Wat zijn jullie sinterklaas uitgaven per kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door scheetjuh, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn man en ik vinden het een kinderfeest.. voor jonge kinderen waar sklaas dus speelgoed geeft.
    Volwassene en kids boven de 12 krijgen met sklaas een chocoladeletter en doen verder onderling lootje trekken voor een klein bedrag.

2. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Dan nog, hoe leg je dat uit aan de jongere kinderen die hun oudere broertje toch echt nog gewoon ook als 'kind' zullen zien?

Ook hij is toch gewoon nog een lief kind dat zijn best heeft gedaan voor Sinterklaas? Hij is 12.....

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Inderdaad...Mijn oudste is 20 en krijgt gewoon allerlei cadeautjes. In de ogen van zijn broertje en zusje is hij gewoon een kind. Hij zet ook nog zijn schoen (maat 46) naast de schoentjes van zijn broertje en zusje en krijgt dus ook gewoon wat erin.

En met pakjesavond krijgt iedereen cadeautjes: niet alleen de kinderen, maar ook papa, mama en opa. Wij trekken geen lootjes.

4. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ongeveer 70 euro inclusief schoencadeautjes per kind...

5. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Dit vind ik echt raar!! 12 is toch ook nog een kind. Moet hij dan toekijken hoe broertjes en zusjes wel worden verwend. Echt sneu hoor. Hier de oudste 14 en die word net zo verwend als de andere twee.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat vind ik toch best raar en sneu voor de oudste die nog steeds ook een kind is. De jongsten krijgen dus voor Eur 50,- en hij moet dan lootjes trekken en krijgt iets van een tientje of zo. Begrijp ik dat goed? :(

Hier ook allemaal kado's hoor, alle krijgen de kinderen natuurlijk verrweg het meeste.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Er zijn natuurlijk meer volwassenen die dat doen. Maar ik vind 12 jaar persoonlijk erg jong daarvoor...echt nog een kind in mijn ogen. Vindt hij dat ook oke dat de kleintjes nog een zak cadeautjes uit te pakken hebben en hij 1 pakje en een chocoletter?

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    Eens! Als ik dit zou doen zou ik de grens bij 16 trekken of eerder wanneer het kind er zelf om vraagt mee te mogen doen met lootjes

9. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Ik zit nu op zo'n 150 euro, waarvan een duur cadeau en de rest wat ik her en der verzameld heb. Ik heb er ook maar een dus dat scheelt wellicht.

10. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Als je de oudste bent van 12 is het anders dan wanneer je de jongste bent en 12 jaar word. Dan is het makkelijker om te zeggen vanaf nu doen we alleen surprises dnk ik. Maar iedereen moet dit voor zichzelf bepalen.

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ach, dat vind ik wel sneu hoor. Toen ik 13 was kreeg ik een stereo en ik was daar zo gelukkig mee! Ik was zwaar aan het puberen en zette mij erg af. Maar toen ik dat grote cadeau kreeg was ik zo gelukkig. Ik voelde me gezien door mijn ouders. Niet vanwege een cadeau an sich maar omdat ik het zo graag had gewild. Ik zou er nog eens goed over nadenken. De puberteit is al zo lastig voor ze.

12. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ach vind dat ook sneu.
    Hier die pakjesavonden op mn 15e en 16e nog steeds in mn geheugen gegrift. Sinterklaasfeest was hier altijd voor de hele familie en kind of volwassene iedereen kreeg evenveel :)

13. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Mooi omschreven. Precies zo heb ik het ook altijd ervaren, ook toen ik 16 was en mn eerste gsm kreeg 😍

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Meiden.. jullie mogen dit allemaal raar vinden (en dit hier uitdrukken vol met uitroeptekens), maar dit is gewoon hoe wij het doen ;)
    Ik zeg ook niet dat hij helemaal niks krijgt, maar zo uitbundig als eerder zal het niet worden.

En daarbij is hij de dag erna jarig dus sip zal hij echt niet zijn hoor :)

15. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    #295 meintje, 21 nov 2016
    Laatst bewerkt: 21 nov 2016
    Waarom geef je geen antwoord op de oprechte vragen die er tussen staan?

Zoals hoe je het bijvoorbeeld aan de andere kinderen uitlegt dat het oudere kindje minder of anders krijgt?

Mijn zoon is een paar dagen na sinterklaas jarig, in mijn ogen staat dat compleet los van elkaar. Hij wordt net zo verwend als de rest met sinterklaas en zal niets minder krijgen omdat hij toevallig gauw jarig is. Hij kan daar niks aan doen immers....

(aantal uitroeptekens bij de bedenkingen valt ook nogal mee hoor....denk dat velen gewoon graag willen weten hoe je dit verklaart richting kind van 12 maar ook richting de andere kinderen)

16. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Nou mijn 12 jarige wordt gewoon lekker verwend hoor met sinterklaas. Net als zijn 10 jarig broertje en 2 jarig zusje.

Vind het trouwens raar dat je zijn verjaardag noemt. Hij kan er toch niks aan doen dat hij de dag erna jarig is?

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.224
    113
    Home

ik vind het ook echt sneu
    dat koppie zal dan wel boekdelen spreken

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is eigenlijk nog eens extra sneu; met 5 december niks omdat je op 6 december jarig bent :)

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn dochter van 6 weet echt het verschil niet tussen 4 kado's met een waarde van 50,- of 4 kado's met een waarde van 20,-
    En de jongste is nu 10 maanden dus heeft helemaal geen besef.

Mijn zoon zelf wil graag meedoen met lootjes trekken (bij de volwassene horen). Hij wou dat vorig jaar en dit jaar ook al maar vonden wij nog te vroeg.

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Waar lees je dat hij niks krijgt??

Deel Deze Pagina