Wat zijn jullie vaste lasten per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij betalen het ook bruto, maar krijgen ook elke maand geld van de belastingdienst, dus eigenlijk betaal je dan netto. Ik denk dat bijna iedereen het maandelijks laat uitbetalen.

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Onze vaste lasten per maand zijn: 3779 euro
    Benzine en Boodschappen dus niet meer gerekend.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze zegt er verder toch niets over? Ik snap je reactie niet zo goed, ze zegt alleen maar dat haar hypotheek net zoveel is als van sommigen hier de vaste lasten. En dan zal ze hopelijk ook wel meer verdienen. Ze zegt er verder niets mee.... en ik hoor haar ook niet klagen ;)

4. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Misschien komt het op de manier hoe je het zei in je vorige bericht, kwam nogal kleinerend over.

Als je dit wat je nu zegt er gelijk bij had gezegd had je andere reacties gehad (of geen)
    Jullie stellen je prioriteiten bij luxe wonen nou dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
    De ander kan/wil niet zonder auto en zou de vakanties ook niet willen missen.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vind het eigenlijk nog wel mee vallen 1300 euro bruto is mooi.

tis inderdaad waar je prioriteiten liggen. wij zitten nu dan gehuurd maar we willen binnen 5 jaar kopen (emigreren)
    maar wij willen wel op vakantie blijven gaan (wintersport zomer vakantie en een tussndoortje) daarom kiezen wij voor voor een kleiner huis (140 m2) en een woonlast van 650 euro zodat we gewoon onze vakantie kunnen doen en de auto kunnen rijden

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoe weet je nou dat je niet zou willen ruilen? Mij lijkt het wel lekker hoor, in een iets groter huis wonen en zeg 1000 euro per maand meer verdienen. Maar goed, zoveel verdien ik niet en fulltime werken willen we ook niet, dus dan maar zo, heb zo ook niets te klagen. Maar met iemand ruilen die meer verdient en groter woont, waarom niet?

7. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    dank je wel!
    en wij laten belasting 1x per jaar betalen zodat we ineens een groot bedrag terug krijgen.

8. helemaal mee eens
    ik dacht ook echt , nou ja snoevert

net of degene die rond 1300 euro vaste lasten hebben te min zijn

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Er zijn toch ook mensen die 3 keer per jaar op vakantie gaan, 3 auto's hebben en groot (en duur) wonen? Maakt toch helemaal niet uit, als ze het kunnen betalen, prima toch? Ik maak me daar echt niet druk over en als iemand zoiets zou schrijven zou ik het ook niet kleinerend vinden overkomen.

10. Mijn man verdiend goed, ik woon in een 2 onder 1 kap, niet heel erg groot, maar gewoon een heerlijk huis.
    en ik heb een heerlijke grote tuin.

en tja het is een huurhuis,en ook nog belachelijk goedkoop, dus ik hoef niet wakker te liggen van een hypotheek van 1300 euro

Dat was het gedeelte waarom ik zei dat ik niet zou willen ruilen

11. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Al zal iemand in een kasteel wonen dan nog zou het me niet uitmaken.
    Maar goed ik vond het bericht wel zo over komen en meerdere blijkbaar, nu ze het één en ander uitgebreider verteld heeft komt je erachter dat ze het zo niet bedoelde, verder geen punt hoor.

12. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Het ligt er denk ik aan hoe je het bericht leest, was absoluut niet bedoelt om mensen te kleineren ofzo!

13. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Klopt, en nu is ook wel duidelijk dat je het zo niet bedoelde dan ga je het ook anders bekijken.

14. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Wij wonen op een boerderij, onze stookkosten, energie, water (beesten) zal ook veel hoger zijn dan wanneer je bijv in een nieuwbouwwijk woont. Voor onze begrippen is zo`n hypotheek heel normaal. Maar we moeten er inderdaad andere dingen voor laten!

15. Aura

Aura Niet meer actief

Sjonge jonge jonge....moeten mensen zich hier nu aangevallen gaan voelen omdat ze hoge maandelijkse lasten hebben? En dan voelt iemand zich gekleineerd?
    Het wordt hier echt steeds gekker....
    Marjon meid geniet van je mooie huis, je zal niet voor niets zo mooi en royaal wonen.....
    Afgunst van mensen altijd bah!

16. het is hier nou eenmaal een forum meid, en iedereen leest het soms wel eens anders dan dat het bedoeld is.

dat heeft volgens mij niets met afgunst te maken...;)

17. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    wij zijn rond de 2000 euro aan vaste lasten kwijt
    - Bedrag per maand:2000 euro
    - huurhuis of koophuis: koophuis
    - aantal personen in het huishouden:2 volw en een 1 kindje

18. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ja op die manier is het idd appels met peren vergelijken
    onze energie zit op 108,- en water op 15,-

En het is ook maar net waar je in nederland woont, hier liggen de huizen prijzen niet zo hoog dus wij hebben een heel netjes huis (gezinswoning + grote tuin) voor een prijs waar je waarschijnlijk in andere delen van het land het dubbele voor moet ophoesten.
    Dan spelen de rentes ook nog mee wanneer je het koopt...

dus eigenlijk slaat dit topic nergens op tenzij je al je gegeven gaat bloot leggen.

FF mijn conclusie :D

19. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48

Heeft niks met afgunst te maken hoor zoals je kan zien als je het goed terug leest, en het blijft idd typwerk dus dan iets wel anders opgevat worden.

Maar het is al klaar hoor, zoals je kan lezen ;)

20. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Precies, en er zijn maar weinig die dat doen. Volgens mij kan dit topic beter gesloten worden, want hier wordt niemand wijzer van!

Oja, om te vergelijken; ons water+gas+energie is maandelijks al 350 euro. Inderdaad verschil! haha!

Deel Deze Pagina