Wat zijn jullie sinterklaas uitgaven per kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door scheetjuh, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Nou halleluja! Ik word echt blij van mensen die zo vooruit kijken ipv zielig doen dat ze het niet breed hebben. Heb 12 jaar in de schuldhulpverlening gewerkt en budgetbeheer gedaan voor mensen met psychische en verslavingsproblemen. Zelfs met een heel krap budget is heel veel mogelijk! Alleen vraagt het wel om vooruit kijken en niet op het laatste moment bedenken dat e geld nodig hebt. Helaas kan niet iedereen dat en zouden deze mensen wellicht heter af zijn onder bewindvoering oid.
    Mijn cliënten konden ondanks schulden en krap budget Est 200 euro krijgen voor sinterklaas. En dan bleef er mog zat over voor kerst en oud en nieuw.

Zelf was ik niet van plan veel uit te geven dit jaar. Maar de ideeen worden alweer grootser merk ik. De goedkope schoenkadootjes 2x pw zijn nu al meerdere kadootjes per keer en ook wat duurdere erbij. En inmiddels ook al om de dag. Voor pakjesavond had ik 3 dingen staan maar moet nog even aan de nakom wat te halen. Maar heb er totaal nog geen sin in gehad.
    Ik heb nu zo'n 100 euro uitgegeven dus denk dat het eindigd op zo'n 200 euro. Meer weer dan van te voren gedacht.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    100 % mee eens. Spaar heel het jaar door, leg appart van vakantiegeld en kinderbijslag en elke Euro die ik overhoudt van boodschappen geld. ( a 80 per week) en hop volle tafel met sinterklaas

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij kregen vroeger al 150 gulden per kind. A 7 kinderen is heel veel geld. Moeder thuis, vader werken. Spaarde ze heel het jaar voor. Ook elke dag schoen zetten.

Mijn man kreeg 5 dec kleding. Geen kados. Zat in pleeggezin. Andere eigen kinderen wel kados.
    Zelf zou ik nooit fiets, kleding, schoolspullen etc. Geven. Dat hoort bij de opvoeding. Gewoon speelgoed ;). Met verjaardag en 5 dec. Dan ook uitgebreid.

4. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    #204 Victoria30, 17 nov 2016
    Laatst bewerkt: 17 nov 2016
    Schandalig zeg!

5. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Hier idem (denk: bijstandsniveau).. Doe het zo ongeveer hetzelfde als jij. Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt :)
    *edit* uitzonderingen daargelaten.. ik heb geen schulden die afbetaald moeten worden etc en voor mensen die die wel hebben ligt e.e.a. ook weer genuanceerder. Elke situatie is anders, maar ik vind inderdaad wél dat iedereen een stuk eigen verantwoordelijkheid heeft wat betreft het op zijn minst proberen om gebruik te maken van de mogelijkheden om toch wat geld opzij te zetten/ vrij te maken voor 5 december als ze het willen vieren.

6. Ah nee, dat vind ik echt heel erg sneu.. :(

Hier trouwens wel 'nuttige' cadeaus, maar dan als extraatje en niet als onderdeel van een vast aantal cadeaus. Maar goed, ik weet nu al dat zoon dólgelukkig gaat zijn met z'n Pokémon-pyjama en Paw Patrol dekbedovertrek en ons meisje met haar Minnie-pyjama en prinsessen-dekbedovertrek. Als dat het enige was wat ze kregen, zou ik het ook niet zulke leuke cadeaus vinden, maar als extraatje zodat er meer uit te pakken valt, vind ik het wel leuk :D

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Waauw top seg! :)

Wij doen het ook zo, we hebben niet te klagen maar 50 euro is veel geld. Zodra de sint gedaan is begin ik al te denken aan het jaar erop. Tegen april heb ik al een redelijk lijstje en dan begin ik stilaan. Zelfs nu weet ik al een thema van speelgoed voor volgend jaar. Maar ik wacht natuurlijk minimaal tot april vanwege zijn interesses :)

8. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Hier besteden we 50 a 60 per kind.
    De opa's en oma's ook zoiets en de oom's geen idee.
    Ze worden in ieder geval goed verwend.

Hier overigens geen kerstcadeaus. Heel misschien een pyjama of zoiets dergelijks.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ondanks dat hij ee nog niet is heeft hij al een eerste sinterklaas kado haha.

Ik heb een boek gekocht; weet je hoeveel ik van je hou? Voelt zo goed om eindelijk iets te mogen kopen :)

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Misschien een idee om dan eens een jaarkaart van bijv. een indoor speeltuin/speeltuin/ dierenparkje te vragen. Of abo. op een tijdschrift.

hebben wij gedaan met een 10 ritten kaart voor een grote in en outdoor speeltuin. zo heb je er het hele jaar wat aan en scheelt in de berg speelgoed.

11. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hier ongeveer 70 per kind maar wel Sint én kerst, nou ja heb er nog maar eentje:D

12. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Dochter krijgt voor ongeveer 75 euro van ons en voor 80 euro van oma.

Met kerst koop ik voor m'n partner, dochter, drie bonuskinderen en mijzelf voor ongeveer aan 20 euro p.p. kleinigheidjes.

13. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    Wat veel reacties allemaal leuk!
    Wens jullie alle vast een gezellige avond dan

14. Tooto

Tooto Niet meer actief

#214 Tooto, 18 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2016
    Hier is dat niet het geval eerlijk gezegd. Ze is 21 dec jarig. Meer als genoeg uitgegeven en als het aan mij lag nog wel meer😂

Hier ongeveer 250€ voor sinterklaas (1kind) (incl cadeautje's van opa/oma) Vieren overigens geen kerst 😊

15. Tooto

Tooto Niet meer actief

Helemaal mee eens! Ik leef van de bijstandsnorm. Ik spaar er ook echt het hele jaar door voor.
    Alles wat over is van boodschappengeld, een deel vakantiegeld en deel eindejaarsuitkering. Alles is haalbaar.

16. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Oké ik moet mijn reactie met 100 euro verhogen ;)
    Heb dan ook erg veel gewerkt dit jaar en dus leuk extra'tje verdriend dus t mag wel van mezelf :p

17. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Haha herkenbaar. Financieel gezien hebben we een erg goed jaar gehad, dus ik heb echt zin om met sinterklaas lekker los te gaan. Iedereen dit jaar wat extra's!

18. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Poeh...ik denk dat ik nu al op z'n ruim 200 euro zit en dan ben ik nog niet klaar 🤐
    Maargoed..werk er ook hard voor dus dan mag ik mijn kleine meisje ook wel verwennen

19. rums

rums Niet meer actief

Onze kinderen krijgen samen een wobbel, die kostte rond de 135 met korting. Ze krijgen beiden nog een tekenboekje dus 70 per kind.

20. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Dit zat ik me begin oktober ook te bedenken. Ik heb het hele jaar knetter hard gespaard om een achterstand in te halen ivm aanschaf nieuwe auto en een nieuwe buffer op te bouwen. Die was eind september gevuld. we hebben niet op een houtje gebeten, maar wel zoveel mogelijk apart gezet en andere dingen gelaten.

Dus heb met dochter haar verjaardag en nu met sinterklaas en kerst ook eens flink uitgepakt. Ook voor mezelf trouwens. Volgend jaar doen we wel weer normaal :D

Deel Deze Pagina