wat zijn jullie kwijt aan vaste lasten (met 1 inkomen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Zouwoas, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Wij zijn in totaal 2000 euro kwijt aan vaste lasten. Dat is inclusief boodschappen, auto, huur, verzekering, gas water licht, internet. Echt alles. Ik heb een studiefinanciering en manlief verdient wisselend omdat hij een zzp'er is. Dan houden we 660 euro over daarvan gaat 350 euro naar de spaarrekening en de rest is voor eigen uitgaven. Maar het scheelt denk ik enorm dat wij een huurhuis hebben voor 300 euro per maand! Als wij ook een hypotheek hadden waren we denk ik meer kwijt geweest. Wij zouden het dus niet redden met maar 1600 euro per maand.

Maar ik denk dat als je echt zuinig aan doet, het wel moet kunnen. Dat is denk ik voor elk gezin weer anders! Ik zou gewoon alle vaste lasten onder elkaar zetten en dan uitrekenen hoeveel je overhoud. Wat jullie vaste lasten zijn is waarschijnlijk weer anders dan voor de rest.

2. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik wou dat wij wat meer verdienden! Sparen lukt ons niet.

3. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Valt best mee hoor! Niet vrijstaand, gewoon een 3 onder-1-kap, jaren 30, 165 m2. Wel met een grote tuin en vrij uitzicht! Maar ja: onder de rook van Den Haag is alles duur.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier hebben we het altijd met een salaris gedaan en dat werkt wel. we moeten ook echt wel op letten hoor maar doen wel gewoon alles. dus dagjes weg vakantie bios ed. en we zijn ondertussen ook nog ant verbouwen anders hadden we wel wat meer ademruimte gehad. maar er gaat nu echt elke mnd wel 100 a 200 op aan verbouwing spullen. en das dan ook best heftig. maar op papier zouden we hetm oeten redden haha lastig dat de praktijk er soms wat anders over denkt hihi.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja het ligt ook aan de plaats waar je woont....

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier lukt het wel.
    Momenteel wat krapper omdat we een koophuis hebben sinds 2 weken en nog een huurhuis maar dat vangen we op van de spaarrekening.

We hebben dan wel een relatief goedkoop huis (hypotheek van <500 per maand incl verzekeringen voor een huis van 114.000)

Mijn man verdient ong 1500 netto en ik verdien er tegen de 300 bij. Dus 1700-1800 pm.
    Qua vaste lasten komen we rond de 1100 euro uit geloof ik.(incl zorgverzekeringen,televisie,telefoons enzo)

We hebben wel een klein weekbudget maar dat gaat eigelijk prima.

En het geluk dat mijn man sinds een maand in de buitendienst zit waardoor hij maandelijks zo'n 400 extra mee naar huis brengt om van te sparen of de huishoudrekening aan te vullen als het een x een maand niet loopt.

Maar ik denk wel, dat als je richting het westen woont...waar alles dus duurder is dan hier(met name de huizen en dus ook de hypotheken) dat het heel erg moeilijk word.

7. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    We redden het niet met een loon.
    Onze vaste lasten zijn al 1500€ terwijl me vriend nog net geen 1000€ per maand heeft dus ik moet wel blijven werken.
    En hier zitten ook nog geen boodschappen en benzine bij.

Zou ook niet willen stoppen hoor.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij zouden het echt niet redden met 1700 euro inkomen, ook niet als we het zuinig aan zouden doen. Daarvoor zijn de echte vaste lasten (waar je niets meer aan kunt veranderen, tenzij we zouden verhuizen) echt te hoog.

Maar je kunt toch zelf een berekening maken? Ik heb al onze vaste lasten (hypotheek, verzekeringen, abonnementen, belastingen, etc.) in een excel bestand staan. De jaarlijkse bedragen delen door 12 etc. en zo weet je wat je gemiddeld per maand SOWIESO kwijt bent. Daarnaast heb ik nog een schatting gemaakt van de overige lasten (boodschappen, benzine, kapper, etc.).

Het totale maandbedrag aan vaste lasten wordt iedere maand overgemaakt naar 1 rekening waar al die lasten vanaf gaan. Als er dus een jaar lang geen belasting aan de gemeente hoeft worden betaald, reserveren we daar dus wel iedere maand alvast voor. Totdat de rekening in 1 keer komt. Zo staan we nooit voor verrassingen. Bovendien zet ik er op het moment 200 euro extra per maand op voor de toch nog onverwachte rekeningen (tandartskosten, eigen risico van de zorgverzekering, etc.).

