Bedrag per maand aan vaste lasten : 1585,- wordt binnenkort lager i.v.m stop van abonnementen. Huurhuis of koophuis : Huurhuis = 380,- Aantal personen in het huishouden : 2 (+ 4 katten en 3 cavia's) Werk: Gezamenlijk verdienen wij 1975,- We leggen standaard geld opzij elke maand 250 euro. En dat is bedoelt voor : - cadeaus voor verjaardagen, trouwdagen, sinterklaas, kerst enz (totaal uitgerekend en gedeeld door 12), - dierenarts kosten, - eigen bijdrage zorgverzekering, - sport, - belasting, - make-up/badschuim/scheerspullen enz enz - Overige voor onverwachte uitgaven. - Leesmap (stopt binnenkort)
Onze vasten lasten zijn ongeveer 1600 euro. We hebben een koophuis. 2 persoons huishouden, met 2 huisdieren (hond en konijn).
SLIK....wij komen uit op 2375 euro......auch.... We wonen nu nog met zn tweetjes en met 2 honden en 4 katten in een koopwoning. Mijn man werkt meer dan fulltime en ik werk niet.
toch zeker wel 2000 euro en houden niet veel over voor de extras per maand hebben we netto: vriend werkt fultime 1750 per 4 weken 1900pm en ik 4 a 500 per maand met partime baantje huis: koophuis en betalen netto 650,- (bruto 800) aantal personen in het huishouden: 4 auto: 500 per maand verzekeringen ziekenfonds: 230pm verzekeringen voor huis en levensverzekering etc: 250,-pm uitvaardverzekering: 15,- pm voor het hele gezin boodschappen toch wel 300 pm peuterspeelzaal 50,- pm dan heb je nog telefoon, intenet tv etc: 100,- en dan heb je nog wel is een verjaardag of extra rekening vanwegen eigen risico verzekering of gewoon levensonderhoudt. houden dus niks over om te sparen. we zijn nu voor een goedkopere, nou ja zuinigere auto aan het kijken. dat zou ons 150 pm schelen en gaan dan 15 euro per maand sparen voor de kids
wij zijn per maand voor alles ruim 2500 euro kwijt!hahha en dan zijn dat echt alleen de standaard kosten ja en dan moeten we nog boodschappen doen,extra dingen van die maand en tanken en sparen! onze hypotheek is al 1088 ik wil er wel voor tekenen 1300 euro aan kosten dan ken ik vet sparen!!!hihih en we zijn nu met zn 2en en we hebben een konijn en 4 katten
Tja dat ligt idd zo aan je inkomsten. Als wij 2500 euro moesten betalen aan vaste lasten hadden we totaal niks meer.
Wij zitten aan de 2500 euro per maand. Zoals eerder gezegd, lijkt veel maar er komt ook wel het eea binnen. Laten we zeggen dat we het niet slecht hebben.
Dat kan ik wel zien ook aan de vraagprijs..... Ik woon wel in de randstad en hier heb je voor 180.000 euro misschien net aan een 2 kamer appartementje (dan moet je al geluk hebbeb hoor!!!!!) Mijn vaste lasten zijn: zo'n 1900 per maand Ik heb een koophuis en betaal daar zo'n 1000 p.m hypotheek voor (is wel bruto) Het is een klein huisje uit de jaren 30 met zo'n 52m2 woonoppervlakte!!!! We wonen met z'n 3e: 2 volwassenen en 1 kindje van bijna 1
ja tuurlijk je leeft ernaar hoeveel je verdient als ik straks hopelijk zwanger mag worden wil ik toch porberen om partime te werken en dan moeten we op andere dingen besparen
Volgens mij zitten wij ook zo rond die koers. Wij hebben een koophuis, manlief werkt fulltime, ikzelf werk parttime. Dan nog een kleine dame in huis en zo'n harige dame!
Netto inkomen: 3200 Vaste lasten: 1500 Sparen: 1000 Boodschappen/auto/kadootjes etc: 300 (momenteel geen benzine uitgaven aangezien ik verlof heb) Zakgeld: 400 (beiden 200 voor leuke dingen te doen en bij beide gaat de mobiele telefoon rekening eraf, gemiddeld 30,- p.p)
Vaste Lasten Hypotheek BRUTO RENTE -855,00 Hypotheek BRUTO INLEG SPAREN -94,42 Overlijdingsrisicoverzekering -55,00 G/W/L -305,00 Gemeentelijke heff / belastingen -70,10 Verzekeringen -125,00 (opstal, inboedel, reis/ann/ uitvaart) Zorgverzekeringen -280,60 TV en Internet en telefoon -60,00 Auto Prive (belasting) -48,00 Auto Prive (verzekering) -23,00 Onderhoud Auto -50,00 Ongeveer 2000,- Wisselende kosten; Boodschappen Benzine Diverse Abonnementen Kleding, kleding kids, make up, sieraden Kadootjes ed Dieren Sparen Dean Sparen Miley Onvoorzien (10% van inkomsten) (volgens NIBUD zou je dit apart moeten zetten voor bv machines die kapot gaan en andere onverwachte uitgaves dan kom je nooit in de problemen.. Ongeveer 1100 euro Wij hebben maar 1 inkomen van ongeveer 65000 bruto per jaar (circa 35-40 duizend netto) ik werk niet....
Maar de meiden met een koophuis geven jullie nu je bruto hypotheekbedrag door of netto?! Kijk als wij Bruto doorgeven is het 1400 euro maar dat is niet wat je maandlast is uiteindelijk want je krijgt terug. Wij zitten aan 900 euro netto dan.
- - huurhuis of koophuis: huur - aantal personen in het huishouden:4 - werk:25 + 38 uur per week. Netto inkomen: 2600 per maand Huur: 610 per maand Gas,water,licht,int+tel 100 per maand Verzekeringen: 10 per maand (hier betalen we geen zorgv.) Benzine: 50 per maand Openbaar vervoer: 10 per maand Sparen: +- 1000 per maand Boodschappen: Ik hoop rond de 400 maar denk rond de 500
alles is per maand, inkomen is prive (heb dit gewijzigd omdat het me niet zo lekker zat om ons inkomen te vermelden) we leven met 4 personen en mijn man werkt denk ik zo'n 80 uur in de week ik ben thuis bij onze kinderen wij hebben een koophuis die 250 euro per maand kost, 170 euro gas en electra 100 euro water 260 euro menzis 60 euro adsl en telefonie 7,50 digitale tv 60 euro informatie beheer groep dela verzekering doorleefplan 43 euro dela levensverzekering 44 euro wa, brand en rechtbijstandverzekering 19 euro wegenwacht 60 per jaar 2x spaarrekeningen 2x 25 euro boodschappen zo'n 600 per maand dan hebben we nog 2 panden van het bedrijf van mijn man, een kost 500 per maand, en de andere 400 per maand... wel wordt er 1 pand verhuurd aan een ambulante woonbegeleidings project en de andere zit het bedrijf van mijn man in gevestigd... ook daat betaal je nog aan gas, water en licht dan hebben we nog heel wat auto''s in de verzekering staan maar wat dat kost weet ik niet.... heel wat kosten dus!
Nee maar wij wel voor 900 euro.. een vrijstaande woning en eigen grond! En niet te vergeten helemaal afgelost, dus geen stukje aflossingsvrij Het bestaat dus wel degelijk Alleen mijn man werkt en ik kan lekker bij de kleine blijven. Verder haalt het niet aan om een uitspraak te doen over onze verdere lasten denk ik.