Wat zijn jullie maniertjes/handigheidjes in en om het huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebelleke, 4 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Ik heb een standaard schoenenrek met van die spijlen in de gang. Daarop staan 3 doorzichtige bakken op. (Meer past niet helaas)
    1 is voor de schoenen van de oudste
    1 is voor schoenen voor de jongste
    1 is voor pantoffels.
    Op het rek daaronder staan schoenen van man en mij.

die bakken voor de jongens zijn echt handig. Je kan meteen je eigen schoenen vinden.

verder heb ik in de gang aan 1 kant een rijtje kapstokhaakjes voor jassen en 1 rijtje haakjes aan de andere kant voor de tassen.

Tuttebelleke vindt dit leuk.
  2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Nee oké, ik had dus wit, roze en antraciet door elkaar. Niet echt handig om samen te wassen:|

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik doe altijd een beetje boter bij de groenten/aardappels tijdens het koken.
    Hierdoor kookt het niet over.

Vero0504, Gewooniemand, chrystel73 en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook..ik gooi alle kleuren handdoeken bij elkaar. Wit, antraciet, donkerblauw, lichtblauw, roze. Niks aan de hand. Geen verkleuring.
    Hetzelfde met gekleurde was. Roze gaat hier gewoon met donkerblauw de was in. Ik sorteer een was alleen op het aantal graden.
    Enigste wat ik apart op kleur doe is witte was 30-40 graden.

En als ik veeeeeeel was heb dan wil ik het nog wel eens splitsen op donker en gekleurd. Maar zelden..

Ik sorteer alleen op het aantal.

Aapje16, Koffiehert en Orchid24 vinden dit leuk.
  5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Toen we nog met z’n tweeen waren en de oudste nog klein was gooide ik ook veel meer bij elkaar. Maar heb nu genoeg was om het apart te doen.

Leni88 vindt dit leuk.
  6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik sorteer de was ook niet op kleur. Alleen wit/licht gaat apart. Verder sorteer ik op graden dus heb of een was gewone kleding van 40gr of een was sokken/ondergoed/doekjes etc. Van 60gr.

Handdoeken 2 of soms 3x gebruiken scheelt een heleboel was en kan imo prima want je bent schoon als je je afdroogt.

Verder heb ik in alle kasten wel mandjes en bakjes staan om dingen in te sorteren. Ziet er ook nog eens netjes uit.

Niet teveel spullen hebben. Wat je niet hebt hoef je ook niet op te ruimen of schoon te maken.

Die klapkratten heb ik ook voor de was.

Vitamientjuh en Orchid24 vinden dit leuk.
  7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.824
    9.335
    113
    Gelderland
    Afgelopen nacht was ik gestoken door een mug en smeerde er vicks vaporub op, en tot mijn verbazing werkt het als een tierelier tegen de jeuk! Was het enige wat direct in de buurt stond :p
    Niet helemaal in de categorie van dit topic maar zeker wel het delen waard.

Vero0504, marina kl, Gewooniemand en 16 anderen vinden dit leuk.
  8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.356
    1.831
    113
    Vrouw
    Zou je daar een foto van willen plaatsen?

9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.356
    1.831
    113
    Vrouw
    Werkt dat ook bij rijst en pasta?

10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb mijn kruiden in mandjes in de kast staan, zo hoef ik niet het hele kastje net losse potjes door maar haal ik gewoon een mandje eruit. Ik vind dat logisch maar al 2 vriendinnen gehad die zeiden "goh das handig" dus misschien dat niet iedereen het weet.

Als ik de was vouw of strijk maak ik bij het wegleggen meteen stapeltjes voor alle dingen. Dus broeken voor jongste op stapeltje, broeken voor de oudste op stapeltje etc. Dan is het met opruimen makkelijk wegleggen. Mijn schoonmoeder strijkt en legt alles op volgorde van strijken in een mand, vervolgens ben ik dan tijden bezig met opruimen.

Gewooniemand en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    Oh dan heb ik nog een tip in jouw categorie. Ditzelfde zal waarschijnlijk ook werken met tijgerbalsem. Las ik toevallig toen ik tips zocht om hoofdpijn zonder pijnstillers te behandelen. De insectenbeet stond daar ook als tip bij.

Die heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar denk wel dat het zal werken, als vaporub ook werkt. En tijgerbalsem werkt dus wel echt tegen hoofdpijn. Heel dun laagje smeren op de plek van de hoofdpijn en het wordt al snel minder. Zal niet werken bij stevige hoofdpijn, maar bij opkomende hoofdpijn werkt het in ieder geval bij mij uitstekend.

Tuttebelleke, citroenrasp en Luna86 vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.856
    113
    Wij hebben allemaal een eigen douchehanddoek met eigen motiefje :DDus dat van die handdoeken doen wij (onbewust eigenlijk) inderdaad ook.
    Kleinere handdoeken voor wc/keuken leg ik zó neer in de kast dat er geen meerdere dezelfde op elkaar liggen. Anders weet ik niet meer of ik ze heb vervangen haha.

Gelukkig heb ik geen bovenkastjes meer in de keuken, toen ik die wel had legde ik er ook iets op zodat schoonmaken makkelijker was.

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Geen idee, denk het wel.
    Nooit uitgeprobeerd bij rijst en pasta.

14. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Als je houten pollepels hebt, leg die op de pan zonder deksel. Geen idee hoe, maar het kookt niet over dan.

Zo. En verder gewoon je pasta/rijst koken zoals je normaal ook doet

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.856
    113
    Hier ook, en er verkleurt nooit wat maar ik heb dan ook een speciaal kleurenprogramma. Die ik dus in zulke gevallen draai. Misschien dat dat scheelt?

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.856
    113
    Rijst koken: asbsoluut met de absorbtiemethode. Véél lekkerder dan wanneer je het afgiet en ook nog eens makkelijker.

Picaris, Gewooniemand en chrystel73 vinden dit leuk.
  17. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Dit heb ik dus al een paar keer gelezen én een paar keer geprobeerd, maar helpt hier niet haha.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Zelfde hier hoor. Gebruik hem wel drie keer ofzo. Je bent toch schoon idd.
    Zonde ook van al het wassen. Beetje aan het milieu denken kan geen kwaad dames!

Bloem85, vlinderCN en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  19. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Niet? Hier bijzonder genoeg wel. Hoe vol zit je pan dan met water? Misschien dat dat uitmaakt?

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  20. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Geen idee haha. Zou best kunnen, alhoewel ik het met meerdere hoeveelheden water heb geprobeerd. Zal wel aan mij liggen hoor :roflmao:

Deel Deze Pagina