Wat zijn jullie maniertjes/handigheidjes in en om het huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebelleke, 4 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Hier ook handdoeken meerdere keren gebruiken.

Tijdens het ophangen van de was, hang ik de per persoon (dus per kledingkast) bij elkaar en dan ook de sokken en ondergoed setjes bij elkaar. Opvouwen items die in de kast bij elkaar liggen ook bij elkaar in de wasmand.

2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik gebruik waszakjes voor sokken. Ieder een eigen zakje, nooit meer sokken bij elkaar zoeken of vermiste sokken.

Seffie vindt dit leuk.
  3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Ik hang de natte was die hangend in de kast komt meteen aan een hangertje aan het wasrek. En droog dus hup de kast in.

En een luie methode, een beker water wat vaak niet is opgedronken door de kinderen bijv giet ik bij de plantjes ik vergeet ze anders ook water te geven.

Vero0504, Marsepein en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Je moet t vuur ook lager draaien zodra het kookt, zo hoog dat het wel blijft koken maar niet overkookt. Bij mij kookt t alleen over als ik niet op sta te letten en andere dingen aan t doen ben tijdens t koken.

5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Eerste doe ik ook, tweede ga ik vanaf nu ook doen! Heel slim

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Werkt hier niet. Beetje boter in de pan helpt hier wel tegen overkoken.
    En ik wil eigenlijk de deksels op de pan hebben tijdens het koken want dan gaat er minder warmte verloren/is het sneller gaar/kookt het sneller.

Gewooniemand, Vitamientjuh en vlinderCN vinden dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Dit doe ik sinds kort ook met de jurken en rokken van de meiden, ideaal. Minder werk, meer ruimte voor de rest (Voor mezelf werkt dat niet, kast is te klein dus meerdere stukken op 1 hanger over het broekgedeelte, dat dwarsbalkje)

8. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Mijn handigheidje:
    -Man geleerd te dweilen, stofzuigen en wassen.
    - leg een briefje klaar ter herinnering dat bovenstaande taken nog gedaan moeten worden.

Seffie, Vero0504, zwaaistaart en 17 anderen vinden dit leuk.
  9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.356
    1.831
    113
    Vrouw
    Hihi dat snap ik ;) maar dan valt t kookproces meestal stil..misschien ben ik te ongeduldig.

Majo1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Gewoon een houten spatel/lepel op je pan leggen. Kookt hij ook niet over :)

11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier ook handdoeken in verschillende kleuren. Geen kleur per persoon maar zo kan ik altijd kijken welke wasmand bijna vol is en die kleur dan bovenop de handdoeken stapel leggen. Scheelt mij echt een hoop halve wasjes draaien sinds ik dit doe. Nu zit er een half wit wasje in de machine te wachten tot we morgen ochtend hebben gedoucht en dan kan de machine aan.

12. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Ik heb losse kruidenzakjes, zakjes bakpoeder, vanillesuiker etc ook in bakjes bij elkaar, blijft veel netter dan al die kleine dingetjes los in de kast. Verder staan mijn kruiden en bakspullen in zo’n carrouselkast, en kruidenpotjes dan op alfabet. De overige dingen per categorie (oliën, melen, noten&gedroogd fruit, etc) bij elkaar. Scheelt heel veel zoeken en ik zie snel wat er aangevuld moet worden.

GossipGirlxoxo, Vitamientjuh en Majo1983 vinden dit leuk.
  13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Ik had ooit voor ieder een kleur handdoek maar nu in mijn nieuwe badkamer wil ik niet allemaal kleuren meer. Dus ik heb alleen maar grijze handdoeken, en er zijn 6 zwarte haakjes aan de muur van de badkamer, iedereen hangt zijn of haar handdoek aan het eigen haakje. (Nouja, dat zouden ze moeten doen, zucht :roflmao:)

Als ik de was van de lijn of uit de droger haal vouw ik direct op, en leg het dan in de mand. Dus niet eerst alles afhalen.
    Eerder ging het dan meteen op de juiste stapel in de mand, maar met 6 mensen lukt dat niet meer helaas.

En verder veel laden in de keuken, zo veel makkelijker dan planken, vind ik. Het is dat ik perse hoge kasten wilde voor extra ruimte, anders waren er alleen laden gekomen en een enorme Amerikaanse koelkast. Maar dat was niet logisch qua indeling helaas.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Grotere pot gebruiken?

citroenrasp vindt dit leuk.
  15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.856
    113
    Ik heb geen witte handdoeken/washandjes. Wel een paar lakens waarvan de hoofdkleur wit is en die komen altijd gewoon wit eruit.

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.856
    113
    Ik spoel mijn rijst altijd voor, dan heb je dat probleem veel minder.
    En sorry, maar ik ga dan echt voor smaak. Rijst afgieten doen ze ook nergens in landen waar veel rijst wordt gegeten, ik vind dat echt niet smaken... :oops:

17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.856
    113
    #77 citroenrasp, 4 jun 2020
    Laatst bewerkt: 4 jun 2020
    Zou best kunnen, ik heb overigens gewoon Ikea pannen. Maar het handigste is wel een iets bredere pan, hoe hoger/smaller hoe langer het duurt. Zodra het kookt zet ik het gas op z'n zachts (en wanneer al het water is verdampt laat ik het nog zo'n half uur staan).

vlinderCN vindt dit leuk.
  18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb voor alle 3 de kinderen een mandje.
    Daar in leg ik ‘s avonds de kleren die ze de volgende dag aan moeten. (C doet dit zelf)
    Als ze wakker worden kunnen ze zich gelijk aankleden en leggen ze hun pyjama er in.

Ik hou overigens van mandjes.
    In mijn voorraadkast precies zo.
    Mandje voor de zakjes
    Mandje voor de kruiden
    Mandje voor de ehbo spulletjes
    Mandje voor de koekjes/snoepgoed
    Etc etc

altijd alles bij elkaar :)

19. Neilia

Neilia Niet meer actief

Maar kook je het dan net zolang tot het water geabsorbeerd is?

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.856
    113
    Ja. En daarna nog even laten staan.

Deel Deze Pagina