Wat zijn jullie per week kwijt aan boodschappen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ly1, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hier twee volwassenen 100 euro per week incl 3 shag voor ml
    En twee katten en 1 hond kosten ook gemiddeld 15 euro per week

2. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi,

Wij zijn zo n 450 euro per maand kwijt aan boodschappen incl verzorging en luiers. Ga volgens mij naar alle supermarkten die er zijn haha en haal daar alle aanbiedingen , gek op folders pluizen( woon in de stad en in een straal van 3 km zitten er al 4 )We zijn met zijn 4-en waarvan 1 nog in de luiers.
    Petje af voor die het met veel minder moeten doen. Of je veel fruit eet en groeten of juist niet, uit een potje of vers. Ieder zijn ding en we roeien allemaal met de riemen die we hebben. Ben begonnen met een klein moestuintje, ben nog aan het klungelen maar zag er net een leuk topic over.

Las ergens wel dm in Duitsland? Wat is dat en waar zit het. Hoor vaak dat de wijntjes daar goedkoop zijn.

3. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Het ligt er ook aan wat je allemaal berekend als 'boodschappen'. Wij tussen de 60-80 euro per week voor 2 volwassenen en 2 kinderen en eigenlijk bijna alles A-merk. Geen luiers of doekjes meegerekend.

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ongeveer 75-80 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Luiers en doekjes niet meegerekend. Het meeste geld gaat hier naar fruit, groente en vlees/vis. Maak iedere dag vers eten en heb een weekmenu die ik maak nav de aanbiedingen. De kinderen eten zeker 2/3 stuks fruit per dag, dus dat gaat altijd erg snel en daarnaast eten ze ook veel komkommers/radijsjes/cherry tomaatjes/paprika etc tussendoor. Ik maak ook zeker 4 van de 7 dagen verse soep en wij doen maximaal 1,5 dag met 1 hele brood... Maar ik kom eigenlijk nooit duurder uit dan 80 euro.

5. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    hier toch wel 100 in de week zonder luiers etc puur boodschappen. Maar nou drinken wij fanta, cola koffiebonen van de DE etc. Vlees haal ik wel in de supermarkt maar kip bijv weer bij de poelier omdat wij dat echt lekkerder vinden. Ik let ook niet zo op aanbiedingen maar eten waar we zin in hebben.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    de c1000 is hier in januari omgetoverd naar een jumbo :(

7. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Grappig om te lezen wat iedereen uitgeeft! Alleen een beetje jammer om elkaar daar op te oordelen vind ik... Ik hou het in ieder geval voor me hoeveel ik uitgeef voordat ik te horen krijg dat ik te veel snoep, te weinig fruit koop, te ongezond kook of wat dan ook..

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Idd grappig om te lezen,het is heel verschillend zo te lezen. Wij zitten gemiddeld aan de €100 per week met 2 volwassenen en 3 kids waarvan me dochter nog aan de HA voeding zit. Aardappelen halen wij hier bij de boer en haal me boodschappen bij Jumbo en brood bij de bakker en mijn kipvlees bij de poelier
    Dit is ook excl luiers etc,mijn middelste is zo goed als zindelijk dus alleen nog volop luiers voor de jongste

9. adi

adi Niet meer actief

Hier gemiddeld € 100 per week alleen aan eten, voor 5 personen. We eten alleen vers, maar wel standaard 1X per week buiten de deur. Dat zit niet in het bedrag.

10. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Zo'n 60 euro max per week met 1 volwassene en één kind + 2 katten. Geen frisdranken. Wel fruit. Niet zo heel veel lekkers. We eten vlees en op vrijdag haal ik altijd pasta op het station, in het weekend ben ik meestal alleen. Bedrag inclusief schoonmaakmiddelen, verzorgingsartikelen. Geen wasmiddel, want dat koop ik alleen in de aanbieding.

11. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    125 a 150 per week met 2 volw en 2 kinderen. Zit ook shampoo, wasmiddel en luiers voor de jongste in de nacht enz

Mijn man eet heel veel want traint 3-4 keer per week heel zwaar. En ik let op mijn eten dus heb vaak boekweitmeel, quinoa enz nodig.

We eten elke avond wel uitgebreid dus met soep of pannenkoeken alleen moet ik niet aankomen bij manlief dat is voor- of nagerecht voor hem :D

We eten wekelijks verse zalm, biefstuk enz. Alleen al mijn man heeft 7 bakken kwark nodig en veel havermout.

