Wij wonen in zuid Limburg en in een mooi dorp, bovenop een erg mooie berg. Opzich leuk en fijn, maar met de fiets het dorp uit zit er niet echt in! Nu ben ik eens aan het rondkijken voor een elektrische fiets. Nu vroeg ik me af of er misschien meer mama's zijn die een electrische fiets hebben??? En wat zijn jullie ervaringen. Veelal zijn het toch de oudere of mensen met gezondheids problemen die er gebruik van maken, he!! Maar ik ben erg benieuwd!! Wat zijn jullie ervaringen??
Ik heb er eentje gekocht!!! Ik heb zelf een montego Ambition gekocht via internetbikes.nl voor 750 euro. Ik ben er super blij mee. Ik heb ook de zitjes en fietstassen gekocht helaas niet via hun omdat zij die niet verkopen, maar alles past geweldig!! Ook heb ik via internetbikes een dubbele standaard er onder gekocht dus zo'n mama fiets standaard. Die hebben ze er gelijk opgezet. Waar je wel op moet letten als je zo'n fiets gaat kopen is dat je kijkt naar het aciradius vermogen. Die van mij is +- 50 km. Dit houd in dat je dus 50 km op de accu kan fietsen. Ook is het zo dat mijn fiets niet continu onder stroom hoeft te staan, dit moet bij een Sparta Ion wel. Als je hem niet gebruikt moet hij dus 24 euro pd onder stroom staan. Ook is het zo dat mijn baterij er gewoon uitgehaald kan worden en dus binnen in huis kan worden opgeladen, ook dit kan bij een Sparta Ion niet. De sparta Ion heeft mijn moeder vandaar dat ik het weet. Als je nog wat wilt weten dat moet je het maar laten weten. Ik ben helemaal weg van mijn fiets aangezien ik mijn rug gebroken heb 3 jaar geleden en dus heel veel last ervan heb.
Mijn goortouders hebben ze ook aangeschaft. Althans, fietsen met trapondersteuning. Het bevalt ze prima en wilden dat ze het jaren eerder hadden gedaan. Ze kunnen er echt een dag mee fietsen als ze willen. Alleen als ze op vakantie gaan, nemen ze hun gewone fietsen nog mee. De elketrische fietsen zijn niet makkelijk achter de caravan te hangen.
Eletrische fiets is een fiets idd met trapondersteuning. Ja ze zijn niet zo licht om op te tillen dat is het enige nadeel, want ze zijn loodzwaar
ik heb ook een elektrische fiets... maar deze kost wel wat... ( 1900 euro) ik heb hem omdat ik chronische ziek ben en op een gewone fiets niet kan fietsen.... tenminste niet langer als 5 minuten !! ik heb de gazelle orange innergy... hele fijne mooie fiets... en de accu zit onder de bagage drager ( wat op het moment dat ik hem kreeg erg belangrijk voor mij was omdat het zo niet zo opviel dat ik een elektrische fiets had... wou dat niemand wist dat ik hulp nodig had) nu vind ik het niet zo erg meer hoor... maar toen wel !! ik vind hem iig erg mooi en super fijn..
Mijn man is bevriend met een eigenaar van een fietszaak. En hij heeft van de week een electrische fiets uitgeprobeerd, gewoon voor de fun. Wij wonen (ook) in het Heuvelland en hij vondt het super wat voor kracht er achter zat. Wij vroegen ons wel af of zo'n electrische fiets nog steeds zo fijn rijd met een kinder zitje erop (voor/achter)? Aangezien de accu ook achter zit (extra gewicht).
Ik heb de electrische bakfiets van Babboe. Heerlijk. Ook al hebben we hier niet zo'n heuvelig landschap als Limburg...ik ben gewoon een lamme tak
Mijn ouders hebben allebei zo'n fiets (Sparta Ion) en ik gebruik m nu ook regelmatig. Ideaal! Ik zit er zelf ook over te denken om er één te kopen. Nooit meer tegenwind. (voor je gevoel dan)