Wat zijn jullie maniertjes/handigheidjes in en om het huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebelleke, 4 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Oh dat zegt mijn man ook altijd, maar ik eet geen rijst en als ik kook doe ik het dus met lekker veel water (want eigenlijk dacht ik dat hij gewoon zat te zeuren en ik haat koken).

marais en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ah dat gebeurd mij regelmatig per ongeluk :p
    Ik dacht altijd dat ik gelijk mijn eten verkloot had maar dat is bij jullie dus normaal?
    Ga ik er voortaan niet meer zo een drama van maken :roflmao:

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Wij hebben ze in kleuren waar we toch al hete wassen in hebben. Zolang je de handdoek niet uitwisselt en goed te drogen hangt is het geen probleem om hem een paar keer te gebruiken.

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.856
    113
    Haha. :roflmao: Ja, het is het beste om nog even te laten nagaren :D

Neilia vindt dit leuk.
  5. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    haha, hier precies zo! I love mandjes :thumup:

Vero0504 en Neilia vinden dit leuk.
  6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik doe mijn (gespoelde) rijst in de pot, dan water erbij ongeveer anderhalve to 2 vingers boven de rijst (hangt er vanaf welke rijst ik gebruik). Rijst aan de kook brengen, een minuutje laten doorkoken en dan deksel op de pan (heel klein beetje schuin als je deksel geen gaatje heeft) en fornuis op 1. Zo 10 minuten laten staan en daarna deksel vol op de pan als je het schuin had en fornuis volledig uit. Minstens 10 minuten laten staan nog.

Gaat altijd prima en kookt nooit over.

Vero0504, marais, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Vind die koelkasten echt overschat. Ik had er 1 op de camping in de schuur toen we nog een stacaravan hadden. Maar doordat het vriezer gedeelte hoog en smal is kun je er helemaal niet veel in kwijt. Enige voordeel was de ijsklont dispenser. Hij staat nu hier in onze eigen schuur als extra voorraadruimte voor gekoelde dingen en ijsjes in de vriezer. Voor de rest heb ik een grote hoge vriezer (180 hoog en breed) op zolder en daar kan ik tenminste wel wat in kwijt.

8. GossipGirlxoxo

Ik doe per persoon een koffie kopje basmati rijst in een grote pan. Vul dan water bij zodat dat 1 vinger kootje boven de rijst uitkomt. Dit breng ik aan de kook, zodra het kookt zet ik het vuur lager en hou het in de gaten tot het vocht geabsorbeerd is. Dan nog een minuut of 15 met de deksel erop laten staan. En klaar is de rijst.

marais vindt dit leuk.
  9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Niet zo heel verschillend dan, ik heb wel verschillende soorten rijst en de ene vraagt wat meer water dan de andere. Voor ons 4 doe ik 1 glas rijst en dat is altijd genoeg. Het zal natuurlijk afhangen van de grootte van je glazen maar onze gewone glazen zijn een prima formaat voor ons.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

En dat is dan een longdrink glas? Ik moet zeggen dat 4 koffiekopjes vaak te veel is. Maar met bijvoorbeeld nasi vind ik dat niet erg want dan vries ik wat over is in voor als ik een keer makkelijk wil eten.

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dat laatste wat je zegt is toch al iets om over na te denken. Dan doe je dus steeds een was als iedereen gedoucht heeft.
    Is een wasrekje in de gang, trap oid een oplossing?

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Eerder een soort tumbler, er gaat ongeveer 300 ml water in. Ik vul het glas ook niet volledig met rijst, ongerveer tot anderhalve vinger van de rand.

13. GossipGirlxoxo

Ga het eens proberen.
    Heb sinds 4 weken ook een spaghetti afmeet ding en vind dat toch handig. Kookte altijd te veel en de laatste 2 keer was het echt exact genoeg voor 4 personen.

citroenrasp en Mop81 vinden dit leuk.
  14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Momenteel werkt dit voor ons prima, heb ook wel even moeten zoeken voor de juiste hoeveelheid. En het hangt er ook vanaf of je grote eters hebt of niet.

15. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    Voor beide kinderen alle truien en shirts op een kleerhanger hangen. Na t wassen gelijk op een kleerhanger om te drogen, zo de kast in en hun kunnen zelf kiezen zonder een stapel overhoop te trekken.
    Schone was die nog gevouwen moet worden zet ik op de bank wanneer ik avond dienst heb, als ik thuis kom is t opgevouwen door mn man.

Vero0504 en Nellie4 vinden dit leuk.
  16. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    Ik weeg mijn pasta en rijst altijd af op de keuken weegschaal. Ik weet precies hoeveel we met z'n drieën meestal eten. Hierdoor heb ik altijd maar heel weinig over en gooi ik dus maar weinig weg. Vond het elke keer zo zonde als ik per ongeluk weer teveel gekookt had.

Vero0504, Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Daarom heb ik altijd 2 handdoeken klaarliggen. Eentje voor mijn gezicht en eentje voor mijn onderlijf.
    Die voor m’n onderlijf gebruik ik 2x maar wel op dezelfde dag. ‘s Ochtends was ik m’n gezicht en armen en spoel ik me alleen even af. ‘s Avonds douche ik helemaal, inclusief haren wassen (2x per week).

Nellie4 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Nee, er os eigenlijk nergens ruimte over. Maar zo vaak zijn we niet aan boord + de kleine doeken worden ook gebruikt.

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zit alleszins niet tússen mijn billen te schrobben, dus ik zie het probleem niet.

Wij gebruiken handdoeken meermaals omdat het veel beter is voor het milieu. Heel simpel.

20. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zweer bij een goede rijstkoker!
    Je meet de porties makkelijk af, spoelt de rijst, vult gedoseerd water bij en zet hem aan. Zodra hij klaar is blijft hij de rijst warm houden. Kookt niet over en je hoeft niets af te gieten etc.

Vero0504 en marais vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina