Wat zijn jullie "tandjes ervaringen"???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JuullesD, 5 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Bij ZL zag ik een wit puntje toen hij 4,5 maand was. Nu is hij ruim acht maanden en nig steeds niets door.

Ik zie aan de voorkant van de onderkaak wel twee vormen van tandjes en bovenop een flinke bobbel, maar er komt niets door.
    Vorige week ziek geweest, maar dat kan 'normaal' ook. Geen spuitluiers zoals ik wel eens lees. Poept soms wel drie keer op een dag.

Tja,..of dit met tandjes te maken heeft, geen idee... wacht her maar af. ZL is er niet huilerig van ofzo. Ben trouwens ook al zon twee weken preventief aan jet smeren met gel voor tandjes, zodat het tandvlees zachter wordt. Wellicht is het hierdoor dar ZL geen last heeft... doe ook maar een gooi hoor 😊

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Onze dochter is een latertje hiermee.
    Ze is nu anderhalf en heeft boven 2 tanden en onder 2 tanden haha.
    4 kiezen zijn tegelijkertijd onderweg. 3 zijn al door en de 4e bijna.

Tandjes heeft ze geen last van gehad. Duurde wel lang voor ze door waren.
    Kiezen zijn een ander verhaal. Heeft vaak pijnscheuten, vooral 's nachts. Word dan beetje overstuur wakker. Wel makkelijk te kalmeren. Eten gaat altijd moeizaam behalve met brood, fruit en yoghurt.

Het is een fase, het is een fase, het is fase 🙄

3. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Mijn dochter had met 4 mnd haar 1e tandje.
    Op wat gekwijl na en 1x kapotte billetjes nooit geen last gehad van tanden. Geen slapeloze nachten o.i.d gelukkig.
    Ze is nu 16mnd en heeft op 4 hoektanden na alles

4. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Wat een verschil zit er nog in zeg! De 1 een volledig gebit met 1.5 jaar en de ander 4 tandjes. Grappig:)

Wij hebben sowieso dentinox en pcm in huis en de dentinox smeer ik als ik het idee heb dat hij echt huilt van de pijn. Ik heb de druppels en gel van chamodent. Maar die druppels....geen idee of dat nu al wijsheid is om te geven? En hoe vaak?
    ik ben nogal huiverig met homeopathische spullen. Ik heb hem ook kindival en kindicol gegeven en van beide producten werd hij heel vreemd. Veel huilen en slecht slapen.
    Op de chamodent lijkt hij niet te reageren gelukkig maar voor de nacht durf ik het dan niet te geven haha.
    De nachten zijn weer relatief rustig maar ik merk dat hij onrustiger is. Veel kreunen, soms ook even heel hard huilen en dan weer doorslapen...
    Misschien zijn het dromen misschien tandjes, ik weet het niet meer!

5. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Hier 1e sympthomen van tandjes rond 5.5 maanden...
    niet willen eten, hangerig, s nachts wakker etc..
    Nu hij ouder is word het alleen maar erger.
    Ziek zijn/verkouden en koorts, spugen heel veel, niet eten..
    Hier is het elke keer drama zodra er een tandje bij komt.
    dus ik zal blij zijn als alles door is

6. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Het was afgelopen nacht heel vreemd hier. Rond tien uur begon finn te gillen, echt een paniek of angst huil. Hij was helemaal rood en bloed en bloed heet. Gauw even uit zijn slaapzakje gehaald en duurde best even voor hij weer kalm was. Getempt 36.4
    Daarna even geknuffeld en klein flesje gegeven voor het idee (was geen honger). Daarna werd hij even hyperactief, dentinox op zijn kaakje en binnen 10 minuten weer weg.
    Daarna rond elven nog een paar keer kort en hard huilen in zijn slaap en de rest van de nacht veel kreunen en jengelen in zijn slaap en 1 x was hij wakker.
    Is dat iets wat bij tandjes kan horen? Ben dit niet gewend van hem.

Deel Deze Pagina