cyste op eierstok

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door souries, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,
    vandaag gehoord dat mijn menstruatie niet op gang komt na een miskraam door een cyste op mijn eierstok.iemand ervaring mee?trekt dat vanzelf weg?volgens gyn hoef ik me geen zorgen te maksn maar ik lees natuurlijk weer horrorverhalen op internet...

2. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Ik had ook een cyste op mijn eierstok en die is vanzelf weggegaan :) Hij was ruim 3,5 bij 4,5cm in juli en nu issie helemaal weg.
    Krijg je over een tijdje weer een echo om te kijken of de cyste krimpt?

3. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja als mijn menstruatie weer op gang komt,maar dat kan nog weken duren.krijg er de zenuwen van

4. Rowena1985

13 nov 2011
    32
    0
    6
    Vrouw
    Hello,

hier ook, heb er anderhalve week voor in het ziekenhuis gelegen,
    zo groot als een tennisbal..
    En nu ook alles okeej..
    Omstreeks mei/juni opgenomen in het ziekenhuis..

Liefs, Rowena.. Xx

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @souries vervelend hoor. Het is makkelijker gezegd dan gedaan om je er geen zorgen om te maken. Sterkte ermee!

6. LittleOne80

15 nov 2011
    9
    0
    0
    Thuishulp
    Oosterhout
    Hoi Souries,

Ze trekken meestal van zelf weg.
    Ik heb er 2 keer een gehad, maar kreeg er gigantisch veel pijn aan omdat ie zo zwaar werd dat mijn eierstok ging doorhangen zeg maar.
    Dus bij mij zijn ze via een soort kijkoperatie weggehaald...
    Stelt niet veel voor, je staat de zelfde dag weer buiten dan.

7. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik had er ook 1 en een grote. Ze noemde het een wondergezwel. Zat vanalles in.. Spierweefsel, botweefsel, haar, schilklierweefsel, talgkliertjes enz enz. Bij ging hij niet zelf weg, dus ik ben ook geopereerd. Pijn vond ik ontzetten meevallen, alleen moest ik wel een nachtje blijven omdat ik ontzettend verzwakt was. Ik heb alleen 2 snede op de plek van mijn eierstokken en geen bij mijn schaamstreek, dus daar kan qua pijn wel verschil in zitten denk ik. Hoop voor jou iig dat ze uit zichzelf weggaan en volgens mij kan je bij sommige ziekenhuis ook hormonen krijgen die ervoor zorgd dat de cyste weggaat. Succes iig!

8. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi, bedankt voor jullie reacties! Ik heb vanmorgen nog even mijn eigen ziekenhuis gebeld en zij gaan er ook vanuit dat het vanzelf weg moet trekken. Moet aan de bel trekken wanneer ik echt heel veel pijn krijg, anders 5 december terug voor een controle.

Begreep dat soms mensen niet eens weten dat ze een cyste hebben, maar toch, ik ga dit weekend een weekendje naar duitsland met mijn werk en heb de zenuwen dat ik dan ineens onwijs veel last krijg ofzo.,. nou ja, pijnstillers in mijn tas en gaan met die banaan maar.

9. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Ik heb ook een cyste op de eierstokgehad. Eentje trok vanzelf weer weg de andere heb ik een aantal jaar gehad. Gewoon ongesteld geworden en zelfs twee keer zwanger geraakt. Enkel bij mijn laatste zwangerschap werd hij niet kleiner en had ik er last van. Hij is pas eggehaald, moest een nachtje blijven. Drie sneetjes. Controle lijkt me zinvo, dan kunen ze in ieder geval kijken of hij weer wegtrekt of toch niet stiekem gtoter wordt. Sterkte ermee!

10. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    stelt me wel gerust dat jullie de ingreep allemaal mee vonden vallen en dat niet iedereen met een ambulance is afgevoerd :D

Ik zie het al voor me dat dat ding springt en dat alles gaat ontsteken enz. Ik heb ook eigenlijk geen idee hoe groot ie is. Vergeten te vragen, schrok er zo van toen ik het verschil tussen mijn linker en rechter eierstok zag, dat ik een beetje blanco was. Volgens mij zei ze vier centimeter, maar het leek een sinaasappel op de echo (zal vast een vergroting zijn geweest :D)

11. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Het ids idd op de echo vergroot, ik had er een van 5 cm en was beeldvullend...ligt aan de vergroting die ze gebruiken, sterkte ermee.

12. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Meerdere malen een cyste gehad.
    De grootste was 7,5cm bij 6,5cm en deze is operatief verwijderd ivm dat hij de bloed toe en afvoer naar mn eierstok afsloot doordat hij om zijn as was gedraaid.
    De andere cystes, heb ze na iedere behandeling dus nu 4x cystes gehad, varrieerden tussen de 3 en 5cm, deze zijn allemaal met 1 rustmaand weg getrokken.

Deel Deze Pagina