waarom dit zo is?
    Het gaat mij er voornamelijk ook om, welke dag ik als eerste dag van de menstruatie moet rekenen om te berekenen wanneer de volgende eisprong ongeveer moet zijn.

3. Tries123

Tries123 Actief lid

20 okt 2013
    486
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al een zw testje gedaan?
    Wie weet.....

4. wishtobe

Nee, heb (nog) geen zw test gedaan. Heb sterk het gevoel dat het gewoon ongesteldheid was. Maar dan een hele rare. Ongesteld en zwanger zijn, zijn niet echt dingen die samen horen.
    Zal denk ik toch straks even voor de zekerheid een testje halen, maar verwacht er niets van.

5. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Vreemd idd.. Ik zou idd ook even een testje doen, dan kun je het uitsluiten.. Ik dacht ook ongesteld te zijn, maar was toch heel anders.. Paar dagen erna een testje gedaan en toen was het wel een zwangerschap, wel bbz maar toch.. Voelde toen wel als een ongesteldheid, maar was qua bloedingen heel anders, dagje wel, dagje niet.. Heel vaag..

En als dat het niet is heb ik werkelijk geen idee vanaf wanneer je kunt gaan rekenen :$

6. Jaenne

Jaenne Actief lid

14 nov 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er een testje tegenaan gooien..;)
    Gek genoeg gaan heel veel zwangerschappen in het begin samen met bloedingen die vaak gezien worden als ongesteldheid.. Een bloeding van 1dag en een week later weer 2 dagen is nou ook niet echt een ongesteldheid te noemen:)

Succes!

7. wishtobe

Net test gedaan. Helaas negatief. Snap echt niets meer van mijn lijf.

8. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik zou even een lading ovulatietestjes halen om je ei te spotten. Heb ook wel eens zoiets gehad maar niet met zulke lange tijden er tussen. Zou namelijk ook echt niet weten vanaf wanneer je moet rekenen.

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb dat ook een tijdje gehad voor ik zwanger werd. Om de week bloedverlies. Dit zijn echter geen menstruaties, maar tussentijds bloedverlies en kan enkele oorzaken hebben. Ga ermee naar de gyn en laat het even nakijken. In de meeste gevallen is het een hormoonwisseling en maak je even tijdelijk niet genoeg progesteron aan waardoor je tussentijds wat bloed verliest. Mijn dokter had me toen afgeraden om ovulatiesticks te gebruiken wegens niet precies genoeg om de eisprong te bepalen (moeilijk te bepalen wanneer juist en klinisch geen bewijs) maar om te temperaturen en dit 3 maanden te doen en dan terug te komen om te zien of en wanneer er een eisprong plaatsvindt. Ik ben niet moeten teruggaan want de maand dat ik met tempen begon ben ik zwanger geraakt. Mits tussentijdse bloedingen.

10. Kapstertje22

11 apr 2014
    29
    16
    3
    Dit had ik ook! Van 2 april tot 5 april toen een dag op 8 april en vervolgens weer van 11 april tot gisteren. Tampon was bijna niet nodig en maandverband al helemaal niet. Eerst hoopte ik natuurlijk op een innestelingsbloeding en dus getest tussen 5 en 8 april. Gisteren is het dus weer gestopt maar heb nog wel steeds dat gevoel in m'n onderbuik alsof ik nog ongesteld ben...

11. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Je mag het ook pas ongesteldheid noemen als je 4 dagen achtereenvolgend helderrood bloedverlies hebt. Ik zou gewoon even de huisarts bellen en je probleem voorleggen, baat het niet dan schaadt het niet. En een testje doen over enkele dagen is sowieso geen overbodige luxe uitgaande van je vorige cyclus.

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    In je onderschrift zie ik dat je verder gaat in de mmm?
    Misschien even bellen om te overleggen. Heb je daar recent onderzoeken gehad?

13. wishtobe

Mijn gyn is op vakantie (altijd handig). Mijn man heeft onderzoeken gehad, die van mij zouden pas bij de volgende afspraak zijn. Dat is in mei.
    Heb gister bloed laten prikken bij de huisarts, just to be sure.

Voor nu wacht ik gewoon de volgende ronde af en ga vanaf dan weer bekijken wat dag 1 zal moeten zijn van de cyclus.
    Ovulatiesticks gebruik ik sowieso niet omdat ik onregelmatige tijden werk en dus niet netjes op hetzelfde moment kan testen.

Zwangerschapstest gaf duidelijk negatief aan. Zoals gezegd bekijk ik nu even de volgende ronde. Is het dan weer zo een zooitje met de menstruatie, dan bel ik de gyn weer.

Super bedankt voor alle reacties!

Deel Deze Pagina