teennageltjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fafa, 9 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Okee, heel suf, maar vanochtend realiseerde ik me opeens dat ik de teennagels van de jongste in 3,5 maand nog nooit geknipt heb :(
    Ik kan me van de oudste twee niet meer herinneren of het normaal is dat ze in het begin niet groeien :D
    Z'n vingernageltjes moet ik wel zeer regelmatig bijhouden.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Volgens mij brokkelen ze gewoon af, duurt bij het ene kind wat langer dan bij de ander. Mijn man knipt altijd de nageltjes, maar volgens mij doet hij bij mijn dochter van anderhalf nog steeds alleen de vingernageltjes....

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Bij mijn zoontje van 6mnd ook nog nooit gedaan. Ik kijk wel altijd, maar het is nooit nodig.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier duurde dat ook heel lang. Nu nog steeds maar elke paar weken van een paar nageltjes net het puntje eraf, verder nooit nodig.

5. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik doe het wel maar het is niet zo vaak nodig. De nagel van zijn grote teen is vanaf zijn geboorte een beetje apart. Het groeit schilferig en de nagel groeit omhoog. Om te voorkomen dat zijn nagel inscheurt, knip ik ze.

Meestal moet ii alleen zijn vingernagels doen. Tjonge die groeien als kool! Thank god for babytv...anders kon ik zijn nagels nooit knippen. Hij zit og ligt geen seconde stil!

6. fafa

fafa Niet meer actief

Okee, heel normaal dus :)
    Stom zeg, dat je dat soort dingen dus zo snel vergeet.
    Maar wel handig, die niet-groeiende nageltjes, want inderdaad, ze liggen geen seconde stil om zich te laten knippen ;)

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mijn dochter is 15 maanden..
    Ik heb ze nog maar 2x geknipt..

8. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Het duurde bij mijn zoontje ook wel een tijdje voor ik ze moest knippen. Maar ze waren toen wel langer dan ze leken. Omdat het zulke kleine, fijne nageltjes waren zag ik het ook niet zo goed, tot ik er een nagelknippertje onder schoof en er toch best wel een stukje vanaf ging.
    Nu moet ik ze best regelmatig eens doen, met name de grote teentjes, anders breken ze af.

9. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ik heb hier 2 x de teennagels en zeer regelmatig de vingernagels moeten doen. Maar Eh ik knip niet. Ik heb een hyperactief kind wat absoluut niet stil ligt of zit en knippen is dus erg gevaarlijk. Ik bijt 😃 tijdens het flesje drinken zo alle nagels eraf. Vind ie super grappig ook....hopelijk kan hij ooit stilzitten. Als hij 18 is is het toch minder charmant

10. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Hier groeien ze ook niet eigenlijk, heb ze nog nooit geknipt en hij is nu 9,5 maand. Vingernagels wel, die knip ik niet maar vijl ik want hij wil niet stil zitten en vijlen vind die grappig om te zien.

11. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Herkenbaar...
    De teennageltjes heb ik ook pas vanaf een maand of 4/5 moeten knippen. Die zijn bijna niet aan de beurt..

De vingernageltjes daarentegen moet ik elke week wel bijknippen .. en dat is een karwei zeg, met onze wiebelbaby! Hele worsteling.. hij vindt het niet vervelend volgens mij, maar kan gewoon niet rustig stil zitten/liggen, hihi!

Deel Deze Pagina