Alle tips zijn welkom!!! We willen graag een rondreis maken, vanaf San Francisco naar San Diego, wat kunnen we allemaal doen? We zitten nu op: Disney, SeaWorld, Universal (paar dagen) Los Angeles, San Francisco, Yosemite NP... Wat is er nog meer leuks en ook makkelijk te doen met kids (dit gaat over volgend jaar, kinders zijn dan ruim 4 en 1). Bedankt!
Oh gelukkig hahaha! We willen volgend jaar juni, tussen 2 en 3 weken, met autohuur, in middenklasse hotels (zeker niet te duur ).
In Santa Monica is de pier leuk met kleine kermis, venice Beach leuk met winkeltjes en alle mensen die er lopen. In San Fransisco pier 39 met de zeeleeuwen en winkeltjes. Disney Anaheim Sea world San Diego Ik ben ook zonder kinderen geweest, verder ook geen tips. Ik zou er wel 3 weken voor uitrekken.
Bedankt! Ik heb ook de San Diego Zoo en LA Zoo gezien, de prijzen verschillen alleen wel heel erg, wellicht iemand bij 1 van de 2 geweest?
Monteray bay aqaurium is erg mooi en leuk (ook voor kinderen die sommige dieren als zeesterren mogen aanraken). Voor de rest bij Mc Donald binnen aan en goed kijken daar liggen vaak boeken (die je mee mag nemen) waarin allerlei kortingsbonnen zitten voor motel overnachtingen. In Gilroy zit een erg groot outletcenter wat de moeite waard is (let op is verdeelt in 4 stukken die door 2 straten doorkruist worden). Als je wilt gaan eten kijk waar er vrachtauto's en politiewagens staan, daar kun je vaak goedkoop en lekker eten. En rij zeer zeker een stukje langs de kust (volgens mij is dat de One) is erg de moeite waard. En mocht je gebruik maken van wegen kaarten zorg dat je hem goed om hebt want de wegen worden niet alleen met b.v 1 aangeduid maar dan ook met zuid/oost/noord/west. Je moet dus heel goed weten welke kant je moet hebben want een vergissinkje kan je zo een uur omrijden kosten.
Wat een goede tips! Boekje wist ik inderdaad, schijnen ook bij de luchthaven te liggen. Mijn gevoel zegt dat we best op de bonnefooi kunnen, maar omdat we 2 kids bij ons hebben ben ik daar toch een beetje huiverig voor. Ik denk dat het in/bij een grote stad als LA, San Francisco of San Diego nog wel te doen is, maar zou dat overal te doen zijn? Ik vind dat ook wel weer spannend haha.
wij ondervonden juist dat het in SF allemaal al volgeboekt was en zijn dus uiteindelijk (na 2 uur rond rijden) de stad uit te gaan. Juist in de kleinere onbekendere plaatsen kun je heel makkelijk boeken voor een nachtje) Weet niet welk ondergoed je man draagt maar ik zou toch wat meer meenemen want de onderbroeken die ik zag waren model opa
Ik zou juist de grote steden wel boeken en er tussenin niet. De kustweg van SF naar LA is inderdaad prachtig, echt een aanrader al doe je maar een stukje! Afhankelijk van je tijd zou je ook nog naar Las Vegas en de Grand Canyon kunnen gaan. Op zich ben je namelijk best snel van LA in LV, alleen moet je dan weer terug. Of niet de kustweg nemen en vanaf Yosemite doorrijden. Derde optie is een rondreis maken: SF, LA, LV, SF.
Whahaha pluk, ik zal het doorgeven . Ik had nu een rondje SF, Yosemite NP, Fresno (evt.), Sequoia NP, San Diego (evt stoppen bij Palm Springs), LA. Dan of terug naar SF of vanuit LA terug naar Amsterdam, ligt een beetje aan de prijs. Las Vegas hebben we niks aan met die kleintjes, dat vind ik dan eigenlijk zonde. We willen sowieso samen nog eens die kant op en dan ook Grand Canyon meepakken.
Sequoia NP is erg mooi maaaaar ga het park in via het plaatsje three rivers (waar ook leuke motelletjes zitten), dan ben je zo bij de Giant en andere bezienswaardigheden. Wij maakten de eerste keer de fout om aan de andere kant het park in te gaan en dan richting three rivers. Heee foutjes want wat een korte weg leek op de kaart bleek een trip van 4 uur te zijn. Hebben we onderweg bij een camping nog moeten tanken
heb je al eens eerder gevlogen met de kids? is wel een lange ruk hoor met 2 van die jonge kindertjes. ik had het als volwassenen al zwaar toen we daarheen gingen, ha ha. het is overal heerlijk weer, maar pas op als je in SF bent. Het kan daar steenkoud zijn. wij kwamen toen in onze zomerkleding aan en konden meteen dikke vesten aandoen. wij hebben toen z'n Fly en drive gedaan. weet dat iemand anders ook al meeging in je koffer maar je zal meer ruimte moeten maken hoor, ik ga ook mee! hi hi
kijk eens op het allesamerika forum, daar vindt je alle tips die je maar kan wensen! In yosemite kun je ook sequoia's zien, ik zou met kinderen eerder daar een paar dagen blijven dan ook nog doorrijden naar sequoia np
klopt als ik me niet vergis zijn de sequoia 's in Yosimete dun en die in sequoia np juist weer erg dik
Ik ben er helaas nog nooit geweest maar ik zag van de week toevallig dit artikel, misschien haal je er wat leuke tips uit: Mascha’s Diary juni 2013 deel 2 | Mascha's Beautyblog - Beautygloss.nl
Ik ga zeker ook even op de websites kijken! Bedankt voor de links. Dus zowel Yosemite als Sequoia aandoen? Een optie voor ons is eventueel ook langer in LA te blijven ipv nog in San Diego ook te blijven. Kunnen natuurlijk ook vanuit LA doorrijden voor een dag SD (als we daar alleen bijv. SeaWorld aandoen). Dat is toch wel te doen? Zag dat het ongeveer 2 uur rijden is van LA naar SD. Bedankt voor de tip weer pluk, zal het hier even noteren , scheelt behoorlijk wat uren dus!