Olvarit kamillethee

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nijntje1984, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heeft er iemand ervaringen met de Olvarit kamillethee? Ik wil het vanavond eens proberen om mijn onrustige slaper terug te laten doorslapen... Hij is wel net 8 maanden, dus verlatingsangst zou kunnen meespelen en er zijn nog 3 tandjes aan't duwen (staan getekend in het tandvlees, eentje is van gisteren door).

2. adi

adi Niet meer actief

Nooit gehoord dat Olvarit ook thee verkoopt.

Maar is dat gewone kamillethee? Die werkt toch niet als slaapverwekkend?

Mijn kinderen drinken meestal kamillethee (echt zeker elke dag), en die helpt wel bij buikkrampjes, buikpijn enz, maar niet om te slapen hoor...

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wist ook niet dat Olvarit thee heeft.
    Hier drink ik zelf ook veel kamillethee ivm een vaak onrustige maag,maar voor het slapen help het niet.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
  5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Interessant. Nou thee is natuurlijk lekker warm en dat werkt ontspannend neem ik aan. Kamillethee is looizuurvrij en theïne vrij, dus ook dat moet je hebben.

Julia drinkt ook heel vaak Kamille thee, maar dan gewoon getrokken van een gewoon "grote-mensen-zakje". Is denk ik een stuk goedkoper ;)

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zonder twijfel! :D Maar wil het eens proberen. Hij heeft ook veel last van doorkomende tandjes dus alles wat kan helpen wil ik proberen.

7. adi

adi Niet meer actief

Natuurlijk kun je het proberen, maar ik denk dat het commerciele geldklopperij is. Als zij geen andere stoffen aan hebben toegevoegd om het kind rustig te laten worden (en dat zou ik checken), is het een gedroogde kamilleplant net zoals elke andere. Die werkt echt niet heel anders dan een andere thee

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als er sprake is van doorkomende tandjes, betwijfel ik of kamillethee daar iets aan doet. Zou ik toch echt gewoon dentinox smeren...

9. tulip

tulip Niet meer actief

hm, mijn eerste reactie zou zijn, wat maakt die kindjes dan rustiger, want daar ben ik dan weer niet gerust op;)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dentinox ken ik niet... (België) Ik heb hier een balsem voor de eerste tandjes, maar heb niet de indruk dat dat veel doet.

@ tulip: Kamille staat gekend voor kalmerend te zijn, net zoals lavendel gekend staat voor rustgevend te zijn. ;)

Deel Deze Pagina