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben heel veel vaste lasten en verdienen iets meer dan miodaal. we komen dan ook net rond

vaste lasten
    energie 150
    water 25
    ziekenfonds 230
    hypotheek netto 600
    internet, mobiel tv 150,-
    verzekeringen voor het huis inc levensverzekering ongeveer 400,- (inboedel, opstal. werkloosheid, overleidingsrisico etc)
    peuterspeelzaal 50,-
    auto inc benzine 200,-
    en nog wat kleine rekeningen zoals gemeentelijke belastingen etc

het loon van mijn partner gaat helemaal op aan vastelasten

ik verdien zo rond de 500,- en dat hebben we als we geen extra uitgaven hebben over om te eten en te leven.

toen wij bijde fultime werkte en geen kids hadden kwamen we ook altijd geld te kort en hadden toen omdat we ook nog een huurhuisje hadden meer dan het dubbele om van te leven. we komen rond en voor wat extras moeten we even wat opzij leggen of we doen het van de winstuitkering van mijn vriend. je leeft naar wat je hebt en je zult flink moeten bezuinigen op kleding, uiteten gaan en luxe.

je moet er rekening mee houden dat naast de hypotheek kosten je nog meer extra kosten krijgt zoals verzekeringen en die kunnen echt hoog oplopen.

10. Zouwoas

Zouwoas Niet meer actief

:$

opstap en op vakantie gaan we niet.
    we hebben nu momenteel pw 65 euro om eten te halen.
    in de andere woning heeft de huidige bewoonster 220 aan essent kosten.
    maar een oude ketel en geiser.
    wij willen een hr ketel aanschaffen en een kachel om de kosten lager te krijgen.
    als we dan nog rond de 150 zitten met de stookkosten dan zal het wel haalbaar zijn.
    Vanavond maar nog eens alles berekenen.
    Dank jullie voor jullie eerlijke antwoorden

11. gimena

gimena Niet meer actief

1700 per maand.gas/waterlicht/tellefoon/internet/tv.
    auto,s en boodschappen niet bij in gerekend

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.920
    9.434
    113
    Gelderland
    Wij zouden het nooit kunnen redden van 1 salaris of we moeten echt heel heel rustig aan gaan doen. Auto's weg en misschien wel gaan verhuizen naar een kleiner huis. Onze vaste lasten zijn nu 1700,00 euro ongeveer en alles wordt maar duurder en duurder...Moet zeggen dat we nu met de kleine man minder gekke dingen doen dus lekker kunnen sparen.

13. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

zou wel willen dat we dit kunnen maar helaas. Onze vaste lasten zijn hoger dan het inkomen van mij man, dus we hebben echt 2 salarissen nodig.

Maar een berekeningetje is snel gemaakt natuurlijk.

Liefs

14. Zouwoas

Zouwoas Niet meer actief

Ik heb net een programma gedownload om berekeningen te maken, zo zie ik wat we precies overhouden per maand.
    we weten nog niet alle kosten precies omdat we er nog niet wonen.

15. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Nou, we zouden het ook net kunnen redden met 1 salaris, wel zou dan 1 auto misschien weg moeten en zouden we zuiniger moeten doen met boodschappen en andere luxe.

Ons hypotheek is vrij hoog, ca. 1.650 bruto per maand + elektra, water, verzekeringen, wegenbelasting (2 auto's) en niet te vergeten kinderopvang vanaf volgend jaar. Al met al zijn we op dit moment vrij veel geld aan vaste lasten kwijt.

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Mijn man heeft een eigen bedrijf dus wat er binnen komt varieert nogal...De laatste maanden is het erg krap, en zeker met alle baby-gerelateerde uitgaven moeten we echt opletten. Maar ik ga er vanuit dat dat wel weer bijtrekt; er zijn de afgelopen jaren ook maanden geweest dan we zo een flink bedrag konden overmaken naar de spaarrekening. Gemiddeld genomen redden we het dus wel op 1 inkomen. :)

17. lotte39

lotte39 Lid

22 apr 2010
    38
    0
    0
    vlakbij de zee
    1252 netto per maand inclusief alle toeslagen

huur 305,-
    gas water en licht 180
    telefoon, internet tv 80,00
    mobiel 40,00
    verzekeringen 130,00
    overig 75,00

Over 442,00 voor boodschappen.

Geen man, geen alimentatie, wel 3 kinderen, 17jr, 12jr en 2jr

Lukt allemaal prima zo.

18. celeste777

celeste777 Niet meer actief

Wauw, met 3 kinderen ! Ik wilde even zeggen dat ik het knap van je vindt !! Het lijkt me toch niet makkelijk, en dan zo positief !

19. celeste777

celeste777 Niet meer actief

Je, helaas, ik ken dat ! Sparen lukt hier ook echt niet. Ik wou dat ik het kon, soms lukt het een paar maandjes ( max 3 a 4 ) maar dan gaat er weer iets stuk en dan is het weer weg... Gelukkig heb ik lieve ouders die me weleens helpen !

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wij hebben 1800 euro aan vaste lasten, en das de hypotheek, woonverzekering, autoverzekering van 2 autos, zorg van ons 2, inboedel. levensverzekering, elekra, water en verwarming etc

exclusief benzine en diesel (ik verrij 250 euro pm aan benzine, hij 80 aan diesel) en boodschappen.

Deel Deze Pagina