Wat zijn jullie maniertjes/handigheidjes in en om het huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebelleke, 4 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Dit doe ik in de kast waar de keukenmachine staan die hebben van die zuignappen. Op een krant blijven ze niet plakken. Als ik ze los in de kast zet is het altijd zo'n getrek

Picaris, GossipGirlxoxo en Madeliefste vinden dit leuk.
  2. Elinetjeee

De kunststof kozijnen waar houtnerf op zit maak ik schoon met een electrische tandenborstel ;) wel een oud borsteltje uiteraard. Maar dit scheelt zo veel moeite!!

Vero0504 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Inderdaad, ideaal! Altijd perfecte rijst.

4. Elinetjeee

Ik zet altijd van die klapkratjes klaar en doe voor elk persoon zn eigen kratje. Ideaal met in de kast leggen

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    Jazeker! Doe ik altijd, kookt nooit over op die manier :thumup:

vlinderCN vindt dit leuk.
  6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.510
    8.437
    113
    En handigheidjes?

Had ooit plastic sokken klemmen gekocht om de sokken uit elkaar te houden in de was, wat onhandig, maar ... Bij ons lits-jumeaux dekbedovertrek en het hoeslaken zijn ze ideaal om de opening dicht te maken met een aantal zodat het niet als 1 grote prop in de wasmachine en droger zit.

Ik heb alle broodbeleg in een mand in de kast staan, vinden veel mensen raar als ik alles in 1x uit de kast trek met eten. Die hebben het zelf allemaal los in de kast staan, dat vind ik pas onhandig :D

Baddoeken, washandjes, keuken- en theedoeken leg ik allemaal om-en-om op de stapel (rand/dikke kant links, dan weer rechts) zo krijg je een mooie rechte stapel in de kast!

Vero0504 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  7. Elinetjeee

Dat zou hier dan net weer kastvulling zijn.. wij eten bijna nooit rijst

citroenrasp vindt dit leuk.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Hier dus niet te doen! Zie het al voor me: 9 verschillende kleuren. Zie dat maar eens te vinden:eek:

citroenrasp en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Ik gebruik ook die klapkratten voor de was. Maar om mijn vieze was te sorteren heb ik bakken van de IKEA.
    Ik gebruik die klapkratten om mijn was te verzamelen en naar de bijkeuken te brengen. En om schone was in mee te nemen.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik doe 2x per dag rondje door het huis om alle losse spullen op te ruimen.

Wanneer de was droog is strijk, vouw ik het direct en doe het in de juiste kasten.

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Dat is met een klein huishouden misschien nog wel te doen, maar met een groot gezin echt niet. Ik heb daar geen ruimte voor in mijn badkamer...

12. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.608
    4.023
    113
    Vrouw
    Ik las inderdaad net met hoeveel mensen jullie zijn. Kan me voorstellen dat dat onbegonnen werk is :)

Zxcvb vindt dit leuk.
  13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Ja, zo makkelijk!
    Wij hebben er twee. Zoveel makkelijker dan alles los. En de kast blijft veel schoner. Die mandjes hebben al gauw een vieze bodem. Even afwassen en weer schoon.
    Ze gaan zelfs mee op vakantie:roflmao:

Gewooniemand vindt dit leuk.
  14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Ha dank je! Top tip, ga ik uitproberen

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Haha ik ook. Ga zo naar de action voor meer mandjes, ben de keuken aan het opruimen en kom toch echt mandjes te kort

Oilell, Vero0504 en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    De oudste drie slapen op zolder. Ik heb op de voorzolder een wasmand voor de vieze was van hun staan. Zit het erin? Dan was ik het uit. Ligt het op hun kamer? Dan hebben ze pech.
    Ook moeten ze vanaf de brugklas hun eigen bed verschonen. Ik wil het dan nog wel afhalen, maar opmaken is hun pakkie aan

Adje vindt dit leuk.
  17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.856
    113
    Ik had ooit zo'n rijstkoker gekregen, maar vond er niks aan. En wij eten best regelmatig rijst. Gewoon in een pan vind ik veel lekkerder. Heb er toen ook maar een ander blij mee gemaakt.

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Ik ook! Als ik voor de hele bubs hier ga wasvrouwen heb ik dus de hele tafel nodig:roflmao:
    Ieder kind een eigen stapel. Is met opruimen zoveel makkelijker:thumup:

19. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Wat ik zelf nog handiger vind, is dat ik de ongevouwen was al sorteer per persoon of kamer waar de was naar toe moet. Dan vouw ik de was in desbetreffende kamer. En dan gaat het zo hup de kast in. En dan ga ik weer naar de volgende kamer om daar weer de was te vouwen.

Dat scheelt mij echt zoveel tijd.

Vero0504, Gewooniemand, NdNk en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    #120 Adje, 5 jun 2020
    Laatst bewerkt: 5 jun 2020
    Dat doe ik ook. Maar ik ga altijd heel lui voor de tv mijn was vouwen :roflmao: Dan heeft iedereen ook nog ‘zijn eigen plekje’ op de bank waar ik de stapeltjes leg. Bij mij ligt de bank dan vol :D
    En daarna gaat het in omgekeerd volgorde van in de kasten leggen terug in de wasmand. Dus was wat naar zolder moet onderop etc. Daarna ga ik naar boven met de wasmand en ga in volgorde van de stapels de kamers af. Van de jongste twee kinderen leg ik het netjes in hun kast. De oudste twee leg ik het op hun bureau oid en mogen ze het zelf weer in hun kledingkast opbergen.

Als ik dat voor 9 personen moest doen, zou ik zeker een grotere bank nodig hebben :roflmao:

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina