Nee hoor geen kasteel, wel mooi huis. Huizen (onroerend goed) is hier gewoon vele malen duurder dan in NL.
1600 excl boodschappen en tanken. Ik heb de hypotheekrenteaftrek en kinderopvangtoeslag al meeberekend. Boodschappen proberen we max 500 euro, tanken 300 euro. Dan houden we nog zo'n 1000 euro over om te sparen en te spenderen. Wij hebben het gelukkig goed. Dat besef ik nu weer even heel goed als ik zie hoe sommigen het moeten doen.. Heel veel respect hiervoor!
Vaste lasten rond de 1000 euro. Boodschappen 250 en tanken ongeveer 150 per maand. Ik ben samen met mijn 2 zoontjes
Nee geen PL. Wel een duur huis en daarnaast verzekeringen, gas en licht, zorgverzekering, opvangkosten ed. En vanwege inkomen krijgen we niets terug. Maar goed, ik heb niets te klagen hoor.
Nee hoor, hier nog geen 600euro. Maar wij spelen wel vals, want elektriciteit, internet en telefoon zijn voor de zaak.
1300 exclusief boodschappen, extraatjes en tanken. Dus echt alleen hypotheek, verzekeringen, gas & licht enzo. En nog geen kinderopvang.
Onze vaste lasten (hypotheek, gwl, kdv, verzekeringen, ziggo) zijn 2900/maand. We krijgen totaal 1435 terug van de belastingdienst. Boodschappen ca 450 a 500. Tanken ca 150.
Tussenwoning koop, 2 kinderen en 1 stiefzoon die bij ons woont , man werkt 38 uur, ik werk 20 uur. We krijgen klein beetje kindgebonden budget, aftrek belasting koop woning, kinderbijslag Is totaal 4100,- Vaste lasten, dus alles kosten wat we hebben aan huis, verzekering, verzorging, dieren en voeding etc. 3500. We zetten 500 per maand opzij op de spaarrekening. Andere 100,- gaat naar vakantiepot. In juni krijgen we nog vakantiegeld, maar dat gaat ook rechtstreeks naar vakantiepot.
Vaste lasten excl. boodschappen en tanken zitten wij op 1900euro. Wij vonden dit best veel, maar schrik van de bedragen die hier voorbij komen, dan mogen wij toch niet klagen geloof ik
Ongeveer 1300 vaste lasten waarvan 500 aan hypotheek. Dan nog 300 euro aan aflossingen van een lening en studieschuld. We lossen hoge bedragen af in de hoop er snel vanaf te zijn. En nog 450 euro aan boodschappen/drogist. Er gaat maandelijks 275 naar verschillende spaarpotjes en wat extra's van de kinderbijslag, vakantiegeld, eindejaarsuitkering etc. Ieder maand gaat er vaak nog wel 200 euro op aan ditjes en datjes, en dan is het wel weer zo'n beetje op. Gezin bestaat uit 2 volwassen en 4 kinderen. Ik probeer heel bewust te shoppen! Zodat we zo leuk mogelijk op vakantie kunnen en veel kunnen sparen en snel van leningen verlost zijn.
Wij zijn een huishouden met 2 volwassenen, 2 kinderen (1 luier) en 2 poezen. Huur: 522,00 N.E.M.: 156,00 Univézorg:215,00 Univéverz.: 43,00 KPN: 53,00 autobel.: 57,00 mobielabo: 16,00 AMC: 42,00 boodschap.:300,00 (incl.luiers) benzine: 200,00 Peutersz: 48,00 Kerkmunten: 45,00 sparen: 110,00 Totaal: 1807,00 Vitens: 15,00 4x per jaar Yarden: 465,00 per jaar Totaal: 525,00 Wij gaan de inboedel/autoverzekeringen enz. vanaf december ook 1x per jaar betalen dat scheelt al zoveel procent, bij de zorgverzekering maakt het niet uit. Wij hadden altijd het loon op de gezamelijke rekening maar dat gaat veranderen dat mijn loon op een andere rekening wordt gestort en daar wordt dan het jaarlijkse uitgaven van betaald en de benzine kosten.