Wat zijn jullie maniertjes/handigheidjes in en om het huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebelleke, 4 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    wat handig! Nooit aan gedacht

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.116
    14.847
    113
    Vrouw
    Dat vind ik weer te veel moeite:roflmao:
    Zoals ik d was uit de machine haal, gaat het aan d waslijn. Alles hangt dus door elkaar. En zo gaat het droog ook weer in d wasmand.
    Ik sorteer wel met opvouwen. Vind ik prima werken. Bij de tafel het ik ook fijne werkhoogte. Op de slaapkamers moet ik op een bed gaan doen ofzo. Geen zin in

3. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Haha, hier precies hetzelfde, ik baken mijn hele territorium van bank en salontafel af met stapeltjes was en er past niemand naast me. Willen ze erbij zitten, dan zullen ze moeten helpen, zodat het eerder klaar is.
    Mijn man heeft trouwens een hekel aan wasvouwen, behalve de sokken, wat ik juist teveel gepriegel vind. De sokken gooi ik dus altijd zijn kant op, of laat ik voor hem achter in de wasmand.

Vero0504, Gewooniemand, toch3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

krijg net reclame van Coolblue te zien van een kookplaat die ervoor zorgt dat je eten niet meer over kook Haha

Hier staat de wasmachine en wasmanden op zolder, kinderen leggen hun kleding op de trap, dan kan ik het zelf meteen goed sorteren in de juiste wasmand. Als de oudste het op haar kamer blijft liggen wordt t niet gewassen, jongste legt t tot nu toe altijd op de trap.

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.499
    21.911
    113
    Sokken hang ik op de waslijn als paar bij elkaar. Als ik het afhaal hoef ik uit geen sokken meer te sorteren. (Ik wist eerst niet eens dat dat een handigheidje was tot iemand me er eens op wees.)

Was vouwen: niet bepaald mijn favoriete bezigheid omdat ik er rugpijn van krijg. Ik vouw de was ook pas wanneer ik 2 volle wasmanden heb (halve wasjes doe ik bijna nooit).

De avond van tevoren ruim ik de wasmachine in, zodat het 's ochtends gelijk aan kan. Op die manier vergeet ik ook niet iets. In de winter draai ik de wasmachine de avond van tevoren. (De was hangt hier áltijd buiten en 's winters hang ik die ook heel vroeg op, eind van de dag is het dan droog) Uitgestelde start gebruik ik niet ivm het geluid van de wasmachine.

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.519
    8.445
    113
    Doe ik ook! En we hebben hier veel zwarte sokken, dus per paar dezelfde kleur wasknijpers :roflmao:

En nu ik weer veel buiten droog, ik hang alles door elkaar op de waslijnen (sorteer was op kleur donker of licht ) en als ik de was afhaal doe ik dat per persoon / kast en vouw het op voor het de mand in gaat. Strijkgoed (hooguit een paar overhemden) gooi ik er dan bovenop. Dus als ik dan in huis loop kan ik in 1 streep door naar de kamers.

Ben er inmiddels zo handig in dat ik.voor het opvouwen bijna geen tafel of wat dan ook meer nodig ben :)

Vero0504 vindt dit leuk.
  7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.116
    14.847
    113
    Vrouw
    Goed van ze! Ik ben al blij als ze het in de wasmand doen

TotalBella vindt dit leuk.
  8. 18ES19

18ES19 Lid

1 jun 2020
    11
    4
    3
    Vrouw
    Die is handig! Ga ik ook maar eens in gebruik nemen, want daar hebben we toch 5 van in omloop.

Mijn tip: mijn vriend vouwt zijn eigen was en bergt die ook zelf op.
    We strijken niets.
    Als ik een boodschappenlijstje maak, dan zet ik de producten op volgorde van de winkel

Vero0504 en siets vinden dit leuk.
  9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.519
    8.445
    113
    Als ik snel naar de winkel moet maak ik gauw even een foto van de inhoud van de koelkast, dan kijk ik in de winkel bij twijfel even 'in de koelkast' of ik iets nog wel of niet heb liggen.

