Tot nu toe zijn wij de alimentatie altijd in goed overleg overeen gekomen, echter nu gooit ex de kont tegen de krib... Je kunt je alimentatie ook via de rechter regelen, maar hoe werkt dat? Moet ik een advocaat zoeken ofzo? En dan?
ja raad voor de rechtsbijstand of juridisch loket bellen. van hun krijg je het telefoonnummer van een advocaat. jij gaat met die advocaat in gesprek en die schrijft de advocaat van je ex aan (als hij die heeft en anders krijgt je ex een brief). reageert ex of zijn advocaat niet dan gaat het naar de rechter. hou er wel rekening mee dat hier een tijdje over heen gaat. mocht de rechter de alimentatie toekennen en je ex betaald nog niet dat kun je na 3 of 6 maanden aaneengesloten niet betalen van de alimentatie contact opnemen met het LBIO (landelijk buro inning onderhoudsbijdrage). zij hebben HET ORIGINELE afschrift van de rechter nodig (die heeft je advocaat als het goed is gekregen) en zetten dan tegen een bepaald percentage aan kosten de boel in werking. eerst proberen ze het zelf bij hem los te krijgen maar weigert hij dan nog dan leggen ze loonbeslag. mag ik vragen waarom je het nooit officieel hebt laten vastleggen?
Nou ja we hadden een hele goede band verder en hebben in goed overleg de alimentatie vastgesteld, waarvan we een document hebben gemaakt en beide ondertekend. Het staat ook in het ouderschapsplan. We hebben laag ingezet met het idee van als dat lukt is het goed. Maar ik red het er absoluut niet mee en heb dat aangegeven. Maar nu is er het een en ander voorgevallen en weigert hij mee te werken. Ik weet het, we hadden het vanaf het begin gewoon officieel moeten doen, maar we hadden beide het vertrouwen dat we er samen wel uit zouden komen.