Wat zijn jullie maniertjes/handigheidjes in en om het huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebelleke, 4 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Die balsem ga ik zeker eens proberen bij hoofdpijn.

2. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.169
    1.335
    113
    Ik doe alle 60 graden was bij elkaar ongeacht kleur. Nog nooit iets verkleurd en mn witte was is altijd mooi wit.

Handdoeken na het douchen sowieso vaker dan 1x gebruiken. Ik vind het best erg dat mensen maar 1x met hun handdoek doen, dat is toch hardstikke slecht voor het milieu. Watergebruik, electriciteit, sneller versleten etc. Iedereen heeft wel een zn eigen handdoeken.

Ik heb bij de ingang twee ladekasten staan. Iedere la heeft een functie. Eindelijk zijn alle handschoenen, sjaals, mutsen, regenpakken etc. bij elkaar. Ook een lade voor mn tassen en ook de schoenen die we wisselen passen er in. Nu hebben we sowieso niet veel tassen en schoenen dus dat past allemaal perfect.

Beneden heb ik een snoerloze stofzuiger. Verder heb ik dingen als scharen/pleisters enz zowel boven als beneden op een vaste plaats.

Vitamientjuh, citroenrasp en vlinderCN vinden dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier helaas ook niet.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Ik sorteer wel op persoon maar niet op soort.

Majo1983 vindt dit leuk.
  5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.356
    1.831
    113
    Vrouw
    Maar zonder deksel kookt het bij mij sowieso niet over :) alleen is dat vooral bij de rijst voor de garing niet goed..denk ik.

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.356
    1.831
    113
    Vrouw
    Ja dit bedoelde ik.. maar dan kookt t nog over vaak.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Handdoeken meermaals gebruiken... moet er niet aan denken om straks 7 soorten/kleuren te hebben. En zou niet weten waar ik ze moet hangen tussendoor, badkamers zijn al zo klein.

Daarbij... de doeken die ik thuis heb gaan al bijna 11 jaar mee en zie nu pas slijtage komen, vind ik prima levensduur voor zoiets.
    Aan boord hadden we eerst action en die zijn nu na 4 jaar slechter dan die van thuis dus daar nu nieuwe erbij dmv spaaractie supermarkt (Die zijn groter, dat vind ik met wassen wel vervelend, 1x allemaal douchen en wasmachine is vol)

8. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik doe het allebei. Als t veel is dan sorteer ik per soort en persoon, als t weinig is doe ik het niet sorteren.
    Van m’n man sorteer ik ook niet, hij ruimt t toch zelf op, dan zoekt hij het zelf maar uit ;)

9. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hier de kruidenpotjes ook in mandjes in de kast.

En als ik iets als stoofpot maak waar kruidnagels en/of laurierblaadjes in moeten doe ik ze in een thee-ei. Dan hoef je alles niet te zoeken als het gerecht klaar is.

Vero0504, marina kl, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik had kruiden ook in mandjes, maar heb laatst vierkante glazen potjes besteld, die staan nu in de la. Wat er in zit staat op de deksel.
    Zo is het overzichtelijk en netjes.

Gewooniemand en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  11. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    dit ga ik meteen proberen! Ik ben lek gestoken! En krab me helemaal gek!

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.856
    113
    Daar heb ik echt nooit last van, met of zonder boter.
    Ik gebruik jasmijn- en basmatirijst. Misschien ligt het aan het soort rijst dat je gebruikt?

13. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Wij hebben ook wel eens van die soort ijslollies, daar doen we voor de kids een washand omheen omplaats van papiertje. Veel makkelijker en minder troep en kan je meteen de handen en gezicht schoonmaken.

Gewooniemand, marais, Baileyy en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.356
    1.831
    113
    Vrouw
    Dat is apart, ik ook jasmijn en basmati vooral, maar bij alle soorten. Zou het aan de pan liggen? Vroeger had ik vrij goedkope met gaatje in deksel en volgens mij toen niet/minder. Nu hele dure pan zonder gaatje :rolleyes:Ik pak dan 1 kopje rijst en 2 kopjes water...

15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wat een geweldig idee. Ik gebruik zo een heupwasmand om de schone was mee naar beneden te tillen maar die staat dan altijd maar als er geen was is. Hij is al giga gammel dus die gaat eruit en een ah krat word de nieuwe mand.

Vero0504, Vitamientjuh en siets vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik ken het niet anders dan zonder afgieten eigenlijk. Of is de absorptie methode nog een speciale manier daarop?

Vero0504, citroenrasp en Paardenbloem vinden dit leuk.
  17. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Stop voor de grap eens een wit washandje tussen je donkere was. Dat had ik pas per ongeluk, ik kan me haast niet voorstellen dat er wasmachines zijn waar zo’n washandje echt wit weer uitkomt. Bij mij was ie vaal grijs in ieder geval:|

Ik ga m’n hele huis vol kranten leggen denk ik:D

Vero0504, Gewooniemand, Madeliefste en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Handdoeken meerdere keren gebruiken probeer ik wel maar dan moet er toevallig wel een oude handdoek op de vloer liggen om mijn voeten mee te drogen. heb veel last van eelt dus al die velletjes in mijn handdoek vindt ik niet een lekker idee om me een 2e keer mee af te drogen.
    Mijn man heeft last van veel eelt en kalknagels ( nu bezig met een kuur van 3 maanden ) dus die handdoek(en zijn sokken) gaan zowiezo al in quarantaine ;)
    Als ik zoontje heb afgedroogd dan wordt die handdoek wel een 2e keer gebruikt.

19. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Rijst koken in ruim water en afgieten is veel gezonder dan de absorptiemethode, zeker als je vaak rijst eet. En ook nog afhankelijk waar je rijst vandaan komt. Basmatirijst uit India schijnt relatief weinig arseen te bevatten, dus als je perse voor absorptie wilt gaan, is dat de betere keuze.

vlinderCN vindt dit leuk.
  20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man heeft wasknijpers gemaakt met onze namen erop.
    Als je een handdoek hebt gebruikt hang je hem op met je wasknijper eraan.
    Zo weet je zeker dat als je de handdoek nog een keer gebruikt, je die van jezelf gebruikt.

MamaMaya, Aapje16, Kon 87 en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina