Wat zijn jullie maniertjes/handigheidjes in en om het huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebelleke, 4 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    Oh ja, ik bedenk me nu dat ik wel een systeem heb voor bepaalde etenswaren waarvan duidelijk moet zijn dat de kinderen er wel of niet aan mogen komen.
    Vleeswaren gaan in een laatje wat in de koelkast hangt. Dat is algemeen gebruik. Vleeswaren die niet in dat laatje liggen zijn voor het avondeten (bv ontbijtspek of achterham).
    Fruit/rauwkost wat voor algemeen gebruik is, ligt altijd in de fruitmand of ‘rauwkostmand’. Wat bestemd is voor het avondeten, ligt in een grote lade in de trapkast. In die lade ligt ook de rest (wat niet in de koelkast hoeft) van het avondeten van die week. En ze weten dus dat ze daar vanaf moeten blijven.

En verder houd ik, wegens ruimtegebrek, weinig voorraad aan. Maar een aantal dingen die hier veel gegeten worden en die de kinderen ook veel gebruiken heb ik 1 extra exemplaar van in mijn trapkast, bv chocopasta, houdbare melk, ketchup, e.d. De afspraak is dat ze zelf een nieuwe verpakking mogen pakken/openmaken, maar dat ze dat dus meteen op het boodschappenbriefje moeten zetten (of het door mij erop moeten laten zetten, want ik gebruik de ah app als lijstje). Zo grijpen we nooit mis. En deze producten staan ook altijd op dezelfde plek (in mandjes), zodat ik ook in 1 oogopslag kan zien of het toch op is en vergeten op het lijstje te zetten.

Marti en NiVa0230 vinden dit leuk.
  2. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Wij maken de bedden ook niet op na het slapen. Ik gooi mijn dekbed open over het voeten eind heen, dat doen de kinderen ook. Dat schijnt idd beter te zijn dan gelijk na het slapen het bed netjes op te maken.

3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    @Marti en @GossipGirlxoxo niet knippen, gewoon een groot scherp ( vlees) mes. Ik heb voor brood gewoon plankjes en dan druk ik gewoon even snel het mes erop. Schaar heb ik ook geprobeerd :thumup:

citroenrasp en Marti vinden dit leuk.
  4. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Als ik met margarine oid gebakken heb. Leg ik als ik klaar ben 1 a 2 velletjes keukenpapier in. Deze absorbeert het vet. Na het eten haal ik het gestolde vet met keukenpapier er in 1 x uit. Kan je zo weggooien. Hierdoor minder vet door gootsteenputje

citroenrasp en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  5. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Hele scherpe grote messen heb ik niet, ikben gastouder en wil dat risico niet lopen. ;) en de messen die ik nu heb zijn prima te gebruiken voor groente etc. Maar echt wat stugger vlees dan heb ik zo'n last van mijn polsen erna. Dus daarom knip ik het :roflmao:

6. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ha,ha! Ik knip vlees ook wel in eens hoor. Net zo makkelijk.
    Ik berg de messen ver weg,ook gewone steak/ scherpere messen en om mee te eten. Zoon is nu 6 jaar maar ben gewoon voorzichtig.
    Het vleesmes voor het brood is niet al te scherp meer gelukkig. Ben zelf ook niet zo vertrouwd met vlijmscherpe attributen :rolleyes:

7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Mijn grootse openbaring is het gebruiken van een doorzichtige tas met alle troepjes, luiers, broodjes whatever erin als je op vakantie gaat of ergens heengaat. Vind het moeten graaien in een tas één van de vreselijkste dingen vh vrouw zijn.

4CA57E0F-D746-4243-BF9B-B1D2E7DAFC1B.png

Tuttebelleke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina