Dag dames, Ik ben langzaam weer richting vegetarisch aan het gaan, en ik merk dat het nu het weer beter wordt een stuk makkelijker gaat. Ik heb al best veel vega recepten waar ik blij van word, maar nog niet genoeg om al m'n weekmenu's te vullen. Hebben jullie goede recepten en/of tips? Dit is mijn absoluut favoriet: https://uitpaulineskeuken.nl/2017/03/bloemkool-curry-met-kikkererwten.html I.c.m. currypasta van het merk Fair Trade, baal wel dat die dan weer zoveel verpakkingsmateriaal heeft maar t is zooo lekker Verder volg ik Forks over Knives op facebook, en de groene meisjes. Ik weer dat er best wat vega(n) dames hier rondlopen, dus ik hoop dat jullie mij het laatste stukje kunnen helpen
Vega is makkelijker. Eigenlijk kun je alles maken wat je normaal ook met vlees maakt, maar dan vervang je vlees voor een burger met bonen of je hakt tofu in kleine stukjes en kruid het dan. Ik heb niet echt specifieke recepten dus, maar ik vervang meer. Kip voor champignons Gehakt voor tofu Burgers voor bonnen/peulvruchten burgers
Ik heb heel veel aan de recepten van www.mynewroots.org, www.greenkitchenstories.com en www.ohsheglows.com! Ook aan hun kookboeken trouwens. Andere fijne kookboeken: One Part Plant, The First Mess en At Home in the Whole Food Kitchen.
(Nog) geen vegetariër, maar kwam van de week toevallig op deze site terecht: www.hetgroenebroertje.nl en ik word daar best enthousiast van. (Nu manlief nog een beetje overtuigen )
Wij eten deze graag (een beetje geraspte pecorino erover is ook lekker) : http://www.voedingscentrum.nl/recepten/gezond-recept/gegrildegroentemetavocadodressing.aspx Ik hou niet zo van Tofu erbij, eet liever een eitje bij de lunch die dag.
Favoriet bij onze kinderen : paprika en ui fruiten, 300 gr rijst erbij en kerriepoeder. Dan een halve liter water met bouillion blokje en een kwartiertje Latem staan. Op het laatst diepvries doperwten er door heen scheppen Ik maak er ook vaak een gebKken em geklust ei bij in stukjes. Kroepoek is er ook Lekker bij.