Rugpijn veroorzaakt harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Smiley24, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bij mijn vorige zwangerschap is er BI geconstateerd, helaas is het na de bevalling niet overgegaan. Nu ik weer in verwachting (vandaag 19 weken) ben merk ik dat ik de laatste tijd veel last van mijn bekken en rug heb, hierdoor is het me duidelijk geworden dat ik steeds harde buiken krijg. Harde buiken zijn zeker iedere dag aanwezig en als ik het tel is het tussen de 15-20 keer.

Is er iemand hier bekend mee? Moet ik aan de bel trekken bij mijn gyn??

Urine is onlangs nagekeken en heb geen blaasontsteking wat eventueel de oorzaak zou zijn voor die harde buiken.

2. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Zijn het er 15 tot 20 per dag? Of per uur?
    Ik zou het wel benoemen bij de volgende afspraak, en als die nog lang duurt even bellen. Vaak is het toch een reden dat je rustig aan moet doen. Hiee dezeldde klachten, zit daarom al sinds week 22 thuis. succes in ieder geval!

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Het zijn 15-20 harde buiken per dag.

Ik heb morgen een afspraak in het zkh dan zal ik het zeker aangeven.

Het is erg vervelend, want je weet niet wat de oorzaak is. Nou jij ook succes. Hopelijk zul je er minder last van hebben nu je thuis bent.

4. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik zou het zeker wel melden! 15 tot 20 is volgens mijn gyn teveel op 1 dag bij jou zwangerschapsduur.
    Groetjes

5. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Fijn dat je zo snel een afspraak hebt!
    Is wel iets wat je serieus moet nemen, hoewel er ook zat vrouwen rondlopen die zeggen dat het geen kwaad kan. Bij mij is dat o.a. wel de reden geweest van de vroege geboorte van mijn dochter. Weet dat het vooral belangrijk is dat ze geen pijn doen (doen ze bij mij wel, maar lang niet bij iedereen).

En nee, helaas niet veel minder met rust bij mij (al is het wel veel heftiger als ik wel wat doe, vandaar ook echt plat op de bank/bed). Heb nog regelmatig elke 2-5 min harde buiken...scary maar ben vooral blij dat dit mannetje er nog in zit. Wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden ;)

Jij veel succes, laat je even weten wat ze zeiden?

6. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38

Spannend he?! Ik ben nu ruim 7 weken voorbij het termijn waarop mijn dochtertje kwam! Zie dat jij ook voorbij het termijn bent. Spannend is dat he?! Elke dag is er weer 1. Succes!

Deel Deze Pagina