Vero0504, Picaris, Gewooniemand en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.116
    14.847
    113
    Vrouw
    Deed ik eerst ook, maar daar heb ik nu teveel sokken voor. Ik mij ze over het droogrek, of nu buiten in het zonnetje op de tuintafel:thumup:

11. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Goed idee.
    Ik ga even meten en ook bakken halen.

12. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Als ik de omelet ga snijden voor in de nasi, doe ik dat altijd met het pizzames. Ideaal Werkt dat. Juist omdat je van die kleine reepjes nodig hebt.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.200
    113
    Jep hier ook en nog makkelijker, ze ruimen daarna hij eigen stapeltje op.

Zxcvb vindt dit leuk.
  14. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ja dat is dan wel een goede oplossing daarvoor. Ik heb er ook helemaal geen goede plek voor om meerdere handdoeken te laten hangen dus dan mik ik het liever meteen in de wasmand/machine.

Ik moet nu trouwens denken aan verschillende cliënten in de thuiszorg. Een aantal wast zo weinig mogelijk uit zuinigheid. 1 daarvan gebruikt de halve week dezelfde handdoek voor onder en een ander voor boven, en ook hetzelfde washandje.
    En ooit was er zelfs 1 die een hele week met 1 washandje en 1 handdoek voor onder en 1 handdoek en washandje voor boven deed:| Toen hebben wij als team overigens wel aangegeven dat we niet echt het idee hadden dat ze daar nog schoon van werd op de laatste dag van de week voordat er weer was gedaan werd:o:

15. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Oké dan is dat het verschil, ik droog wel tussen mijn billen:D

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik snij er ook tosti's mee en deeg.

Vero0504 vindt dit leuk.
  17. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik ken iemand die gebruikt gastendoekjes, van die kleine handdoekjes, om van onderen af te drogen.
    Zij gebruikt dus de andere handdoek voor bovenkant 3x en het gastendoekje gaat wel elke dag in de was.

Vond het eigenlijk best een goed idee, maar krijg m'n man hier niet in mee :roflmao:

Vero0504, Spoetnik, chrystel73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.763
    18.879
    113
    Vrouw
    #138 Neuzeke, 5 jun 2020
    Laatst bewerkt: 5 jun 2020
    1 Onderkant kleine handdoek.
    2 Lichaam grote
    3 Haren middenmaat.
    1 en 3 gaan direct in de was.
    2 gebruiken we 2 keer
    Voor de kinderen is het nog 1 handdoek en direct in de was. Die drogen zich af met van die dunne sport handdoeken van décathlon.
    Washandjes, schoteldoeken, keukenhanddoeken, handdoekje toilet beneden gaat alle dagen in de was.

Ikzelf heb geen bakken als wasmand.
    Voor de vuile was heb ik hoge, smalle wasmanden van de action. Voor de strijk een gewone mand (die is toch nooit leeg dus moet geen opplooi zijn) en voor weg te leggen een opplooibaren mand.
    Ik leg alles dat ik plooi en strijk per persoon. En iedereen (behalve de kleinste) legt zen eigen spullen wel.

Verder ben ik een enorme schaar van.
    Pizza, pannenkoek, vlees,....
    Ik doe dit sowieso met de schaar.

19. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    Mijn man snijt er ook altijd de pannenkoeken voor de kinderen mee

NdNk vindt dit leuk.
  20. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Hahaha ik heb altijd stapels was. Ik neem me altijd voor om het meteen te vouwen , maar lukt me bijna nooit.

Als ik de berg was dan heb, sorteer ik door de was in 4 verschillende wasmanden te gooien (letterlijk) en die wasmanden leg ik in die kamers. Scheelt mij echt heel veel tijd, sinds ik het zo doe.

Maar ik vouw heel gemakkelijk op de bedden, dat dan weer wel:D

Deel Deze Pagina