ik ben benieuwd hoe jullie het doen als familie komt oppassen! Bedoel hiermee, af en toe een keer oppassen, dus neit met regelmaat. Meer als wij een bruiloft hebben ofzo. Binnenkort komt mijn schoonzusje oppassen ( in de 20) en moet hiervoor 5 kwartier met de auto rijden om bij ons te komen. zouden jullie iets betalen of is familie altijd "gratis"? Het is nieuw voor mij dus ik heb echt geen idee
Blijft ze slapen of gaat ze meteen naar huis? Ik zou in dit geval wel geld voor benzine geven. Hier past mijn moeder of schoonzusje wel eens op maar dan geef ik ze niks. Wel eens een kadobon gegeven maar dat vonden ze nier zo leuk.
Hier geven we dan niet iets omdat ze dit ook niet willen, maar ze wonen bij ons niet zover bij ons vandaan en mijn broer, die dan meestal komt heeft een tankpas. Dus misschien met de benzineprijzen van tegenwoordig wel een vergoeding daarvoor?
hmm, ik heb in principe hele close band met famulie...die echt niks willen..en juist daarom zou ik dan wel iets geven...of iets lekkers maken vooor al ze er is...of gewoon klein cadeautje...tis toch eenmalig..dus ja..kijk met regelmaat dan doe je dat niet per se steeds... maar als ze zover moet rijden, dan zou ik sowieos benzine aanbiedne te betalen... En als dat echt geweigerd wordt, dan zorg ik voor een lekker taartje of leuk klein cadeautje
Dat hangt helemaal van de situatie af. Is het iemand die dat extra geld goed kan gebruiken (student, of echt een minimaal baantje) dan betaal ik ook een familielid voor haar oppasdiensten. Is het iemand die het niet nodig heeft, dan betaal ik er niet voor (maar neem ik een leuk cadeautje voor ze mee). Ik zou zeggen: stel het voor, en dan zie je wel wat hun reactie is.
Wij betalen er niet voor. Hoewel ik me in dit geval kan voorstellen dat je voorstelt benzinekosten te betalen. Of misschien een cadeautje als bedankje. Hier zijn het meestal de grootouders die oppassen en eerlijk gezegd vinden die het al beloning genoeg dat ze 'mogen' oppassen want ze genieten er enorm van. Eén keer per jaar doen we een leuk uitje met ze, om nog eens extra onze waardering te laten bljken dat ze altijd klaarstaan voor ons. Kleine man vindt het trouwens ook erg leuk, alle grootouders bij elkaar!
Eèn van mijn nichtjes komt weleens oppassen (leeftijd circa 18 jaar) en die stop ik meestal wel een bedragje toe. Ze zitten nog op school, werken daarbij ook, maar verdienen niet zoveel. Ze willen het niet, maar ik heb zoiets van, "neem nou maar en koop er een lekker drankje voor ofzo". Gewoon omdat ik hartstikke blij ben dat ik mijn kinderen bij een vertrouwde en lieve oppas achter kan laten.. En ik zorg ervoor dat er wat lekkers in huis is...
Als ik op de kleine van mijn zus ging passen dan betaalde ze me 25 euro voor een halve tank benzine (toen kon dat nog hahaha) ook ik had toen een reistijd van ruim een uur. Verder wilde ik er ook niks voor hebben, het was la genieten om heerlijk met die kleine te spelen. Nu wij zelf soms oppas nodig hebben vraag ik heel nonchalant (aan mensen die geen naaste familie zijn) wat is je uurtarief...de een noemt een bedrag en de ander zegt ach kijk maar en weer een ander zegt daar hoef ik niks voor vind het veel te leuk. Ik zou het dus gewoon even vragen.