Oh, mijn zoon doet ook aan freerunnen, dat kost 400 euro per jaar… ik baal er altijd al van dat het zo duur is, maar nu ik dit lees helemaal Verder turnen (210 euro per jaar) en hij wil op voetbal (180 euro per jaar) maar dan moet hij van turnen of freerunnen af. Freerunnen en turnen is voor 1 uur per week. Voetbal 2x training en 1x wedstrijd. Qua kleding kan hij met freerunnen en turnen hetzelfde aan, dus dat zijn de kosten niet.
Oudste voetbalt. Dat kost rond de 160 per jaar inclusief kleding (geen trainingskleding). Wel vaak nieuwe schoenen, voeten groeien hard en schoenen gaan niet zo lang mee. Denk 2 a 3x 150 euro per seizoen. Dochter hockey, dat is ongeveer 180 euro per jaar. Kleding zelf betalen. Jongste zit op judo. 20 euro per maand en aanschaf pak was iets van 40 euro.
180 euro voor 1x per week zaalsport. 2x 40 euro per jaar aan schoenen en kleding is zo'n 25 euro. Heeft geen team tenue nodig, is te jong om officiële wedstrijden te spelen Zwemles is geloof ik nu 185 per jaar, zit helaas 0.0 tempo in bij hem dus we zitten er nog wel lang aan vast... Jongste sport niet, peutergym zat vol.
Judo 1x per week 1uur. 25 euro per maand. Een pak koop je voor volgens mij 35 euro. Kunnen er ook een tijd mee vooruit. Tenminste als je kind niet zo hard groeit als die van ons
Karate 54 euro per kwartaal (1x per week trainen), aanschaf van pak, band en handschoenen 60 euro Kickboksen 32 euro per maand (1-5x per week trainen), aanschaf van handschoen en scheenbeschermers 90 euro.
Wedstrijdzwemmen, 45 per maand voor trainen (6x in de week), 300€ per jaar land/krachttraining, 300€ per jaar trainingskamp. Per wedstrijd betaal je de afstanden die je zwemt, tussen de 5-10€ per afstand. Bij wedstrijden die t hele weekend duren en ver weg zijn, komen daar nog hotelkosten overheen. Wedstrijdbadpakken zijn tussen de 300-500€, goede wedstrijdbrillen 70€. Voor trainingen heb je trainingsbadpak nodig + zoomers(flippers), pullbuoy, zwemplankje, snorkel, badmutsen etc). Het is een duurdere sport dan ik van tevoren dacht.
Oudste: scouting 1x per week: 37,50 per kwartaal Tweede: trampolinespringen 1x per week: 45€ per kwartaal + 1 x per jaar 28,50 voor de bondscontributie. Atelierlessen: €10 per les. Steeds tussen de schoolvakanties in is een periode dus meestal 60/70€ per periode. Derde: turnen 2x per week: 80€ per kwartaal + 1x per jaar €28,50 bondscontributie Vierde doet nog niks. Twijfel om hem te laten peutergymmen. Zwemles wordt straks nog een dingetje want hij is heel bang voor water (zelfs de douche) de oudste draagt zijn scoutinguniform. Kost iets van €35 voor een nieuw overhemd. Daarnaast zijn er nog kampen. Hij gaat in de zomer mee a€200, voor een week Duitsland. Maar de kleinere kampen doet hij vaak niet mee. Die zijn vaak in de winter en dan is ie net een huismus. trampolinespringen is puur recreatief en mag gewoon in de gymkleren van school. Kost dus niks extra’s. Atelierlessen is Incl materiaal. turnen van jongste dochter heeft wel een speciaal turnpakje van de vereniging. Ze doet mee aan wedstrijden dus dan is dat verplicht. Was laatst ook €45, voor een handgemaakt pakje. En vaak een paar euro inschrijfgeld voor de wedstrijden
Turnen: €10 per maand, 1 les per week van 1 uur. En dan jaarlijks ook een clubkampioenschap, een paar kleine feestdag-trainingen (bv Sinterklaas met cadeautje) en een groot feest ter afsluiting van het jaar. Pakjes kopen we zelf bij Decathlon. Skaten: €100 voor tien lessen in kleine groepjes. En behalve sport zitten ze ook op muziekles, dat is met huur + verzekering van instrument en 2 lessen per week best prijzig…
Maar dat is wel vanaf een bepaald niveau, denk ik. Ik zat ooit, lang geleden ook op wedstrijdzwemmen. Wedstrijden hoefden we niet extra voor te betalen, wedstrijdbadpak koste toen 80 gulden oid, brilletje geen idee meer, badmuts 20 gulden oid. En de rest viel ook wel mee. Op een hoger niveau is vrijwel alles duurder, denk ik, dan heb je vaak betere en meer materialen nodig. Ook los van de overnachtingen ed.