En kook heel gezond en uitgebreid.

12. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    €60,- per week voor 2 volwassenen en 1 kind, inclusief luiers en verzorging. Toen we nog met z'n tweeën waren was het vaak rond de €100,-. Deed toen altijd boodschappen bij de AH en kocht veel voorgesneden groenten, pakjes en zakjes etc. Nu boodschappen bij de Lidl, alles vers zonder pakjes en zakjes en niets voorgesneden. Scheelt enorm en vindt de kwaliteit er echt top! Zonder pakjes en zakjes is eigenlijk ook veel lekkerder(wel iets meer werk)

13. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik weet het niet precies, maar ik denk dat wij rond de 70-75 euro per week uitkomen met 2 personen.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    650 euro per maand. 2 volwassenen, 2 kinderen waarvan 1 in de luiers

15. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    100 euro per week, 2 volwassen en 3 kinderen. De ene keer minder, andere keer iets meer door luiers enz.

16. penseel

penseel Niet meer actief

Net uit gerekend met shag er bij ongeveer 87.50 in de week.

Ik doe een keer per maand grote boodschappen hier zit shampoo drinken uien rijst aardappelen en groot gebruik verpakkingen bij. Heb twee vriezers en kan veel inslaan per maand. 150 euro bij de lidl en dan heb ik 50 euro in de week over.

Dus die 87.50 is met grote boodschappen er bij berekend!

Rekensommetje 150 +200+=350/4=87.50! Maar dan verdeeld met grote boodschappen en dan 50 euro in de week over.voor brood beleg benzine wat ik vergeten ben te halen ect ect.

We zijn met z.n drieën maar met zoon er bij moet ik zeggen die eet als een volwassenen. Twee volwassenen en een kind. Wat ook goed en prima eet.

17. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik probeer tussen de 50 en de 60 euro in de week te doen
    (zit roken van mijn man niet bij in) dat gaat van een apart potje af.
    elke week brood en eieren van schoonouders
    doe 1x in de maand de grote boodschappen (dan gaat de melk per doos enz enz) dus verschilt per week

18. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hier rond de 100 en 130 euro p.w
    2 volwassenen en 1 kind

Moet er wel bijzeggen dat de voer voor onze hond vrij duur is bijna 50 euro. Dit is 1x p.m ivm allergie dus dat hakt er wel in ;)

En sigaretten voor manlief wat ook megaduur is maarja...

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik doe boodschappen voor 40 euro per week. groente en fruit haal ik op de markt. Scheelt een hoop. Hier was ik afgelopen week 3,80 kwijt voor een kg appels, tros bananen, bak druiven, een bloemkool, een broccoli en wortels.
    Nu is onze markt belachelijk goedkoop hoor.
    Kip haal ik van de poelier op de markt. Heeft standaard acties zoals 10 voor .... Euro. Dat vries ik in. Ik haal dat voor 2weken. Omgerekend 3 euro per week.
    Brood haal ik bij de bakker op de markt. Twee stuks. 1 om in te vriezen, de ander voor de ochtend erna.

De rest van de week haal ik of brood uit de supermarkt of ik maak broodjes uit de oven.

Ik doe de rest van de boodschappen bij de Lidl. We eten gezond, gevarieerd en dat voor 40 euro per week

20. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ik gaf echt veel te veel uit aan boodschappen, maar deed ook elke dag bijna boodschappen en kocht dan ook allemaal onnodige dingen. Ik denk dat we zeker wel 150-200 euro per week uitgaven.
    3 volwassenen (zoon van 18) en een zoon van 6.
    Sinds een paar weken doe ik mijn boodschappen bij ah online en dat bespaart me best veel geld. Ik kijk wat er in de bonus is en stel zo de maaltijden samen, haal brood voor een week, fruit en kattenvoer etc en ben ongeveer 70-75 euro kwijt. Shampoo en douchegel haal ik meestal bij de Action en als er nog wat gehaald moet worden haal ik dat even bij de Lidl. Ik vind het echt een uitkomst haha. Ze komen straks na 16 uur trouwens mijn boodschappen weer bezorgen en er zit altijd een "kadootje" bij.

Deel Deze Pagina