Dochters zaten op scouting, dat was 37,50 per kind, per kwartaal Nu zit dochter 1 op niks, en dochter 2 op turnen en zwemles, zwemles is 60 per maand en turnen weet ik niet precies, ze is net begonnen.
Dat is inderdaad flink prijzig dan. Van racen, karten, paardrijden etc weet je dat wel, maar van zwemmen had ik geen idee
Freerunnen is hier voor een uur per week ook maar 12 euro per maand. Waarom is dat bij jullie zo duur joh?
Dat klopt inderdaad! Als je t regionaal houdt scheelt t een hoop. Dochter zwemt in de top van Nederland.
Ik denk dat het de huur van de zaal is, het is wel een hele mooie ruimte speciaal hiervoor ingericht met foam pitten, blokken in alle formaten, ijzeren rekken om aan te hangen en draaien en standaard een trampoline. Misschien is dat het verschil?
Knap! Vergt veel discipline. Ben wel blij dat zoon 1 weinig talent voor sport heeft, is wel zo goedkoop
De oudste hockeyt, contributie is €300,- voor het veldseizoen en €100,- voor de zaal. Daar komt de sportkleding, schoenen en twee sticks per jaar bij, zo'n €200,- gok ik. De jongste zit op zwemles. We hebben AB afgekocht met een pakket, ik weet even niet hoeveel dat kost.
De jongste rugbyt: 120 euro per jaar voor 2 trainingen per week en ik denk zo'n 15 toernooitjes (ze doen nog geen competitie op zijn leeftijd). Er komt een trainingskamp aan van rond de 80 euro. Qua tenue heeft hij broekje en sokken zelf moeten kopen (pakweg 40 euro samen, eerste broekje krijg je korting op), shirt krijgen ze van de club. Specifieke zaken zijn voetbalschoenen (55 euro voor adidasjes, in deze maat nog betaalbaar, doet er al meer dan een jaar met deze maat), bitje (groot ingekocht in een leegverkoop, 25 cent per stuk ), scrumcap (25 euro, kan lang mee), speciaal extra stevig windjack zonder ritsen etc (idem). En met de voorliefde van rugbyers voor modder, heb je vrij veel gewone trainingssetjes en thermokleding nodig De oudste hockeyt. Contributie 210 voor 2 trainingen per week en 20 competitiewedstrijden per jaar, en wat tientjes extra voor wintertraining en competitie. Wedstrijdkleding is vrij duur, shirt-rokje-sokken is meer dan 80 euro maar gaat lang mee. Qua uitrusting blijkt alles zo'n anderhalf jaar mee te gaan tot het te klein of versleten is: stick (rond 50), beschermers (rond 25), schoenen (60), sokken voor training (10-15 euro per paar?), wat trainingskleding en thermokleding, handschoentjes 8 euro. Bitjes vaker vervangen natuurlijk, maar zie boven. Een speciale rugzak waar de stick in kan, gaat jaren mee, tot ze m zat is vermoed ik. Oudste heeft ook pianoles, net onder 500 per jaar geloof ik. En een piano natuurlijk (elektrische Yamaha van Marktplaats)
Oudste: dansles: 25,- per maand Jongste: Dansles: 18,- per maand Turnen: 150,- per jaar Freerunning: 35,- per maand In totaal dus 1086,- per jaar voor beide meiden. Daarnaast zit de jongste nog op zwemles, ongeveer 40,- per maand.
Hier beide voetbal inclusief trainingen voor 63 euro per kind per jaar. Daarnaast nog de aanschaf van scheenbeschermers, handschoenen, helm, schoenen en trainingskleding. Dit is denk ik zo'n 500 euro per jaar per kind. Hier trainen ze 2x per week dus slijt snel, en man is de trainer en wil specifieke merken voor de jongens. De oudste zit daarnaast op tennis. Lidmaatschap is 60 euro per jaar, lessen zijn 40 euro per maand.. daarnaast zo'n 250 per jaar aan materiaal.. wedstrijden doet hij nog niet.. De jongste doet nog aan zwemles, is 40 euro per maand.. en hij volgt extra keeperstrainingen voor voetbal bij een topclub op zondag, dit is 400 euro per half jaar.. Ze voetballen beide 3 dagen in de week, en daarnaast nogn1 dag een andere sport, heerlijk druk..